AutoBild: Dacia va lansa un sedan pe platforma lui Fluence

Publicat marţi, 15.12.2009 13:28 de Bogdan Mirică

Dacia ar putea lansa in 2011 un sedan de clasa medie bazat pe platforma lui Fluence si un micro-car de 5000 de euro, rival pentru Tata Nano.

Publicarea primelor imagini cu noul Dacia Duster a lansat in presa internationala o multime de speculatii privind viitorul constructorului roman si viitoarele modele care vor lua nastere la Mioveni. Publicatia germana Autobild vorbeste despre expansiunea Dacia si despre politica profitabila pe care o duc romanii.

Nemtii aduc insa in discutie si o serie de zvonuri potrivit carora urmatorul model pe care Dacia il pregateste este un concurent low-cost pentru clasa medie. Desi multi ar fi tentati sa creada ca subsidiarul Renault ar putea da nastere unei versiuni mai ieftine a actulului Laguna, se pare ca Dacia va cauta o abordare mai personala a modelului.

Un sedan de clasa medie cu logo-ul romanesc ar urma sa aiba la baza platforma extinsa a actualului Fluence, urmasul lui Megane sedan. Ca si in prezent, modelul ce va fi produs la Mioveni ar urma sa beneficieze de pe urma motorizarilor Renault, unitati diesel si benzina cu o putere curpinsa intre 90 si 140 de cai putere. Data lansarii nu se cunoaste, insa am putea vedea pe strada un nou model Dacia cel mai probabil in 2011.

Pentru a atrage insa un numar de clienti si mai numeros, Dacia ar putea colabora in viitor cu constructorul indian Bajaj. Rodul acestui parteneriat va fi un model mini, destinat oraselor, botezat cu nume de cod ULC, abrevierea cuvintelor Ultra Low Cost. Micro-car-ul ar urma sa rivalizeze cu Tata Nano pe piata europeana, pretul de pornire urmand sa fie situat in jurul valorii de 5000 de euro.

via | AutoBIld

  • bunicu', marţi, 15.12.2009 13:43
    Hei rup!!!

    Usurel usurel, ne facem marisori:) Maine poimaine ne luam la tranta cu GM ;))

  • Mircea, marţi, 15.12.2009 13:54
    Cand au lansat Logan-ul...

    Ziceau ca aceasta va fi masina de 5000 Euro. Intre timp, vazand cum se vinde Loganu', au lasat-o mai moale. Acuma, francezii s-au gandit sa ofere in schimbul a 5000 Euro un scuter cu 4 locuri. Cam mare diferenta intre cele doua abordari...

  • dumbravaandrei, marţi, 15.12.2009 14:32
    mașina de 5000 de euro

    Să mai vorbești la ora actuală de un sedan de 5000 de euro înseamnă că ori te-ai plictisit de DoTA ori trăiești în India, ori altceva în afară de lăstunul bunicului nu ai mai văzut... a fost solenza care a prins destul de bine zic eu... Astăzi, o mașină fiabilă low-cost și totuși cu care nu te faci de rușine, cred cel mai corect este să se situeze ca preț undeva între 8500-13000 euro. Mă refer la o mașină de familie, utilizabilă zi de zi, atât în oraș cât și în afara orașului. Cât despre Dacia, sper să devină în curând și un producător de segment mediu, adică să mai producă și altceva decât modele low-cost. Să aibe și o gamă de referință care în principal să constituie și materializarea proiectelor de cercetare pentru următoarele lor model

  • DAN, marţi, 15.12.2009 14:45
    pt dumbravaandrei

    Cred ca nu ai citit bine articolul, 5000 de euro va fi un model citadin, nu modelul mediu derivat din fluence.

