OFICIAL: Noul Volkswagen Eos

Publicat joi, 07.10.2010 12:31 de Sebastian Toma, Mircea Meșter

Volkswagen a publicat primele imagini cu noul Eos. Aşa cum era de aşteptat, cabrioletul compact al germanilor preia liniile de design ale lui Golf.

Salonul Auto de la Los Angeles din acest an va marca debutul noului Volkswagen Eos. Modelul este bazat pe platforma lui Volkswagen Golf VI şi urmăreşte noul limbaj estetic al modelelor din Wolfsburg. În ceea ce priveşte schimbările estetice, Eos se remarcă prin noile blocuri optice, noua grilă faţă, noua capotă şi noua bară faţă. Practic, întreaga parte frontală a fost schimbată şi seamănă acum cu cea a lui Touareg. Blocurile optice au fost echipate cu LED-uri de poziţie de zi, iar fundalul acestora este închis.

Posteriorul lui Eos pare să fie preluat direct de la Golf cu modificările de rigoare. Bara de protecţie faţă a fost şi ea redesenată, iar stopurile au fost aplatizate. Spre deosebire de rivalii de la Peugeot, cei de la Volkswagen nu au integrat un difuzor de aer în bara de protecţie spate. În schimb, bara de protecţie faţă a primit o fantă de aerisire mai mare, pentru a îmbunătăţi răcirea noilor propulsoare 1.4 TSI de 122 CP, 1.4 TSI de 170 CP şi 2.0 TSI de 210 CP (cel din urmă fiind motorul lui VW Golf VI GTI).Modelul Eos este oferit şi în compania unui propulsor 2.0 TDI de 140 CP, care prezintă un consum de carburant redus cu 0.7 litri, atingând o medie de 4.8 litri la sută.

Printre modificările operate la interior, Eos a primit un nou afişaj color multifuncţional, sistem de pornire şi acces fără cheie, cea de-a doua generaţie a sistemului Park Assist şi multe altele. Sistemul opţional Light Assist preia comanda blocurilor optice şi reglează intensitatea cu care acestea luminează în funcţie de necesităţile şoferului şi de celelalte vehicule de pe şosea. Cei de la Volkswagen au dezvoltat şi o nouă tapiţerie din piele pentru acest model, intitulată Cool Leather, care reflectă lumina soarelui şi reduce dramatic temperatura scaunelor când vehiculul a fost parcat în soare.

Via | Volkswagen

  • Lamborghini, joi, 07.10.2010 12:48

    adica golf 6 cabrio....

  • edi80, joi, 07.10.2010 12:51
    mda

    adica copy+paste!! aceasi senzatie monotona...

  • Coupe-Cabrio, joi, 07.10.2010 12:53

    Mult mai frumos e Megane CC

  • Stanila, joi, 07.10.2010 13:11

    sunt fan VW dar recunosc ca gama actuala VW nu este decat niste masini trase la xerox fara pic de inspiratie.Nu iti mai dai seama care este Passat sau care este Golf, cae este Audi A4 si care este A8.Totul este geaman in gama VW , al concernului.SEAT face diferenta pentru cat timp nu stiu, parca vad ca la schimbarea gamei SEAT o sa fie fostul A3 , nu stiu de il mai tin angajat pe Walter Da Silva ca nu face nimic la design decat un banal Copy+Pasta cum zicea domnul de mai sus.Va salut prietenilor, revin mai tarziu.Ciao!

  • vxf, joi, 07.10.2010 13:21
    @stanila

    Ba frate tu chiar nu stii limba romana deloc , esti varza , da varza .

  • vxf, joi, 07.10.2010 13:26
    Adica

    Adica Golf 5 cabrio +facelift major = noul Eos .

  • fny.ro, joi, 07.10.2010 13:28
    VW ~ copy paste

    @vxf - dar totusi, spre deosebire de alte dati, ideea a fost logica, tind sa-i dau dreptate. La felul cum se exprima, mai are putin de lucrat :) Legat de modelele VW, ar trebui sa se faca un sondaj cu pozele modelelor din fata, dar doar fata si sa ceara lumii sa recunoasca fiecare model in parte: Golf VI, Toureg, Polo, acum Eos, si cu siguranta sunt mai multe modele :) VW au dus la extrem reutilizarea componentelor intre marci, Este foarte mare presiune pentru un profit urias, cred....

