OFICIAL: Primele imagini ale noilor Ford S-Max si Galaxy
Ford a dezvaluit primele imagini si informatii ale lui S-Max facelift si Galaxy facelift. Ambele modele vor beneficia de o gama larga de motorizari si chiar de o transmisie cu sapte trepte si dublu-ambreiaj.
Ford a prezentat primele imagini ale facelift-urilor aplicate monovolumelor S-Max si Galaxy. Ambele vor debuta public la Expozitia din Buxelles din 2010, in 13 ianuarie. Desi schimbarile operate la nivel estetic sunt minore, directorul departamentului european de design de la Ford a declarat despre cele doua modele ca acestea au peste 1.700 de piese noi, inclusiv elemente de caroserie modificate.
Atat S-Max, cat si Galaxy au primit capote noi, grile fata noi si stopuri cu LED-uri. Ford S-Max a primit o noua bara fata, care este echipata cu pozitii cu LED-uri in cazul versiunilor Titanium si Titanium X Sport, iar aspectul general al acestui model este extrem de asemanator cu cel al lui C-Max. La nivelul interiorului, noul S-Max beneficiaza de un plafon panoramic dintr-o singura bucata, cu parasolare actionate electric.
Ford Galaxy a primit manere de usi redesenate, un set de proiectoare noi si bare de transport al bagajelor integrate in plafon. Consola centrala a lui Galaxy a fost redesenata, iar anumite elemente au primit o nuanta de bej in cazul versiunilor de echipare superioara. Din punctul de vedere al tehnologiei instalate pe cele doua modele, putem vorbi de sistemul de acces fara cheie, camerele video care afiseaza imagini din spate la rularea in marsalier si un sistem de alimentare care impiedica introducerea pompei de carburant nepotrivite in gura rezervorului lui Galaxy.
Ambele MPV-uri din gama Ford vor beneficia de noul motor Ecoboost SCTi de 2.0 litri, care este echipat in standard cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj ud, denumita PowerShift. Propulsorul SCTi de 2.0 litri dezvolta 200 CP si un cuplu motor de 300 Nm. In cazul lui S-Max, acest motor il va propulsa de la 0 la 100 km/h in doar 8.5 secunde, iar viteza maxima va fi de 236 km/h, pe cand in cazul lui Galaxy, acceleratia de la 0 la 100 km/h va fi realizata in 8.8 secunde si viteza maxima va fi de 217 km/h. Motorul supraalimentat de 2.0 litri inlocuieste unitatea aspirata de 2.3 litri care era disponibila pe ambele modele. In cazul lui Galaxy, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h a scazut cu 2 secunde, iar emisiile au fost reduse cu 20%.
Gamele de motorizari ale ambelor modele vor include si o unitate Duratorq TDCi de 2.0 litri, care este oferita in versiunile de 113 CP, 138 CP si 161 CP. Pentru acestea, transmisia PowerShift va fi disponibila in mod optional.
Via | Ford
Despre Ford B-max (viitorul Fusion) se mai aude ceva?