OFICIAL: Noul BMW Seria 3 Touring

Publicat duminică, 13.05.2012 09:10 de Dragoș Băltățeanu

BMW prezintă oficial a doua variantă de caroserie pentru noua Serie 3. este vorba de modelul Touring destinat celor practici. Noul BMW Seria 3 Touring soseşte în România în luna septembrie.

Familia noului BMW Seria 3 creşte. După lansarea berlinei, BMW anunţă versiunea Touring a modelului Seria 3. Este un break pentru cei care vor să îmbine caracterul sportiv al modelelor BMW cu o latură practică. Noua versiune aduce mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje, făcând din noul BMW Seria 3 un automobil mai versatil. În ciuda aspectului practic, Seria 3 Touring vine cu acelaşi design dinamic ce a debutat pe versiunea berlină a Seriei 3. Silueta alungită, musculoasă este acum completate de o parte posterioară puternică.

BMW Seria 3 Touring este cu 97 milimetri mai lung decât versiunea normală. Ampatamentul a crescut şi el cu 50 mm. Aceste cifre se traduc prin mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje. Portbagajul are acum un volum de 495 litri (cu 35 litri mai mult decât portbagajul sedan-ului). Spaţiul poate fi mărit prin rabatarea banchetei spate, care vine cu un spătar fracţionabil 40:20:40. Pentru un acces mai practic în portbagaj, luneta se poate deschide separat, iar hayonul este acţionat electric. Buza de încărcare a portbagajului este plată, iar distanţa faţă de sol este de 62 cm pentru a încărca uşor obiectele mai grele. Compartimentul bagajelor poate fi separat de cel al pasagerilor printr-o plasă, iar sub podeaua portbagajului mai avem un spaţiu utill pentru depozitarea diverselor obiecte. Hayonul electric va putea fi operat și fără mâini. Opțiunea Smart Opener permite deschiderea hayonului cu o simplă mișcare a piciorului sub spoilerul spate.

Motorizări

La lansare vor fi disponibile trei versiuni de motorizare pentru Seria 3 Touring: 328i, 330d şi 320d. Primii clienţi ai modelului BMW Seria 3 Touring vor putea alege dintre două motoare diesel şi unul pe benzină. Toate cele trei motoare folosesc tehnologia TwinPower Turbo. Motorul pe benzină este nou, are patru cilindri şi dezvoltă 245 CP la 5.000 rpm. Cei 245 CP sunt suficienți pentru o viteză de top de 250 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h efectuată în 6 secunde.

Modelul 320d folosește un motor diesel de doi litri furnizează 184 CP la 4.000 rpm și 380 Nm disponibili între 1.750 și 2.750 rpm. 7.7 secunde sunt necesare pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă este de 230 km/h. 

Pentru cei ce doresc mai multă putere, în ofertă există şi un propulsor turbodiesel cu şase cilindri ce produce 258 CP. Cuplul motor maxim este de 560 Nm livrat între 1.500 și 3.000 rpm. Dotat cu acest motor, Seria 3 Touring este cel mai sprinten. Doar 5.6 secunde pentru sprintul 0-100 km/h și o viteză de top de 250 km/h.

Toate motoarele satisfac norma de poluare Euro5. Dacă se doreşte, motorul diesel de doi litri poate fi modificat pentru a se încadra în norma Euro6. Transmisia este asigurată de cutia manuală cu şase trepte, sau de noua cutie de viteze automată cu opt trepte. Ambele variante de transmisie au funcţie Auto Stop, pentru a reduce consumul de carburant şi emisiile poluante. 

În viitor vor urma încă trei variante de motorizare: 320i, 318d și 316d. Motorul pe benzină de doi litri va livra 184 CP la 5.000 rpm. Cele două variante diesel vor folosi tot propulsorul de doi litri dar în variante de putere mai mici. 318d va avea 143 CP la 4.000 rpm și 320 Nm între 1.750 și 2.500 rpm, iar 316d va folosi motorul în versiunea de 116 CP la 4.000 rpm și 260 Nm între 1.750 și 2.500 rpm.

