OFICIAL: Opel Ampera va costa 44.702 de euro cu TVA
Oficialii Opel au anunţat astăzi preţul lui Ampera în Europa. Rezervările sunt deschise de astăzi, iar clienţii din România pot face o pre-comandă pentru un asemenea model. Debutul livrărilor nu a fost încă anunţat.
Portalul dedicat lui Opel Ampera a anunţat astăzi preţul modelului electric din Ruesselsheim. Preţul fără TVA al lui Opel Ampera este de 36.050 euro, în timp ce costul acestui model cu TVA de 24% urcă la 44.702 euro. Oficialii Opel ne avertizează că preţul final al vehicului ar putea varia de la o ţară la alta, deoarece nivelurile de echipare sunt diferite. Pentru că modelul este clasificat ca fiind un vehicul electric/hibrid, Ampera nu plăteşte taxă de poluare, în ciuda faptului că este echipat cu un motor pe benzină care susţine sistemul de propulsie. Bateria modelului se poate încărca în doar trei ore, iar rularea în modul 100% electric poate să aibă loc pe o distanţă cuprinsă între 40 şi 80 de kilometri, ceea ce înseamnă mai mult decât distanţa medie parcursă de navetiştii din Europa.
Numeroase studii independente, dar şi cercetări ale constructorilor de automobile care dezvoltă vehicule electrice, au arătat faptul că 80% dintre europeni conduc mai puţin de 60 de kilometri pe zi. Dat fiind acest fapt, autonomia electrică anunţată de Opel pentru Ampera în condiţii normale de utilizare ar trebui să fie mai mult decât suficientă pentru cei 80% din Europeni. Dacă faceţi parte din cei 20% care conduc mai mult de 60 de kilometri pe zi, nu-i nicio problemă, deoarece motorul cu ardere internă funcţionează pe post de generator şi creşte autonomia până la 500 de kilometri. Odată parcurşi 580 de kilometri, modelul nu se opreşte pur şi simplu, deoarece se presupune că şoferul a frânat cel puţin odată pe drum, lucru care a încărcat acumulatorii cu energie electrică şi a prelungit autonomia.
Bateria lui Opel Ampera se poate încărca de la o priză standard de curent alternativ de 230V în doar trei ore, spun oficialii mărcii. Aşadar, vehiculul ar putea fi încărcat chiar şi la serviciu, în cazul în care nu există posibilitatea încărcării la domiciliu. În anii ce vor urma, există posibilitatea ca spaţiile comerciale să ofere facilităţi de încărcare pentru vehiculele electrice, după modelul celor din Statele Unite ale Americii.
Graţie portbagajului generos, modelul poate fi folosit şi pentru o deplasare în vacanţă sau pentru o excursie alături de încă trei persoane. Bateria lui Ampera este de tip Litiu-Ion şi are o capacitate de 16 kWh. Modul 100% electric nu degajă nicio emisie poluantă în atmosferă, pe când utilizarea motorului cu ardere internă duce la emisii mai reduse de 40 de grame de CO2 per kilometru – potrivit estimărilor Opel. Încărcat complet în fiecare zi şi doar odată pe zi, Opel Ampera oferă o autonomie de 14.000 de kilometri pe an, toţi parcurşi fără emisii poluante. În comparaţie cu media actuală europeană, Ampera acoperă între 70 şi 80% din necesităţile şoferilor tipici din Europa în modul 100% electric.
Via | Opel
Felicitari Opel ai facut un mare pas inainte...poate "reusiti" sa scadeti si costurile la jumate, in viitorul apropiat, sa ne permitem si noi romanii masini electrice/hibrizi.