  • krajla, joi, 07.10.2010 13:34
    @stanila

    Daca esti fan VW ar trebui sa faci diferenta dintre passat si golf, de audi nici nu mai zic ( stii grila mare cu patru cerculete in mijloc nu Vw ci Audi) e atat de simplu:) Pentru alte detalii pot apela la "gaagol"

  • Rio, joi, 07.10.2010 13:56

    Volkswagen ar trebui sa schimbe denumirile modelelor. VW Golf Passat, VW Golf Eos, VW Golf Touran, VW Golf Polo, etc. Inteleg ca este criza si toti cauta sa maximizeze profitul, dar parca astia de la VW prea fac economie de design. Acelasi look&feel, aceleasi motoare, aceleasi interioare, practic aceleasi masini dar la dimensiuni diferite.

  • marius, joi, 07.10.2010 14:09
    @Rio

    Tu cum spui cand intrebi pe cineva in autobuz" coboriti jos s-au coboriti" ?! (cred ca tu folosesti des Pleonasme...cerc rotund...cei de la VW spun Golf , Passat...si atat. Chiar daca sunt cam la fel in interior si exterior si dif. doar dimensiunile sunt ff. multi oameni care spun " ce misto este noul Polo dar nu cumpar pt. ca am 3 copii si vreau/trebuie ceva mai mare (ex : Passat Variant) Si sa nu pierzi unul din cei multi astfel de clienti adaptezi faceliftul la cerintele pietei...

  • op, joi, 07.10.2010 14:43

    fiecare model ar trebui sa aiba personalitatea lui... si cam de asta duce lipsa vw: de personalitate

  • xxxx, joi, 07.10.2010 14:46
    interior

    Aceeasi consola de pe golf 5 de cand lumea. Nu inteleg de ce nu au pus consola centrala de pe golf 6?? La fel si cu scirocco.

  • ss, joi, 07.10.2010 14:59
    vw

    Par a fi masini comuniste...toate la fel , sa nu iasa in evidenta....ha..ha...cred ca trebuie sa fie foarte urat sa stai 2-3 ore la bordul unor asemena masini...te plictisesti de moarte....la mai mare vw si sper sa isi cumpere cat mai multi......asa inspiratie...asa masini...da Silva ala cred ca a venit de la Alfa ca sa ii tina pe loc....... bafta

  • DaSilva, joi, 07.10.2010 15:17
    KK Maka

    VW se incapataneaza sa ne demonstreze ca e un constructor "serios". Cred ca nimeni nu poate pricepe care e strategia faimoasa de design a lui DaSilva (chiar daca asa ma semnez si eu, ii urasc pe domnul respectiv al carui nume real l-am adoptat ca avatar). Acest KK Maka, faimoasa linie VW, va darama brandul cum s-a intamplat si cu Seat, cum poate se va petrece in timp si cu Audi. Norocul lor e ca au cumparat Italdesign. Poate o sa schimbe tata si fiul Giugiaro ceva pe acolo, macar in punctele esentiale, ca tot al batran a desenat si primul Golf si de atunci VW nu a mai fost capabil sa faca altceva notabil inafara unui copy-paste rusinos pentru o marca cu pretentii de number one mondial.

  • EU, joi, 07.10.2010 17:32

    gata m-ati lamurit baieti, nu o sa imi mai cumpar Vw ca seamana una cu alta, o sa aleg in loc de Phaeton o Superba Renault Laguna. VAG vinde de rupe au masina anului , au motorul anului au scos cele mai multe modele pe timp de criza asta inseamna Firma de Succes, firma pe profit cu un mamagement beton.... Cu design-ul asta urat .. sunt Nr1

  • ivx, joi, 07.10.2010 18:05
    wv

    adevarul e ca nu poti sa lasi toti sa si dea cu parerea ,mai ales cand habar n-au ce inseamna design.E normal sa semene un model cu celalalt ..ca sunt din aceiasi familie ,polo seamana cu golf dar totusi e diferit ...intradevar designul e unul mai sobru da asa a fost din totdeauna la grupul wv....si va inteleg ca nu prea merge cu manele ...lanturi de aur groase si seminte...nu?si stiti ...ceva?...nu cumparati..masini de la wv..ca oricum..si ele nu cred ca v-ar suporta..

  • op, vineri, 08.10.2010 00:44
    @ivx

    Esti complet detasat de realitate baiatule... In orice oras din Romania iti gasesc cu ochii inchisi specimene cu "lanturi de aur groase si seminte" care sa conduca "folksfagan".. asa ca ne lasi cu balivernele tale!

  • myrules, vineri, 08.10.2010 00:45
    Cum de altii pot?

