BMW s-a săturat de tuningul odios: gama M Performance își propune să elimine modificările ”de cartier”

Publicat joi, 19.05.2016 09:45 de Bogdan Mirică

BMW vrea să lupte împotriva tuningului neautorizat cu propria sa divizie de accesorii: M Performance. Clienții își pot comanda elemente estetice, dar și o suspensie sport sau ceva mai multă putere sub capotă.

Prin anul 2008, sătui de atâtea tuninguri abominabile și tentați de ideea de a exploata această nișă, oamenii care conduc destinul BMW au pus bazele unei noi divizii. Așa s-a născut Performance, un subsidiar preocupat de accesorii sportive și de ceva mai multă putere sub capota mașinilor standard. Cu alte cuvinte, un tuning de casă, capabil să modifice aspectul și performanțele produselor fără a altera garanția calității lor.

”Decât să mergi într-un atelier de cartier unde poți pierde garanția, mai bine te așteptăm într-un service BMW și facem totul ca la carte”. Așa pare să sune reclama celor de la BMW, care îți garantează tuning propriu chiar și pentru mașinile mai vechi.

Tuning și pentru modelele mai vechi

Spre exemplu, puteți echipa cu accesorii Performance chiar și vechile generații ale modelelor Seria 3, Seria 1,i X5 și X6 chiar dacă nu sunteți primul proprietar. Din 2013 încoace, divizia de accesorii Performance s-a transformat în M Performance.

Gama de modele pe care pot fi montate accesorii sportive s-a lărgit, acum incluzând cam tot ce îți poftește inima. Decât să enumerăm modelele care sunt eligibile pentru tuningul autorizat, mai bine vă spunem ce nu se încadrează aici: Seria 5 Gran Turismo, Z4, i3 și i8.

Mai mult, pentru că sunt dezvoltate în parteneriat cu greii diviziei M, accesoriile pot fi montate și pe versiunile de performanță. Adică dintr-un ”banal” BMW M4 puteți obține un rezultat și mai agresiv.

Care sunt accesoriile M Performance?

Ce aduce nou divizia M Performance? Sunt mai multe categorii pe care le influențează: design și aerodinamică, interior, roți, tren de propulsie, șasiu și suspensie.

La nivel exterior, accesoriile M Performance, care pot fi comandate și separat nu doar sub forma unui pachet, includ, printre altele, o grilă de culoare neagră, o buză pentru spoilerul față din fibră de carbon (poate fi montată doar pe modelele care vin cu pachet M-Sport), jante M de 19 inch, capace pentru oglinzi de asemenea din fibră de carbon, un deflector posterior și ornamente pentru toată caroseria. Tot din fibră de carbon este și eleronul discret, montat pe capota portbagajului, care, în cazul lui Seria 3, cântărește doar 250 de grame.

La interior există praguri personalizate, piele alcantara, inserții din fibră de carbon, un volan sport care poate fi echipat și cu afișaj central.

Sub capotă, clienții vor putea comanda și un kit de putere, care include modificarea circuitului de evacuare, filtrul de admisie aer, intercooler sau convertizorul de cuplu al cutiei automate. Kitul le garantează între 20 și 40 de cai putere în plus și între 30 și 50 de Nm cuplu motor. Asta ajută mașinile să scadă timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h cu 0.3 sau 0.5 secunde. Repriza de la 80 la 120 de km/h scade și ea cu până la o secundă.

Sub caroserie există și un kit nou pentru suspensii și frâne. Adică un set complet de amortizoare și arcuri, care coboară garda la sol cu 10 sau 20 de mm și etriere noi, cu patru pistoane pentru discurile anterioare, care pot fi și ele de mai multe feluri (mai mari sau perforate cu striații). Nu în ultimul rând, pentru a simți cu adevărat puterea literelor germane, clienții primesc și un diferențial mecanic autoblocant.

Accesorii separate sau la pachet

Pe lângă toate aceste accesorii enumerate mai sus, fiecare model vine cu câte ceva în plus. Așa se face că BMW Seria 4 este modelul care oferă cele mai multe personalități de personalizare. Pe piața din România, cele mai solicitate accesorii M Performance vizează unul dintre cele mai populare SUV-uri BMW, adică X6. Mai jos aveți un exemplu de accesorii M Performance, care pot fi comandate într-un pachet complet sau separat pentru X6.


Accesorii BMW M Performance

Grilă frontală neagră lucioasă
Kit de putere
Oglinzi laterale din fibră de carbon
Suspensie sport
Ornamente negre pentru caroserie
Eleron posterior din fibră de carbon
Deflector posterior
Kit arodinamic frontal
Jante M din aliaj, 20 de inch
Sistem de frânare (etriere reoșii, galbene, portocalii)
Praguri laterale
Diferențial blocant
Ornamente evacuare
Volan îmbrăcat în alcantara/cu indicator
Inserții din fibră de carbon
Levier frână de mână în fibră de carbon și alcantara
Inserție fibră de carbon levier schimbător
Pedale din aluminiu
Covorașe speciale față și spate
Praguri M Performance cu lumini LED

  • ioi, joi, 19.05.2016 10:53

    Ei, na, s-a saturat de tuningul odios ?!?!? Vor sa le vina lor banii alocati tuningului de catre client si nu altor firme de tuning

  • andrei, joi, 19.05.2016 12:53

    pai normal, sunt bani multi in piata asta aftermarket de tunning. imi place ce ofera, dar nu zic si ei preturi. asa ca idee, ca oricum nu posed bmw. eram curios cat cer pt aia 20cp in plus.

  • g, joi, 19.05.2016 15:07

    or sa ceara ca si abt la audi, brabus la mercedes... de la 1500 euro in sus

  • lorinczi.thomas, joi, 19.05.2016 19:56

    bmw nu va rezolva nimic, oamenii isi tuneaza masinile in garaje de cartier din motive de costuri si gusturi 1- presupun ca aceste accesorii originale bmw sunt scumpe, evident ca da. Inconstientii (ca sa nu zic prosti sau cocalari) care isi iau de la gura ca sa conduca bmw (fie si modele noi) si mai vor sa o si tuneze, evidamente vor alege tunerii ieftini 2- poate cuiva nu ii plac accesoriile oferite, sau poate nu gaseste ce isi doreste,gama de accesorii vad ca e una limitata. Un tuner de cartier presupun ca are o gama mai variata de produse/servicii, sau chiar mai bine poti sa dai comanda online de piese pe care eventual poti sa ti le personalizezi, si ii dai o bere lu gicu sa ti le monteze bonus- gama limitata de modele suportate, cum se specifica si in articol, posesorii de "Seria 5 GT, Z4, i3 și i8." ce ar putea sa faca? SA mai zic si de posesorii de rable ruginite din anii 80?

  • ioi, joi, 19.05.2016 20:36

    @lorinczi Pai pana sa blameze BMW tunerii "de cartier" sa nu uitam ca ei (bmw) vor sa ia painea de la gura atator tuneri "premium" generalisti : skn, mc-chip, samd, cat si dedicati BMW: g-power, manhart, hamann samd. In ziua de azi nici nu cred ca mai exista tuneri de cartier, cel putin nu pt masini din ultimii 15 ani

  • ioi, joi, 19.05.2016 20:42

    Legat de preturi, niste pdf-uri; in europa or fi mai scumpe, ca de obicei http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/03/f32-m-performance-parts-pricing.pdf http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/03/f22-m-performance-parts-pricing.pdf si un catalog de prin 2011 http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/downloads/_shared/pdf/bmw-performance-accessories-2011.pdf