Nivele de echipare

Noul BMW Seria 3 Touring va putea fi comandat și împreună cu suspensia M Sport sau cu suspensia adaptivă M Sport. Vor exista trei linii de echipare noul seria 3 Touring. Acestea sunt: Sport Line, Luxury Line și Modern Line. Fiecare linie de echipare are un caracter aparte. Sport Line subliniază caracterul dinamic al modelului. Grila radiatorului are opt linii orizontale, iar elementele ornamentale sunt finisate în culoarea negru lucios. Interiorul este caracterizat de elemente negre și roșii. Luxury Line aduce elemente de crom ce subliniază eleganța. Grila frontală are 11 linii orizontale. Ramele portierelor sunt și ele cromate, spre deosebire de cele negre ale modelelor Sport Line. La interior regăsim inserții de lemn. Modern Line preferă elemente de aluminiu satinat. Grila frontală are tot 11 linii orizontale. Bineînțeles există și pachetul M Sport. Dotat cu elementele din acest pachet, Seria 3 Touring se transformă într-un automobil inspirat din lumea curselor. Împreună cu acest pachet este disponibilă și culoarea de caroserie specială Estoril Blue. 

Noul model BMW seria 3 Touring va fi lansat în România în luna septembrie a acestui an. Prețurile vor porni de la 25.450 Euro fără TVA.

Via | BMW

  • Anonim, duminică, 13.05.2012 09:24

    Toate-s vechi și nouă-s toate...

  • NeaNelu, duminică, 13.05.2012 09:59

    Nimic nou...

  • jan, duminică, 13.05.2012 11:19

    Ma bucur ca a luat reteta seria 5 touring. Daca pana acum Audi avea cele mai frumoase touring, acum BMW poate sta linistit.

  • ytbu, duminică, 13.05.2012 12:01
    un model mai frumos ca limuzina

    corect @jan. un model cu totul deosebit, stil si eleganta

  • edi80, duminică, 13.05.2012 14:06

    ceva nou inovativ pe cand????ca de sportivitate si atata eleganta s-a plictisit lumea...

  • dan_grc, duminică, 13.05.2012 14:48

    @edi80 Care lume? Tu? Te-ai plictisit de sportivitate:))? Niste comentarii in care chiar sa spui ceva pe cand din partea ta?

  • edi80, duminică, 13.05.2012 15:23

    Ce sa intamplat?ti-am jignit gandacul tau sportiv si adoratsi te-ai simtit jignit si ai zis sa ma ataci putin??poti ignora comenturile mele si gata! sportivitate era si acum 20 de ani..acum suntem in 2012 lumea are nevoie de progres tehnologic inovatie si tot felul de inventii noi insa pana acum de la acest brand nu am vazut! nu au fost in stare un hibrid calumea sa faca..au dat-o in bara si cu x6 lor hibrid si cu x5 si cu seria7....ce tot mai vrei???

  • dan_grc, duminică, 13.05.2012 15:35

    Cum sa ma jignesti, dar cand aberezi recunosc ca nu pot sa ma abtin, pai sa te plictisesti tu de sportivitatea de la Bmw, asa ceva..:)) e ca si cum te-ai plctisi de luxul de la Mercedes, eu vreau sa-ti atrag atentia sa fii mai constient de ce spui, macar sa fie ceva concret, atata tot, deci plictiseste-te in continuare de sportivitate si eleganta, nu te impiedica nimeni, si daca suntem in 2012 cumpara-ti progres de la alte marci daca Bmw e asa inapoiat, deci ce vrei tu, nu ce vreu eu, au dat-o in bara cu hibridele...pai au facut sa aiba si ei niste hibride, nu si-au propus sa vanda mai mult ca Prius, deci cand o sa ai si permis te duci la cei care chiar inoveaza, nu vad care e problema.

  • edi80, duminică, 13.05.2012 15:43

    mai sunt marci sportive care iti ofera un feeling aparte..nu doar bmw,trebuie doar sa le vezi! si ia zi-mi si mie unde folosesti tu asa puternic sportiviatea asta in romania?:))) sau daca ai un bmw nu mai stai la semafor?sau daca ai bmw ai voie sa mergi cu 200 la ora?si asa nu ai unde ca numai gropi si valuri pe toate drumurile...ce naiba unde traiesti tu?