    Daca ma uit in curte la VW vad Polo, Golf, Passat, Toureg, Tiguan ca si cum ar fi una si aceiasi masina, dar desigur adaptata la dimensiunile specifice clasei. Dar cum de spre exemplu celor de la HONDA le ies masini care sa nu semene.....Jazz, Civic, Accord, CR-V, CR-Z, FR-V.......pana nici macar Civic Sedan nu seamana la exterior cu Civic-ul hatchback? Deci, se pare ca se poate....

  • raaul, vineri, 08.10.2010 10:23
    cred

    lasati oamenii sa se exprime...nu ii mai tot criticati..daca stanila nu este roman?ce parere are el despre cultura oamenilor de pe acest forum? care tot il critica?

  • LauCalin, vineri, 08.10.2010 11:20
    intr-un fel e firesc sa rate ca un G6

    Este evident ca masina sa semene cu un Golf, atata timp cat se va vinde. Ce rost are sa investesti intr-un design aparte (care inseamna si niste costuri destul de mari), cand poti lua designul lui Golf VI, il modifici "pe ici, pe colo" si in spate ii scrii denumirea EOS. Si uite asa ai mai lansat o masina, care iti va aduce foarte multi bani, iar tu, ca producator, nu ai investit cine stie ce bani in ea. Chestia asta face parte din marketingul grupului VAG, iar atata timp cat designul comun al tuturor modelelor nu va scadea vanzarile, va ramane la fel.

  • cristi, vineri, 08.10.2010 12:44
    eos

    Ma rog, n-as putea spune ca Civicul e o masina frumoasa, dar gusturile nu se discuta. Oricum, EOS nu e o masina de masa, e un produs de nisa, ceea ce s-a facut acum e doar un facelift minor. Intr-un fel, mi se pare normal sa existe o anume unitate de design in interiorul produselor acelei marci, daca discutam de masini. Eu zic ca EOS are destule elemente care il diferentiaza de Golf, in plus la un cabrio se investesc destul de multi bani in dezvoltare si siguranta, avand in vedere ranforsarile suplimentare la nivelul usilor si a stalpilor parbrizului. Stiu ca toti ati vrea sa vedeti modele noi la fiecare 2 ani, insa din punct de vedere al costurilor de dezvoltare, acest lucru este imposibil.

  • cipic, sâmbătă, 09.10.2010 11:26
    E0S

    Superba si nimic mai mult!

  • Alcatraz, sâmbătă, 09.10.2010 15:54
    EI OS

    Este o masina superba. Calitate VW. Am toata increderea in aceasta masina, indiferent ca se numeste Skoda, Seat, VW, Audi, Porsche etc. Nu trebuie sa va lasati influentati de acei cativa trogloditi gata sa sara la atac si sa improaste cu noroi atunci cand vine vorba de VW. Ca le place unor persoane mai mult sau mai putin cultivate, asta n-are nici-o relevanta. Gustul estetic al fiecaruia nu poate fi contestat. Ca manelistii pot scuipa seminte din masini germane este foarte adevarat, dar la fel de bine o fac si din Maseratti sau X 6. Ca unii vor sa epateze prin gusturile, prin posibilitatile materiale si sa se dea "jmecheri" este foarte adevarat. In ultimii 20 ani am avut numai masini VAG si nu m-au dezamagit niciodata.

  • babyzette, sâmbătă, 09.10.2010 16:11
    eos

    parca ar fi un facelift

  • dan, duminică, 10.10.2010 04:07

    arata ca un "ms-dos" deformat

  • Esan, luni, 11.10.2010 13:47

    Maaaaamaa... un sobolan mare si urat!!!! Cineva sa-l omoare!

  • Ionica, joi, 14.10.2010 22:48
    Scuze ptr textul de mai sus! Foarte multe greseli de ortografie!

    Nu mai criticati atata, ca majoritatea ati fi foarte multumit sa aveti in garaj o astfel de masina. Si foarte bine ca masinile seamana intre ele! Ii ca si cum ar fii o familie! Intr-o familie nu poate sa fie toti ldiferiti ci is toti la fel, cu cateva deosebiri! Stilul asta au adoptat si nemtii! Uitati-va la Porsche, toate modele seamana foarte mult intre ele, diferenta ii spoilerul si partea tehnica! Daca ar fii toate modele unei marci, ar fii diferite, indiferent ce marca, ce rost ar avea? nu trebuie decat sa acoperi emblema autovehiculului, si nimeni nu mai stie ce masina ii! Pe cand daca se pastreaza acelas design, indiderent ca lipseste sau nu emblema , omul mereu va recunoastea acea masina!