PARIS 2014 LIVE: Noul Volvo XC90: toate informaţiile şi galerie foto completă

Publicat vineri, 03.10.2014 11:14 de Bogdan Mirică

Noul Volvo XC90 a fost oficial dezvăluit, marcând debutul unei noi ere pentru constructorul scandinav. SUV-ul poate fi considerat cel mai avansat produs din segmentul premium, echipat cu o mulţime de tehnologii de siguranţă, introduse în premieră mondială.

După mai bine de un an de aşteptare, condimentat cu un concept sau cu primele imagini din interior, noua generaţie Volvo XC90 a fost dezvăluită oficial.

Aşa cum bine ştiţi, noul Volvo XC90 reprezintă începutul unei noi ere pentru scandinavi. Introduce atât de multe tehnologii noi, încât întreaga cantitate de informaţii a fost distribuită în mai multe etape pentru a putea fi absorbită de publicul larg.

O platformă nouă şi şapte locuri pentru adulţi

Vă spuneam în trecut că Volvo XC90 este primul model dezvoltat pe platforma scalabilă SPA (Scalable Platform Architecture). Ea a fost dezvoltată independent de Volvo, cu susţinere din partea părintelui chinez Geely, şi beneficiază de o flexibilitate suficientă pentru a permite dezvoltarea şi a altor modele suedeze.

Mai mult, platforma SPA presupune un design nou al podelei şi al scaunelor, permiţându-i SUV-ului suedez să se trasforme într-un model cu trei rânduri de scaune reale, pe care au loc şapte pasageri adulţi. Mai mult, funcţia de alunecare a rândului al doilea face ca spaţiul dedicat scaunelor de pe cel de-al treilea să crească în funcţie de nevoi.

Design inspirat de „Ciocanul lui Thor”

După trei ani de muncă şi investiţii de 11 miliarde de euro, noul XC90 se lansează şi alături de o nouă filosofie de design şi de un nou logo. Acesta a fost deja ancorat pe grila faţă, oferind o interpretare modernistă a siglei cu care ne-am obişnuit de-a lungul anilor.

Alături de noul logo, XC90 introduce şi luminile de întâlnire sub forma literei T, botezate „Ciocanul lui Thor”. Blocurile optice sunt redesenate complet şi se prelungesc pe aripile laterale. Capota a devenit ceva mai pronunţată graţie unor nervuri, iar pasajele roţilor sunt acum mai generoase. Profilul este şi el unul musculos, completat de jante de 22 de inch.

Posteriorul păstrează tradiţia şi adoptă aceleaşi stopuri verticale, cu lumini LED, plusând cu ţevi de eşapament cromate, gândite diferite, în funcţie de tipul motorului pentru care vor opta clienţii.

Un hibrid cu 40 de kilometri autonomie electrică

Aşa cum vă anunţam şi în trecut, noul XC90 va fi disponibil alături de cinci motorizări distincte: două unităţi pe benzină, două dieseluri şi un hibrid oferit în premieră.

Combustibil Versiune Putere Cuplu motor Consum
Diesel D5 225 CP 470 Nm 6 l/100 km
D4 190 CP 400 Nm 5 l/100 km
Benzină T6 320 CP 400 Nm n/a
T5 254 CP 350 Nm n/a
Hibrid T8 400 CP 640 Nm n/a

Cei care preferă benzina vor fi trataţi de Volvo cu două agregate cu supraalimentate. Primul dintre ele, un T6, va livra 320 de cai putere şi 400 de Nm, în vreme ce al doilea va fi un T5, cunoscut deja în gamă, care va oferi 254 de cai şi 350 de Nm.

De cealaltă parte, cei care preferă motoarele diesel vor putea alege versiunea D4, care va garanta 190 de cai putere şi 400 de Nm, adică aproximativ ceea ce vedem astăzi din acelaşi motor de 2.0 litri pe S60 şi XC60. Această motorizare va garanta un consum de aproximativ 5 litri/100 de km. Cel mai puternic diesel se va ascunde însă sub indicativul D5 şi va dispune de 225 de cai putere şi 470 de Nm. Va fi suficient pentru performanţe bune, dar şi pentru un consum mediu anunţat de aproximativ 6 litri/100 de kilometri.