  • dan_grc, duminică, 13.05.2012 15:50

    Pai si cine te impiedica sa nu ai alte marci sportive, eu?? Dar tu vorbesti pe langa subiect, in continuare nu-ti dai seama de asta, daca nu ai unde sa folosesti sportivitatea in romania lasa ca ai unde sa-ti incarci hibridul si ai si service autorizat daca ai probleme cu el, chiar si asa, te duci frumos la Lexus, platesti 60 de mii si-ti cumperi un hibrid, taxe f mici la impozit, nu platesti inmatriculare, si-ai rezolvat problema, nu te mai agiti ca nu inoveaza Bmw, dar prima oara tre sa ai permis, si dupa aia vezi tu

  • edi80, duminică, 13.05.2012 15:55

    nu imi mai bat capul cu tine ca esti tipic posesor de bmw...nu poti mai mult!oricum sa stii ca nu te face mai potent sigla de pe bot! nici nu agati mai multe femei cu ea doar piti...:)))))))))))

  • dan_grc, duminică, 13.05.2012 15:59

    Bine mai edi, daca zici tu ca sunt tipic, mie mi se pare ca esti frustrat cand vorbesti de Bmw, dar dai cam multe sfaturi pt cineva care nu este sofer pe nici o masina, si ca sa-ti bati capul chiar trebuie sa vorbesti ceva concret si din experienta, dar nu este cazul la tine

  • edi80, duminică, 13.05.2012 16:05

    amice! ce sfat am dat eu si despre ce? frustrat de ce ca nu nu sunt si eu jmeker cu bmw sau ce?:)))) fii serios! mi-am exprimat doar punctul de vedere ca nu au nimic inovativ in toate astea atata tot! sau tu il percepi ca pe un sfat?:)))))

  • dan_grc, duminică, 13.05.2012 16:13

    Nu trebuie sa raspund eu dc esti frustrat, e treaba ta, iar cand spui ca n-au nimic inovativ esti iar pe aratura, deci cand te saturi de ceva ce nu ai si habar n-ai despre ce e vorba, cred ca ai niste probleme, dar recunosc ca acum nici eu nu prea am ce face daca imi pun mintea cu tine, e greseala mea.

  • tzenu_bmw, duminică, 13.05.2012 17:04
    ba ce barca......

    @Automarket..........'noua cutie cu 8 trepte'........noua cutie cu 8 trepte si-a facut debutul de 2-3 ani in gama bmw.....deci nu mai e noua.......

  • SaabCuantic, duminică, 13.05.2012 20:32
    Fiecare cu ce-l doare...

    Mie cel mai rău îmi pare că BMW Group nu şi-a depus o opţiune mai serioasă pentru achiziţia…ştim noi a cui. Aşa că am rămas la cheremul asiaticilor. Oare ce ştiu alde Yougman şi Mahindra despre sedane sportive? Eh, ce târfă nespălată mai este şi viaţa asta; oare de ce nu vrea să se întâmple lucrurile cum ar fi firesc, logic şi plăcut?...

  • 206, duminică, 13.05.2012 21:07
    Cu Ligheanu prin trafic

    Lui @edi i s-a rupt banda de la caseta preferata cu Nicu Paleru, de aia e asa suparat. Venea cu muraturi de la tara si a dat cu cazanul din doatare prin gropi pana a amutit ala mic si ragusit de tipa din boxele First ( cu LEDuri ). Ma rog... nu el conducea pentru ca el nu are varsta. ;)

  • mntsn, duminică, 13.05.2012 21:14
    @edi80

    Vad ca esti o persoana foarte foarte pretentioasa cand vine vorba de masini si asta reiese din mai multe comentarii de pe forumul asta, deoarece chiar si unor marci/modele unanim apreciate le aduci critici. Ca sa lamurim situatia pentru toata lumea, te rog sa specifici detaliat urmatoarele si eventual daca poti sa adaugi la fiecare rubrica si motivele alegerilor tale: - marca sau marcile tale preferate - modelele preferate (aici stiu sigur ca nu intra VW Golf 1.4 80 CP :) ) - masina pe care o conduci (daca este cazul).

