Oficial Renault: "Dacă am face o versiune de serie a lui Eolab, nu ar fi mai scumpă decât un Clio diesel"
Thierry Bollore, un oficial Renault responsabil de competitivitatea modelelor mărcii, a declarat într-un interviu că o versiune de serie a conceptului Eolab, un model care consuma un litru la sută în regim mixt, nu ar fi mai scumpă decât un Clio cu motorizare diesel.
Renault Eolab Concept, una dintre surprizele mărcii franţuzeşti pentru Salonul Auto de la Paris, ar putea să devină model de serie într-o zi şi să fie vândut la un preţ similar cu cel al unui Clio echipat cu motorizare dCi, declară un reprezentant al mărcii în cadrul unui interviu. Din păcate pentru cei care visează la o maşină accesibilă care să consume un litru la sută în regim mixt, Renault nu a stabilit dacă va dezvolta sau nu o versiune de serie a conceptului respectiv. Thierry Bollore, şeful departamentului de competitivitate de la Renault şi oficialul care a făcut această declaraţie, îşi motivează afirmaţia prin faptul că Eolab Concept a fost proiectat de la început să fie construit cu materiale uşoare, dar accesibile, cum ar fi aluminiul, lucru care i-ar aduce un preţ accesibil într-o eventuală versiune de serie, fără să-i ştirbească performanţele. Bollore a explicat că materialele scumpe, precum fibra de carbon şi derivatele sale, ar fi fost prea costisitoare pentru versiunea de serie a modelului la momentul achiziţiei şi i-ar fi adus utilizatorului costuri nedorite în cazul unui accident, motivează francezul.
Renault Eolab concept: consum de 1 litru la sută pentru maşina viitorului în viziunea francezilor
Vestea bună pentru fanii mărcii Renault este că o parte din inovaţiile conceptului Eolab îşi vor găsi drumul spre producţie în viitoarele modele ale mărcii. Oficialul nu a divulgat despre ce tehnologii vorbeşte, Eolab beneficiind de numeroase îmbunătăţiri pentru creşterea performanţelor şi reducerea consumului de carburant. Spre exemplu, caroseria lui Eolab concept este realizată dintr-un mix de materiale care include aluminiu, aliaje uşoare din oţel şi materiale compozite. Plafonul este din magneziu şi cântăreşte doar 4 kilograme, iar eficienţa aerodinamică a caroseriei a fost îmbunătăţită cu 30% faţă de Clio. Viitorul model de serie care va beneficia de aceste elemente nu se va bucura de aceleaşi performanţe, deoarece conceptul Eolab prezintă şi anumite dispozitive prea costisitoare pentru o maşină de volum, cum ar fi garda la sol variabilă şi aerodinamica activă, toate acestea fiind esenţiale pentru reducerea consumului de carburant, dar prea scumpe pentru a fi implementate de o marcă de volum pe un automobil de serie.
Renault Eolab este motorizat de o unitate alimentată cu benzină, care are o cilindree de 1.0 litri şi livrează 75 CP, susţinută de un motor electric integrat în transmisia cu trei trepte, sistemul hibrid integrând şi un acumulator de 6.7 kWh. Masa redusă îi permite lui Renault Eolab să parcurgă 60 de kilometri în modul 100% electric, iar consumul de carburant în ciclul NEDC este estimat la un litru la sută. Sistemul hibrid folosit este de tip plug-in, deci utilizatorul poate să încarce maşina de la priză pentru a beneficia la maximum de capacităţile motorizării electrice din dotare. Reprezentanţii Renault au specificat că sistemul hibridă găsit în dotarea acestui model va fi în echiparea viitoarelor modele ale mărcii, fără să detalieze când se va întâmpla acest lucru, cu menţiunea că platforma actuală de segment B a concernului, CMF B, necesită modificări semnificative pentru a putea implementa sisteme de propulsie hibride plug-in.
Via AutomotiveNews (înreg.)
nus io inginer....nici pe departe insa actuali ingineri din domeniu auto nus gasesc locu in industrie...... sincer acuma cand se vor trezi constructori sa-si dea seama ca daca construiesti un automobil cat mai usor cu putinta consumul va scadea cat mai mult...... Daca e sa ne gandim ca masinile de oras de alta daca gen Fiat 500 din ani 50' si MINI la fel din ani 50' aveau o greutate de 500-600 kilograme..... In ziua de azi pana si modele Vw Up! si altele au 850-900 de kile..... unde e progresu din ultimi 30 de ani......avem materiale high tech.....materiale usoare.....tehnologi....... e chiar culmea cand vezi ca un model de segment A scoate un consum de 4 litri la suta pe autostrada si un BMW 316d scoate aceelasi consum pe acelasi sector de drum.......avand o caroserie mai mare mai grea si un motor aproape sau chiar dublu ca marime... Grupul VAG ar trebui sa construiasca viitoarea tripleta de segment A(Up!,Mii si Citigo) pe o noua platforma tehnica care sa contina din plin materiale ca aluminiu sau chiar fibra de carbon........ceea ce ar putea scade greutatea masinilor chiar pana la vreo 700 kilograme(de la 930 cat are un Up! actual)......si sar putea folosi motoare de cilindree redusa de exemplu motorul TDI cu 2 cilindri dus pana in 50 hp...... Pun pariu ca un asemenea model echipat cu un asemenea propulsor la o greutate de 700kg ar scoate un consum(cat de cat realist)de 2-2,5litri la suta pe autostrada...