Marea noutate o va reprezenta însă versiunea hibridă, XC90 TwinEngine, care combină un motor cu patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri cu unul complet electric. Dacă cel convenţional învârte roţile faţă, cel electric va fi responsabil pentru axa spate, unde va trimite 80 de cai putere.

Cele două unităţi vor garanta împreună 400 de cai şi 640 de Nm. În materie de eficienţă, motorul electric şi bateria sa vor fi capabile să asigure o rulare pur electrică de 40 de kilometri şi o încărcare de la orice priză domestică. Mai mult, emisiile de carburant vor fi de numai 60 de g/km.

Cel mai luxos interior Volvo 

Potrivit comunicatului oficial emis de Volvo, noul XC90 beneficiază de cel mai luxos interior construit vreodată de scandinavi. Totul este reunit în jurul unei console de control cu ecran tactil, asemănătoare unei tablete, care formează inima unui sistem multimedia construit şi el de la zero. Acest sistem este lipsit de butoane și poate accesa o serie de produse și servicii bazate pe Internet.

Celebra "consolă plutitoare" de pe modelele actuale dispare complet din peisaj, aceasta fiind înlocuită cu o planşă de bord elegantă şi curată. Pentru a fi demn de titulatura premium şi chiar mai mult de atât, XC90 oferă clienţilor săi piele moale și lemn cu detalii create manual, inclusiv un schimbător de viteze şi fațete pentru funcția start/stop și controlul volumului, toate din cristal de Orrefors, faimosul producător suedez de sticlă.

Tot la interior vom descoperi şi unul dintre cele mai bune sisteme audio din lume, creat în urma colaborării dintre Volvo şi britanicii de la Bowers& Wilkins, o companie care colaborează şi cu Maserati. Sistemul audio include unul dintre primele subwoofere cu răcire pe aer destinate utilizării în industria auto. Acesta este integrat în corpul mașinii şi transformă astfel tot habitaclul într-un subwoofer uriaș.

Sisteme de siguranţă oferite în premieră mondială

Cum era de aşteptat, noul Volvo XC90 poate fi privit şi ca un promotor al celor mai noi tehnologii de siguranţă dezvoltate în laboratoarele Volvo. Suedezii au avut de apărat o reputaţie în acest domeniu şi au acţionat în consecinţă, oferind sisteme care nu au mai fost instalate pe o maşină până în prezent.

Volvo XC90 oferă direcţie autonomă şi trei sisteme de siguranţă în premieră mondială

Primul dintre ele este o evoluţie a clasicului Pedestrian Detection, inclus în pachetul City Safety. Pe noul XC90, sistemul este capabil să "vadă" pietonii pe timp de noapte, în întuneric complet, având de asemenea capacitatea de a frâna automat dacă detectează un posibil impact cu aceştia. Road Edge and Barrier Detection with Steer Assist (REBDSA) funcţionează simplu: maşina detectează cu ajutorul camerelor dacă traiectoria sa tinde să iasă de pe trasa şoselei şi acţionază discret volanul pentru a se menţine pe banda de rulare.

Pe lista echipărilor opţionale de siguranţă Volvo va include şi un pachet de protecție anti-părăsire accidentală a carosabilului și frânarea automată în intersecție. Primul dintre ele ntr-un scenariu de părăsire automată a carosabilului, XC90 blochează centurile de siguranță ale scaunelor din față pentru a menține ocupanții într-o poziție sigură. Pentru a contribui la prevenirea leziunilor coloanei vertebrale, dispozitive de absorbție a energiei plasate între scaun și cadrul acestuia amortizează forțele verticale ce pot apărea la aterizarea mașinii pe o suprafață dură din afara drumului.

