Peugeot 208 este Mașina Anului 2020 în Europa: modelul de clasă mică a învins modele precum Porsche Taycan sau Ford Puma
Juriul European Car of the Year a acordat titlul Mașina Anului 2020 în Europa noii generații Peugeot 208. Podiumul a fost completat de Tesla Model 3 și Porsche Taycan.
Peugeot 208 a primit titlul Mașina Anului 2020 în Europa. Modelul de segment B este disponibil atât în versiuni cu motoare convenționale, cât și într-o variantă electrică, iar acesta a fost unul dintre atuurile francezului.
Peugeot 208 a primit în total 281 de puncte în urma votului reprezentanților media. Pe locul secund s-a aflat Tesla Model 3, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Porsche Taycan.
Singurul SUV prezent în ediția din acest an a concursului european a fost Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova. În urma votării, Puma a încheiat competiția pe locul al cincilea, cu un total de 209 puncte.
Anul acesta, juriul care a acordat Mașina Anului în Europa a fost format din 60 de jurnaliști din 23 de țări.
Loc | Model | Punctaj |
1 | Peugeot 208 | 281 |
2 | Tesla Model 3 | 242 |
3 | Porsche Taycan | 222 |
4 | Renault Clio | 211 |
5 | Ford Puma | 209 |
6 | Toyota Corolla | 152 |
7 | BMW Seria 1 | 133 |
Noul Peugeot 208 a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2019. Pe piața din România, modelul de segment B are un preț de pornire de 13.800 de euro pentru versiunea echipată cu motorul pe benzină de 75 de cai putere. Gama de motoare mai include un motor pe benzină de 100 CP și un motor diesel de 1.5 litri tot cu 100 CP. În plus, modelul de segment B poate fi comandat și într-o variantă electrică cu motor de 136 de cai putere și autonomie de 340 de kilometri. Prețul lui Peugeot e-208 pe piața din România pornește de la 29.990 de euro cu TVA.
Istoria câștigătorilor Car of the Year
Cei 7 finaliști au fost selectați dintr-o listă inițială de 35 de modele lansate anul trecut și considerate reprezentative pentru piața europeană. Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2020, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2019, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de unităţi pe an. După primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului în Europa.
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2020 | Peugeot 208 |
2019 | Jaguar I-Pace |
2018 | Volvo XC40 |
2017 | Peugeot 3008 |
2016 | Opel Astra |
2015 | Volkswagen Passat |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Bravo Pejo! Masinuta asta arata foarte bine, interior-exterior. Nu stiu cum sta la capitolul comportament rutier. Insa noua imagine Pejo, cu 508 si 2008 arata excelent. Preturile sunt si ele bune.