  • dan_grc, duminică, 13.05.2012 21:20

    @SaabCuantic Ai si tu putina rabdare, cine stie, poate arhitectul care iubeste Saab nu va conduce doar seria 5 si se va intoarce la un model nou de Saab peste ceva ani:)

  • unckle, luni, 14.05.2012 00:09

    frumusel ... un " -10 " as spune, minusul din fata lui zece ar veni de la faptul ca spatarele spate nu se rabateaza suficient ca sa formeze o platforma dreapta ... si poti avea probleme daca vrei sa muti o chestie mai mare - gen frigider de 2.10m.

  • ytbu, luni, 14.05.2012 01:47
    folositi google translate

    aloooo domnule redactor cand traduceti un comunicat de presa traduceti macar cu google translate poate e mai usor. BMW seria 3 touring este mai lung cu 97mm decat predecesorul sau adica E91, nu de catre limuzina. Si asa limuzina F30 este mai mare cu 93mm decat E90, daca touringul F31 ar fi fost mai mare ca F30 cu 97mm asta ar fi insemnat o diferenta de 190mm adica 19cm diferenta intre F31 si E91 care acesta din urma avea aceasi dimensiune ca E90

  • grigore, luni, 14.05.2012 12:38
    Au inceput sa faca break-uri in sfarsit...

    ...ca pana acuma faceau doar chestii care se taraiau cu fundul de pamant...

  • mowgli, luni, 14.05.2012 15:23

    Am sa spun doar ca dupa parerea mea este cel mai frumos BMW Touring produs vreodata si ca motorizarile sunt foarte performante, sa speram ca au mai lucrat la fiabilitatea electricii si electronicii.Sunt dezamagit insa de faptul ca renunta la propulsoarele de 6 cilindri, 325i trebuia sa ramana la 6 cilindri, nu la 4.In rest, doar cuvinte de lauda, imi place design-ul, se intorc la origini.

  • Paul, luni, 14.05.2012 15:50
    @Mowgli

    Nostalgia e una, dar BMW, dupa parerea mea, nu isi permite sa nu urmeze trendul mondial in materie, de downsizing. Altfel risca sa fie eliminat de pe piata de Audi, Merc si alte companii. Atat timp cat performantele indeplinesc asteptarile clientilor si fanilor si raman in standardele cu care ne-a obisnuit BMW, nu cred ca sunt probleme. Competitia este acerba in segmentul premium.

  • G, luni, 14.05.2012 22:31
    I

    Eu unul nu mai am incredere in masinile nemtesti.Pentru ca nu mai sunt ce erau odata,si nu sunt ele fiabilele pamantului.Mai nou marcile japoneze detin topul fiabilitatii.

  • raul, luni, 14.05.2012 22:57
    place

    totusi e un break nu pickup. e pentru familie nu pentru "reparatii frigidere non stop" care d obicei ofera si transport. e adevarat bme este o masina aproape perfecta dar din pacate cu un mare minus: nu le face chiar pe toate. frate la ce performante au motoarele raportat la consum pentru ce mai vrei hibrid. daca vreti "verdeata" mergeti plantati un copac, nu mai aruncati coji de seminte in fata blocului. sau macar nu mai poluati forumul.

  • mowgli, marţi, 15.05.2012 17:18

    @raul: "daca vreti "verdeata" mergeti plantati un copac, nu mai aruncati coji de seminte in fata blocului. sau macar nu mai poluati forumul." Foarte corect, o gramada de ipocriti "o ard verde" ca e trendy, au vazut ei la "americaneji", insa isi arunca punga plina de maioneza de la shaorma pe asfalt, apoi isi spala masina deasupra canalizarii blocului, foloseste sute de spray-uri pe an si are aer conditionat in fiecare camera, uleiul de la mancare il arunca in toaleta si foloseste sute de litri de apa la un dus ca apoi sa rada de vecinu ca si-a permis saracu doar un Euro 3 (ia uite ba si la ala ce fum scoate, eu sunt ECO cu al meu Q7 sau X6 Euro 5).