Opel renunţă la Ampera, dar va dezvolta un vehicul pur electric până în 2016

Publicat joi, 24.07.2014 12:59 de Bogdan Mirică

Opel a confirmat deja intenţia sa de a renunţa la modelul electric Ampera, dar va continua să activeze în segmentul maşinilor electrice cu un model nou, aşteptat în 2016.

Deşi a anunţat în urmă cu câteva zile că va renunţa la dezvoltarea unei noi generaţii Ampera din cauza vânzărilor slabe, Opel nu intenţionează să abandoneze segmentul vehiculelor electrice.

Opel  Ampera, pe făraş: germanii vor să renunţe la a doua generaţie a modelului din cauza vânzărilor scăzute

Karl-Thomas Neumann, preşedintele executiv Opel, a declarat că brandul din Russelsheim se va dedica în continuare filosofiei eMobility. Ca o confirmare a interesului acordat soluţiilor de propulsie electrice, Neumann a anunţat şi un nou model cu zero emisii, lansat după ce Ampera va ieşi de pe piaţă.

Modelul electric va fi diferit de Ampera şi va face parte din planul de dezvoltare Opel, care prevede lansarea a 27 de modele până în anul 2018. Oficialul german a lăsat să se înţeleagă că viitorul produs va fi unul pur electric, fără asistenţa unei unităţi pe benzină care să acţioneze pe post de generator, cum se întâmplă în prezent în cazul lui Ampera.

Având în vedere că şi General Motors a promis un vehicul electric cu o autonomie de peste 320 de kilometri şi un preţ de 30.000 de euro (echivalentul a 22.000 de euro), ne putem aştepta ca şi Opel să folosească tehnologia. Maşina electrică este aşteptată în anul 2016.

  • vianu, joi, 24.07.2014 13:26

    ...modelul electric Ampera....in fine....una rece alta calda....astept cu interes anul 2016. Sper ca au inteles ca o electrica trebuie sa arate ca o masina clasica (tesla way) si sa nu experimenteze design (leaf way)

  • mishazaitev, joi, 24.07.2014 13:39

    Este interesant de stiut daca si Chevrolet va renunta la Volt si daca vanzarile acestuia au fost la fel de slabe ca ale lui Ampera.

  • vianu, joi, 24.07.2014 13:56

    la electrice si hibrizi pe iunie 2014: 1. Toyota Prius... 12,848 2. Toyota Prius Sedan.... 11,277 3. Ford C-Max... 2940 4. Toyota Prius V.... 2510 5. Nissan LEAF.... 2347 6. Chevrolet Volt.... 1777 7. Toyota Prius Plug-In... 1571 8. Tesla S... 1400 8. Honda Insight...333 9. Mitsubishi i MiEV....22 Segmentul are o scadere de 13% fata de luna corespondenta anului 2013. Singurii pe + sunt Leaf (29%) si Prius Plug-in (121%)

  • unu, joi, 24.07.2014 15:40

    ...şi un preţ de 30.000 de euro (echivalentul a 22.000 de euro) :))

  • PUR ELECTRIC, joi, 24.07.2014 17:37

    hahaha... au ajuns la vorbele lui Carlos Ghosn pana la urma! Lasa ca din greseli invata omul. Macar bine ca s-au trezit acum. AMPERA E UN HIBRID NU AMESTECATII HIBRIZII CU 100% ELECTRIC

  • dan_grc, joi, 24.07.2014 20:27

    @pur electric Asa este, toate vorbele lui Ghosn s-au adeverit...

  • vianu, vineri, 25.07.2014 08:50

    @pur electric daca te referi la lista cu vanzari sa stii ca nu am facut altceva decat copy-paste de pe un site american. Baietii au pus in aceeasi oala electricele cu hibrizii si asa am facut si eu. E interesant totusi ca, electricele se apropie vertiginos de macar un model hibrid. Si cand te gandesti ca LEAF atat de injurat ca design (si nu numai) e preferat unui Volt. Insuccesul lui Volt il pun pe seama incapacitatii celor de GM sa pozitioneze clar modelul. Ca hibrid INTOTDEAUNA il comparau (in primul rand) cu Leaf. As mai adauga MINCIUNA denumita "modelul electric". Poate ca potentialii clienti au observat ocaua mica a celor de la GM si le-au intors spatele (dar e doar o presupunere).