Cea de-a doua funcţie inovativă frânează automat atunci când efectuaţi un viraj la stânga şi nu acordaţi prioritate vehiculului din faţă.

Două pachete de personalizare

În momentul lansării, Volvo XC90 va fi disponibil alături de două pachete diferite: Urban Luxury şi Rugged Luxury. Primul pachet, Urban Luxury, foloseşte un body kit asortat in culoarea masinii cu detalii de oțel inoxidabil, praguri de oţel şi jante unice de 21 de inch.

Cei care aleg pachetul Rugged Luxury oferă accesorii de exterior negre, praguri cu inserţii din inox şi iluminate, ţevi de eşapament integrate şi jante de 22 de inch.

1927 de exemplare în seria limitată First Edition

Noul XC90 va fi lansat în cadru oficial la Salonul Auto de la Paris, în luna octombrie, iar apariţia sa în showroom-uri şi finalizarea listei de preţuri vor avea loc la începutul anului viitor, în ianaurie-februarie 2015. Până atunci, însă, 1927 de fericiţi clienţi îşi pot comanda unul dintre exemplarele seriei limitate First Edition. Maşinile pot fi comandate exclusiv online, sunt disponibile în versiunile de motorizare T6 şi D5 şi sunt individualizate prin plăcuţe care atestă apartenenţa lor la o serie specială. Comenzile vor putea fi preluate pe o platformă online dedicată pe site-ul volvocars.com începând cu 3 septembrie. Conform declaraţiilor oficialilor Volvo, România nu se află printre pieţele care vor putea beneficia de comenzi, în program fiind incluse cele mai importante ţări ca volum de vânzări pentru marca suedeză.

În Germania, preţul unui exemplar First Edition în varianta de motorizare D5 (225 CP) şi echipare de top şi cu toate opţiunile bifate este de 90.200 de euro. Din această sumă, Volvo donează 2500 de euro către o organizaţie caritabilă.

Cele 1927 de exemplare ale seriei First Edition evocă anul în care marca Volvo a produs prima maşină.

Cum a luat naştere Volvo XC90

Povestea lui Volvo XC90 a început în anul 2002, atunci când scandinavii prezentau la Salonul Auto de la Detroit primul lor SUV, anticipat cu un an înainte de conceptul Adventure.

Construit pe platforma P2, comună şi sedanului S80, prima generaţie XC90 a devenit rapid un succes în Statele Unite. A fost însă nevoie de încă trei ani pentru ca XC90 să fie cel mai popular model Volvo din gamă, cu 86.000 de unităţi livrate la nivel global.

Debutul a consemnat doar două versiuni de motorizare, ambele pe benzină, una de 208 cai putere şi alta de 268 de cai putere. Sistemul de tracţiune integrală era opţional pe versiunea standard, însă obligatoriu pe vârful de gamă, botezat încă de pe atunci T6.

La numai un an de la debutul său pe piaţă, XC90 câştiga titlul pentru Maşina Anului în America de Nord. SUV-ul s-a bucurat şi de aprecierea lui Jeremy Clarkson, vedeta Top Gear, care a deţinut trei exemplare şi a declarat că maşina a fost creată de cineva cu mulţi copii, fiind foarte practică. Deşi pare ciudat, Volvo XC90 a făcut carieră şi la Bollywood, unde a jucat într-un film din 2009 şi s-a bucurat apoi de o popularitate crescută în rândul clienţilor din India.

Noul Volvo XC90: prezentări video

  • LUCCI, miercuri, 27.08.2014 01:44

    Din cate stiu primul exemplar al vechiului model, l-a cumparat un doctor din Bucuresti. Acum, probabil vreun deputat cinstit...cu el insusi...

  • Adrian, miercuri, 27.08.2014 10:14

    Uratel.....

  • v40, miercuri, 27.08.2014 10:34

    E un suv frumos,insa nu iese din tipare cu nimic,sunt de parere ca s-a facut cam mult tam-tam pt aceasta masina.

