Opel a folosit software pentru emisii în limitele legale pentru protecţia motorului. Autorităţile nu sunt convinse: "Avem dubii"
Opel a confirmat oficial că a utilizat un software care permite oprirea temporară a sistemelor pentru reducerea emisiilor, dar susţine că acesta a fost activat doar în condiţii legale pentru protecţia motorului. Autorităţile germane au însă dubii în această privinţă.
Autorităţile germane i-au convocat pe oficialii Opel la o întâlnire pentru a discuta despre ultimele informaţii apărute în presă, potrivit cărora modelul Zafira depăşeşte limitele legale ale emisiilor în anumite condiţii.
La finalul întâlnirii, Alexander Dobrindt, ministrul Transporturilor din Germania, a dezvăluit că reprezentanţii Opel au recunoscut că au folosit o aplicaţie software care permite oprirea temporară a sistemelor pentru emisii în anumite condiţii.
Practic, aplicaţia implementată de Opel pe modelul Zafira permite oprirea sistemelor de emisii la anumite viteze şi în anumite condiţii meteo. Constructorul german susţine că această practică este legală, cu condiţia să aibă loc pentru a proteja motorul în anumite condiţii.
Cu toate acestea, autorităţile au dubii că Opel a implementat acest software cu unicul scop de a proteja motorul. "În mod fundamental, dispozitivele de oprire sunt ilegale, cu excepţia cazului în care sunt cu adevărat necesare pentru a proteja motorul. Comitetul de investigaţie are dubii că această practică este complet justificată de protecţia motorului", a explicat Dobrindt.
În plus, autorităţile germane au cerut explicaţii şi în privinţa modelului Opel Astra, însă constructorul nu a putut furniza date în cadrul întâlnirii. "Am întrebat dacă există măsuri sau elemente similare şi pentru Astra. Opel nu a fost capabilă să ne ofere informaţii detaliate despre Asta, dar urmează să facă asta", a adăugat Dobrindt.
În schimb, cei de la Opel susţin în continuare că au folosit software-ul respectiv doar în limitele permise de lege. "Reiterez faptul că motoarele noastre sunt conforme legii şi nu folosesc software ilegal", a precizat Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel.
Este important de precizat că scandalul în care este implicată Opel nu are nicio legătură cu scandalul Dieselgate, întrucât Volkswagen a instalat software prin care au trucat testele de emisii din laborator.
Via Automotive News
Cei care au folosit tertipuri n-au cum sa se ascunda: trebuie sa recunoasca. Ceilalti n-au de ce sa accepte acuze daca se simt curati. Nu cred ca toti au facut-o. Sunt multe interese la mijloc, pe de-o parte guvernamentale, pe de alta parte cele ale actionarilor.