  • dumbravaandrei, marţi, 15.12.2009 14:47
    @dan

    Scuzele mele că nu am specificat și pentru cine era comentariul ăla... era pentru Mircea (comentariul nr 2)

  • Etienne, marţi, 15.12.2009 14:47
    Dacia

    E bine ca se mareste numarul modelor, supermini-ul trebuie scos la vanzare cat mai repede, poate chiar inaintea sedanului mediu. Cat priveste Dacia de 5000, anul asta a fost o promotie in care varianta de baza (cam fara dotari) ajungea la 5000 de euro, cu programul rabla + promotia , reducerea din pretul de baza era de 7600 lei. Asa ca la 5 ani de la aparitia Loganului a existat si varianta de 5000 euro, pe care probabil nu s-au inghesuit sa o cumpere prea multi; pretentiile au crescut intre timp.

  • gtrazvan, marţi, 15.12.2009 15:25
    F Tare

    deci ei vor sa scoata im MATIZ pe o platforma de la un Renault cu reclama de limuzina :)) Asa ne demonstreaza Renault ce limuzina e Fluence :D

  • tavi, marţi, 15.12.2009 15:54
    Uzabilitate site

    Oameni buni, eu inteleg ca principalul scop al acestui portal este sa aduca bani din publicitate, dar nu e posibil ca bannerele flash sa-mi foloseasca ambele procesoare intre 50% si 70% in functie de grafica. Ganditi-va ca pierdeti multi dintre utilizatorii cu calculatoare mai slabe si care nu se gandesc/nu stiu sa-si instaleze un flash blocker. Asta e situatia in toata publicitatea online romaneasca, publicitatea primeaza contentului, bannerele iti optureaza continutul si cateodata nu le poti inchide de alte bannere care se suprapun butonului de inchidere. Lipsa de respect pentru utlizator, din punctul meu de vedere.

  • Carlos, marţi, 15.12.2009 15:58
    DACIA nu va produce niciun model mini care sa rivalizeze cu Tata Nano!

    Toate astea sunt speculatii ale presei. Nu e nicio informatie oficiala din prtea Renault care sa confirme barfele astea. Faptul ca Renault va scoate un model care ar putea intra in clasa medie ca dimensiuni e adevarat. Renault si-a dezvaluit intentiile dinainte. Insa NU cred ca se va discuta de producerea unui model mini. E impotriva filosofiei Dacia. Si oricum Dacia are platforma B, deci nu ar avea nevoie de o platforma mai mare pt o masina de clasa mini. E ilogic ! @gtrrazvan esti cam prostut de felul tau asa... d-astia angajeaza vw? sau parca skoda... unde lucrai?

  • xxx666, marţi, 15.12.2009 16:02
    imi inchipui ce succes va avea

    O dacie pe o platforma de buburuza si interior de limuzina? Foarte tare. Cred ca se va vinde ca si sandero. Adica deloc.

  • NeoGalaxy, marţi, 15.12.2009 16:32

    @Banere: Solutia simpla: www.firefox.com + adblocker addon :)))) Si se rezolva problema definitiv.

  • ......., marţi, 15.12.2009 18:11
    .........

    hai Dacia.....tot asa

  • Castravetele, marţi, 15.12.2009 18:28
    ce cacao

    mda... am mai auzit acum cativa ani stirea-bomba cu dacia de 5000 euro. Acuma aceeasi abureala. Carlos... filozofia dacia e MASINI IEFTINE nu? asa ca nu vad de ce nu s-ar arunca in clasa mini.

  • Carlos, marţi, 15.12.2009 18:52
    @Castravetele

    La mintea ta simpla poate se rezuma numai la atata, insa in realitate treburile stau altfel. Dacia face masini incapatoare (subliniez SPATIOASE), robuste, fiabile si da, accesibile ca pret. Dacia nu se va abate de la aceasta linie. Iti dau lectii oricand vrei tu.

