Omologarea modelelor Fiat pentru vanzarea in America va dura 18 luni

Publicat miercuri, 13.05.2009 13:35 de Sebastian Toma

Fiat va trebui sa modifice anumite elemente ale modelelor pe care doreste sa le introduca pe piata din Statele Unite ale Americii.

Grupul Fiat nu se va putea bucura prea curand de reteaua de distributie Chrysler pentru a isi comercializa modelele in Statele Unite ale Americii. Pentru a putea vinde modelele sale pe piata din Statele Unite ale Americii, Fiat trebuie sa treaca printr-o serie de proceduri de omologare. Modelele Fiat ar putea fi vandute in America sub sigla Chrysler, dar acest lucru nu este inca stabilit definitiv.

Fiat va trebui sa opereze modificari asupra a sase modele pe care doreste sa le aduca in Statele Unite ale Americii. Principalele schimbari se afla la nivelul elementelor de protectie ale vehiculelor, precum si a noxelor emise de motoare. Mai exact, toate modelele Fiat vor avea airbag-uri modificate astfel incat sa fie potrivite pentru pasageri care nu poarta centura, iar bara de protectie din fata trebuie sa ramana neavariata in urma unui impact la 3.5 km/h.

Blocurile optice vor primi un martor de lumina, iar toate modelele vor avea un set de lumini de pozitie ce vor fi amplasate pe laterale, atat in partea din fata, cat si in partea din spate. Pe langa asta, modelele Fiat vor trebui testate la impactul lateral si impactul frontal, deoarece criteriile de calcul ale EuroNCAP si NHTSA sunt diferite. Totodata, sistemul de alimentare cu carburant trebuie testat pentru a verifica rezistenta acestuia la un accident serios.

Deoarece standardele americane de emisii sunt mai stricte decat normele europene, modelele Fiat vor trebui sa aiba motoarele modificate pentru a indeplini normele americane. Convertorul catalitic va fi modificat, iar puterea si cuplul modelelor vandute in america s-ar putea sa aiba valori mai scazute decat ale modelelor europene.

Via | Autoblog.it

  • sel, miercuri, 13.05.2009 14:04
    !

    Deci mie nu-mi vine sa cred ca trebuie sa modifice motorasele de fiat ca sa respecte normele de poluare sua.Americanii, care au motoare pe masinile noi de 2 litri capacitate in sus. Polueaza un 1,3mjet mai mult decat orice masina vanduta in sua(exceptie hibridele)?

  • starchser, miercuri, 13.05.2009 14:20
    descurajare

    aceste metode de omologare sunt facute sa descurajeze importul de masini... parerea mea.

  • CatalinB, miercuri, 13.05.2009 15:40
    standarde americane

    Standardele nu sunt aceleasi in toate statele americane. Ei fac modificarile pentru a intra si in statele cu cele mai mari "pretentii" cum ar fi California.

  • Drako, miercuri, 13.05.2009 16:07
    vorba cantecului - Hotel Cismigiu

    Americanii-s de vina....... Un popor de dobitoci

  • AndreiRN, miercuri, 13.05.2009 20:28
    Poluarea

    In europa de polueaza din plin si tot la soferi se cre taxa de poluare dar in US standardele de poluare au fost impuse in ani '70 si majoritatea masinilor din europa nu s-ar califica. Si da, un motor mai mic polueaza mai mult decat unul mai mare. Cat despre masurile de siguranta standardul european este inca in urma celui din US. Dar romani frustrati si fara cunostinte sunt in toate salile de net.

  • poluatu' poluator, miercuri, 13.05.2009 21:26
    un motor mai mic polueaza mai mult decat unul mai mare.

    serios? poti da un link cu ce spui tu? Cum nu ma prea pricep si chiar vreau sa aflu mai multe....

  • Maka, joi, 14.05.2009 08:37

    In America se iau in calcul si alte emisii decat cele de CO2 si de aici problema. De exemplu ei restrictioneaza si emisiile de particule destul de mult si NOx de aceea doar putine motoare diesel pot resecta standardele. Ei (americanii) au in mare parte (cu exceptia camioanelor) motoare benzina care emit mai mult CO2 dar mai putine particule si NOx. Si da, in anumite cazuri un motor mai mic poate polua mai mult deat unul maimare, dar nu 1,3 Multijet mai mult decat 2,5 litri V6 benzina. Uita-tiva pe site la orice importator si vezi vedea ca la aceeasi masina uneori motoarele mai mici au emisii mai mari pentru ca sarcina fiind mare motorul mic trebuie sa "arda" mai mult ca sa mearga la fel cu cel mare.

  • AndreiRN, vineri, 15.05.2009 18:54
    Poluarea

    CO2 este ce bea fiecare in sifon si Coca Cola si orice bautura carbogazoasa. Este elementul cu care plantele se hranesc din aer. Poluant este CO si NOx si particulele dar in europa sa facut o afacere ff profitabila prin a baga mana in buzunar la sofer ca cica ar polua. Turatia mare a unui motor produce o cantitate mai mare de gaze nearse si deci poluante. Un motor turat consuma mai mult decat unul mai domol indiferent de capacitate. Un exemplu perfect este noul Prius care cu un motor mai mare (1.8) are un consum mai mic decat cu cel mai mic (1.5) si asta datorita turatiei si cuplului.