  • EMC, miercuri, 27.08.2014 10:39

    "Tot la interior vom descoperi şi unul dintre cele mai bune sisteme audio din lume"- ce m-ati facut sa rad! Reclama, reclama, dar nici chiar sa sariti calul in halul asta.

  • Sheitan, miercuri, 27.08.2014 10:53

    O "chinezarie" frumoasa!

  • Andy, miercuri, 27.08.2014 11:16

    SUV-ul perfect. Daca as avea bani, l-as alege fara probleme in fata unuia din tripleta germana. E modern, e de mai de bun simt si nu risti sa ai acceeasi masina cu toti cocalarii sau toti imbogatitii peste noapte care nu si-au platit impoztitele sau care au facut afaceri cu statul.

  • Obbie, miercuri, 27.08.2014 11:18

    Dupa cat tam-tam s-a facut, modelul m-a cam dezamagit, cel putin ca design. Spatele incepe sa semene a SUV american, iar interiorul nu mai are deloc personalitate; consola "plutitoare" facea interiorul orcarui Volvo inconfundabil. Volanul la fel, nu mai are nimic in comun cu masivitatea celui anterior, sincer parca e un colac de WC :).

  • costel, miercuri, 27.08.2014 11:23

    In primul rand vreau sa felicit echipa AUTOMARKET pentru prezentare.Intradevar autoturismul VOLVO XC90 este o masina de exceptie.

  • johnny_Zwee, miercuri, 27.08.2014 11:26

    arata foarte bine. Imi place foarte mult.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 27.08.2014 11:57

    Obbie are dreptate. Consola plutitoare, etc faceau din Volvo sa fie original. Acuma este o copie, nimic mai mult. Cand m-am uitat prima data am crezut ca seamana cu Range Rover in fata, interiorul seamana mult cu cel al lui Touareg/Range Rover, iar spatele nu-mi place. Daca faceliftul lui S60 si S80-ul actual este foarte reusit, noul XC90 este urat. Sper sa nu faca asa si cu S80 care o sa fie schimbat in curand.

  • volvo xc 90, miercuri, 27.08.2014 12:07

    indiferent ce comentarii apar,masina asta te atrage fie ca esti fan volvo sau nu.Nu este inca o noua masina pe piata si atat.Eu cred ca e ceva inovator.

  • mhm, miercuri, 27.08.2014 13:55

    @Andy : iar tu la randul tau esti un cocalar pt ca alegi sa iti cumperi un SUV si sa il folosesti probabil prin Bucuresti,iar ca argumente imi vei spune ca sunt drumurile proaste,iernile grele sau ca vrei sa te simti in siguranta in cazul in care trece vreun destept pe rosu....pam pam

  • none, miercuri, 27.08.2014 14:41

    e greit sa judeci oemanii dupa modul de a place o masina, nemtii cand scot un suv nu se gandesc ca in Roamnia exista cocalari cu bani care le vor cumparate si le vor maneliza imaginea...asta nu inseamna ca trebuie sa privim concurenta lui XC90 cu ochi rai doar pentru ca Volvo nu e preferata decat de oamenii "asezati" si cu o anumita varsta si ratiune din Romania. Concurenta clar bate Volvo si implicit XC90. Poate nu acum pentru ca e cel mai proaspat SUV de pe piata insa in maxim 2 ani, XC90 va fi la fel de sters cum e si generatia care inca mai e pe piata. Iar daca stam sa analizam, s-au uitat mult peste gadrul nemtilor avand in vedere ca toata tehnologia de pe el e cea lansata de germani si culmea, exteriorul privit din fata semana izbitor cu nou X5...in conlcuzie nu mai judecati dupa aparente si nu mai ridicati anumite brend-uri doar pentru ca nu sunt preferate de cocalari, asta nu e un criteriu de a testa performantele unei masini, astempam teste cu XC90 sa vedem ce poate sau ce nu poate, restul sunt doar pareri si frustrari personale

  • XC90$, miercuri, 27.08.2014 14:52

    masina e ok dar investitii de 11 MILIARDE de euro ??????? WTF ? Pai nu valoreaza toata marca in sine atatia bani . Mi-a intepat ochii aceasta fraza .E reala ?