  • Lupamuttley, marţi, 15.12.2009 19:05
    Special pt carlos

    FROM Carlos: @gtrrazvan esti cam prostut de felul tau asa... d-astia angajeaza vw? sau parca skoda... unde lucrai? From Carlos: Iti dau lectii oricand vrei tu. 1st. Mai usor cu jignirile deoarece remarile pe care le faci tu pentru unii pot fi catalogate jigniri ! Din cele doua comentarii facute de tine remarc ca tu lucrezi la Dacia Tomberon ? Sa nu va iritati ca subratul vara, posesorii de Dacia ca si eu am o Supernova ! Dar dacia este realmente praf ca si Renault ! Si ca sa fiu in topic... Stiri dastea bomba tot aud din 1999..

  • Castravetele, marţi, 15.12.2009 19:30
    @carlos...

    mintea ta "robusta" nu prea lasa loc de creier asa-i? Poate imi exlici si mie... poate imi demonstrezi grafic cum naiba o persoana de 1.93 nu are cauta la volanul unui logan. Cum se face ca nicio persoana normala nu incape pe bancheta spate dintr-un Sandero? De MARI CE SUNT? La Dacia nu INCAPATOR, ROBUST sau FIABIL sunt cuvintele ce au stat la baza modelelor. Ci IEFTIN!!! Nu mai tot da cu batul in balta... ca te uzi degeaba!

  • Carlos, marţi, 15.12.2009 19:38
    @Lupamuttley... au cotul ! :))

    daaaa ma doare pe mine undeva cum catalogati voi chestiile astea... e o stire ca oricare alta... bazata pe "zvonuri" dupa cum scrie si Automarket. Nu inseamna ca e complet adevarata. Dacia NU va produce un mini. Cunosc acest lucru pentru ca sunt un pasionat Dacia si stiu ce reprezinta aceasta marca mai bine decat voi. Si nu mutulica, nu lucrez la Dacia, daca asta ti-e oful... gtrazvan sau castravetele cine esti? spre deosebire de tine, eu macar am curajul raspunderii.

  • gtrazvan, marţi, 15.12.2009 19:47
    @Carlos

    Mai robule, nici macar nu te-ai inregistrat, ce sa vorbesc eu cu un buretel anonim?

  • Carlos, marţi, 15.12.2009 19:49
    @Castravetele

    Logan e o familiala compacta cu portbagaj de clasa mare. Imparte platforma B cu Micra, Clio 3, Twingo. S-a spus de la bun inceput. In plus persoanele de peste 1.90 m cred ca sunt 1% din populatie. Nu te obliga nimeni, daca nu te simti confortabil, sa te indrepti catre alta marca ce dispune de masina pe clasa medie sau mare. Pentru ca asta iti trebuie. PS: bine ca incapi in fabia sau in albea...

  • URAGANU, marţi, 15.12.2009 19:52
    loganu de 5000

    Si Loganu trebuia sa aibe versiune de 5000 Euro si a iesit si de 11,000 =)) Tara de .., producatori de ..., cumparatori ...

  • Castravetele, marţi, 15.12.2009 20:16
    @carlos

    incap intr-un golf. Incap intr-o fabia. Incap chiar si intr-un Astra din '93. Daca dacia ar face masini, s-ar gandi mai logic atunci cand proiecteaza un autoturism. Tu esti cel care lauda "dimenisunile generoase". Mai multe greseli de ergonomie nu am vazut inca la o masina moderna. Mai mult de 100 km nu poti face relaxat intr-o asemenea masina. Dacia a fost creata drept o masina LOW COST care a ajuns sa coste cat o Octavia.

  • Beewhore, marţi, 15.12.2009 21:00
    Romanii tot Romani

    In loc sa dati cu piatra ca idiotii, mai bine v-ati bucura ca exista ceva ce functioneaza bine in tara asta. Asa m-am saturat de comentarii de rahat de la toti ratatii! Decat sa improscati cu noroi mai bine puneti mana si faceti ceva constructiv. Puneti osul la treaba! De aia ne merge atat de rau... toti Romanii s-au descoperit mari comentatori. In momentul in care veti incepe sa puneti mana sa lucrati poate veti incepe sa si respectati munca altora! Tot respectul pentru Dacia si pentru oamenii care pun umarul la reconstruirea industriei Romanesti. Acelasi respect pentru toti Romanii cu bun simt! Hai Romania, hai ca se poate!