  • Livorno, miercuri, 27.08.2014 15:09

    Daca asta e suv urat, stau si ma gandesc oare cum arata iubitele/sotiile voastre....bai baieti, chiar nu aveti gusturi? Chiar nu stiti ce inseamna si cum arata frumosul? Havar n-aveti cate mii de ore de design sta in spatele unui concept sau produs final, cate mii de ore de studiu, si vin niste truki-buki si zic ca e dezamagitor si uratel....vai de capu vostru app, arata FANTASTIC, e sobru, e elegant, e superb....bravo volvo

  • ShelbyV8, miercuri, 27.08.2014 15:26

    Acest SUV este in principal pentru piata americana. Personal, cred ca, pentru succesul modelului, mai important va fi pretul decat tehnologia. In America sunt multe modele cu 7 locuri la preturi foarte mici raportat la dimensiuni sau la puterea motorului. Cred ca acest model va incerca sa mai fure din clientii unor modele non-premium cu 7 locuri (Toyota Highlander, Chevrolet Suburban, etc.), despre care americanii au inceput sa se planga ca au preturi prea mari. In Europa cred ca vor avea vanzari apropiate cu cele ale vechii generatii. Mie personal imi place masina, dar nu as cumpara-o niciodata...

  • iuliohir, miercuri, 27.08.2014 15:31

    C'asa-i romanul: s-a gasit el mai destept decat toti "suedejii" sa spuna ca e masina mai nu stiu cum decat...decat cine ma ? probabil ca masinile voastre sunt asa de frumoase, comfortabile si sigure fata de noul SUV, incat puteti face comparatie. Sa vorbeasca si Ion , ca e si el om ! Iar Ion e cel mai raspandit nume din romanica...cine are urechi, sa priceapa ! Ca țațele !

  • zagado26, miercuri, 27.08.2014 15:45

    Masina este frumoasa, stilata si cu siguranta va intoarce multe capete pe strada. Singurul lucru cu care nu ma impac este tableta aia litpita pe bord... Dar daca e in principal pentru piata americana, mde... Sa semene un pic cu Tesla nu?

  • eu, miercuri, 27.08.2014 16:24

    Cainii latra ursul trece...

  • tzenu_bmw, miercuri, 27.08.2014 16:40

    La cum arata si la cata tehnologie si lux ofera acest nou XC90 las compara cu Mercedes GL...... Asteptam si noul Q7 care cu siguranta va fi un suv 'extra super big'.... Sa speram ca cei de la Volvo nu vor fi atat de prosti(din nou)ca sa fina acest model in productie pana in 2026:)))))) Sa speram ca prin 2020-2022 vom vedea urmatoarea generatie care sa fie 'accident proof'....si NEautonoma:))))).

  • Adrian, miercuri, 27.08.2014 19:55

    @Andy Ok ok....dar ai uitat ca pe piata exista si Range Rover sau Porsche Cayenne care sunt la ani lumina de aceasta pocitanie de suv ! @Livorno E parerea ta baiete ! Suntem oameni diferiti cu gusturi diferite.

  • arogantul, miercuri, 27.08.2014 21:29

    tot ciocanul libanez ramane cel mai tare

  • MRC, miercuri, 27.08.2014 22:14

    O masina interesanta! Exceptand niste linii de design care aduc un pic cu BMW X5 (pe la bosajele rotilor), restul este destul de reusit. Ceea ce este cel mai interesant este cresterea fantastica a dimensiunilor: 15 cm in lungime si aproape 10 cm in latime. Lucrul asta ma face sa ma intreb daca nu cumva in viitorul apropiat acest XC90 va mai avea un frate mai mic, de genul XC90 Sport (asa cum este si in familia Range Rover). Pur si simplu spatiul dintre XC60 si 90 este prea mare pentru a nu mai aparea inca un model (cel mai probabil cu 5 locuri sau un 5+2).

  • johnny_Zwee, joi, 28.08.2014 12:27

    @v40, comentezi fara sa-ti arunci ochiul peste articol, se face atat "tam-tam" ca vine cu sisteme de siguranta noi in industria auto ;) bravo lor!!!

  • LauCalin, joi, 28.08.2014 13:21

    @tzenu, in "prostia" lor cei de la Volvo au recuperat foarte mult terent de cand nu mai au stapani de vita nobila, adica Ford. Asta ar trebui sa-ti dea putin de gandit. Gama Volvo cat timp era sub "protectia" celor de la Ford era stearsa si destul de veche pentru ca Ford controla partea de dezvolare a marcii. Si a cotrolat-o "foarte bine". Bine macar ca nu au avut voie sa se atinga de motoarele D5. Si revenind la acest XC90 mie personal mi se pare superb. Design rece si sobru, tipic scandinav combinat cu acea senzatie de liniste si siguranta si tehnologie de top pe care in principiu o emana un Volvo serios. Abea astept un drive test facut de cei de la AM si cu siguranta ca atunci cand va veni masina si in Romania o voi testa si eu. Cineva spunea ca e f surprins ca in aceasta masina s-au investit 11 miliarde de euro. Pai hai sa spunem ca este un produs in proportie de peste 90% total nou. Avem tehnologii noi, transmisii noi, motoare noi etc. Nu puteau sa se "bata" cu greii industriei auto folosindf platfoema si tehnologia din fosta generatie. Si nu cred ca e cineva de aici care ma poate contrazice. Ei bine chestiile astea, mai ales cand vorbim de premium costa enorm. Mercedes, Audi sau BMW nu prea mai au nevoie sa investeasca atat de mult pentru ca baza tehnologiilor moderne o au si practic o adapteaza, ajusteaza sau modifica pentru fiecare model. Gandeste-te ca BMW, Mercedes si Audi ajung la 200 CP din motore diesel de 2000cmc. Volvo pana nu demult ajungea la putin sub 190 CP din motor de 2400 cmc. iar nemtii din 2400 cmc erau pe la 250 CP.. Sa nu mai spunem de cutii automate in 8 trepte si sisteme 4x4 indiscutabil mai performante. Din cauza asta pentru cei de la Volvo a fost mult mai costisitor.

  • dan_grc, joi, 28.08.2014 18:29

    Nu s-au investit 11 miliarde in noul XC90, s-au investit intr-o platforma noua ce va deservi mai multe modele, nu exista asemenea sume pt un singur model, de acord ca s-a cheltuit mai mult fata de alte marci care lanseaza platforme noi, explicatia este cea pe care a dat-o @Laucalin. In privinta modelului in sine, exteriorul este conservator, asa cum trebuia, interiorul este modern si fara indoiala foloseste materiale de calitate, doar ca nu mi se pare la fel de original ca exteriorul, prea " a la America" , in rest sunt convins ca este un model competitiv, este prea important pt Volvo sa fie altfel.

  • Lache, vineri, 29.08.2014 12:34

    Volvo suedez cu patroni chinezi........S-a intors lumea cu dosul in sus.Pentru mine,orice lucru care are ceva asiatic in el....Non sens.Daca lumea va pune botul la bijuteriile asiatice....Ne-am dus pe copca.Ne meritam soarta cu varf si indesat. Totusi ,oare cati dintre voi pot sa aiba asa masina?

  • Cristi, luni, 24.11.2014 19:22

    Modelul XC 90 prezentat este : The best SUV Ever Dec acord cu multe commenturi, daca noi vedem o masina cum ar fii BMW sau Mercedes aia o si luam, nu ne gandim, si la alte modele.. aviz cocalarilor...