  • Vasi27, marţi, 15.12.2009 21:35

    ai mare dreptate Beewhore... daca ar fi dupa mine i-as pune pe trenuri spre Siberia :)) Carlos

  • din franta, miercuri, 16.12.2009 04:30
    ar fi timp sa fiu mandru de dacia

    buna eu sunt din elvetia, si pot sa va zic ca si aici dacia se vinde destul de bine, atunci eu cred ca acuma ar fi timp romanii sa fiu mandru de dacia, din causa ca sunt masina bun si la un pret foarte acesibil

  • Florentin, miercuri, 16.12.2009 09:42
    Rival Octavia

    Pe piata romaneasca trebuia lansat de multa vreme un model rival Skodei Octavia, care a devenit un fel de masina nationala a romanilor. Nu e posibil sa faca altii bani frumosi pe seama romanilor, in timp ce noi ne ciondanim pe seama Logan-ului. Sunt necesare si masini ieftine, rudimentare sau spartanne, dar ca sa fie acceptate e nevoie de consacrarea lor prin modele mai scumpe de o calitate incontestabila. Ce-ar fi daca etalonul pt. marca Audi a fi modelul A3 ? Eu cunosc foarta multa lume care nu agreeaza deloc A3-ul de la Audi. Insa trebuie sa-ti tii gura, fiindca Audi e masina, are modele super, nu le judeci la nivel de A3...

  • hensongraphics, miercuri, 16.12.2009 09:45
    proiecte dacia

    Ambele supozitii sunt reale. Pe strazile din Pitesti se plimba masini camuflate cu numere de proba care ca si dimensiuni tind spre renault fluence. De fapt aceasta informatie este mai veche si daca imi aduc bine aminte este confirmata de conducerea Dacia. Ma refer la un model mai mare decat Logan. Iar, despre masina mai mica (n-as numi-o micro-car) se lucreaza la ea, iar incepand cu anul urmator iese la teste. Este un proiect 100% romanesc. Nu pot da mai multe informatii.

  • page, miercuri, 16.12.2009 21:41
    :))

    alta capodopera de la francezi ba prosti am fost ca am vandut frabrica DACIA !

  • sd, miercuri, 16.12.2009 22:07

    ia uite unde e geniul care putea sa scoata fabrica din impas...

  • ucin, sâmbătă, 19.12.2009 14:29

    Mai copilas, de bani gata, Dacia, luata ca pret- calitate, e fff buna ,se cauta ca painea calda,in patria automobilelor (Germania ), din ce motiv credeti? am omis, nemti, sunt de felul lor ceva mai prosti ,minte putina ce sa le faci, se gandesc sa ne scoata si pe noi din CRIZA . Noi, la bani nostri, cum sa conducem o DACIA, daca ne vede careva prin Europa ,Tera cand le golim bancomatele si nu numai. Daca ati fi castigat cinstit bani dati pe B... uri, M...ertane G..ipane etc nu va mai dati atat de specialisti in automobile ,pt ca singurul lucru pe care il faceti este cheia in contact restul zero barat.eu locuesc in Austria ,si nu imi este rusine sa conduc Logan MCV !,5

  • ha ha ha, joi, 24.12.2009 23:10
    ha ha ha

    MA, DA MAI TERMINATI-O ODATA CA VEDETI P..A CADOURI ANU ASTA DE LA MOS.SARBATORI FERICITE TUTUROR SI SA NE ''CIONDANIM'' SANATOSI SI LA ANU SI ''LA MULTI ANI''.PS:AIA ORICUM ASTIA DE LA DACIA FAC CE VOR SI MISTO DE NOI TOTI...