OFICIAL: BMW Seria 1 cu trei portiere și noul M135i

Publicat duminică, 13.05.2012 09:15 de Dragoș Băltățeanu

BMW lansează a doua versiune de caroserie pentru cel mai mic model din gamă: Seria 1 cu trei uși. Tot acum anunță și cea mai puternică versiune a acestui model: M135i

A doua versiune de caroserie pentru modelul BMW Seria 1 este cea cu trei portiere. Alături de această versiune de caroserie, BMW lansează cel mai puternic model din gama Seriei 1. Este vorba de M135i, un model animat de un motor cu șase cilindri și tehnologie M Performance TwinPower Turbo de 320 CP. 

Motorul lui M135i are o capacitate cilindrică de trei litri și sistem turbo. Puterea de 320 CP este atinsă la 5.800 rpm, iar cuplul maxim este de 450 Nm între 1.300 și 4.500 rpm. Are nevoie de doar 5.1 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră, iar dacă este dotat cu cutie automată acest timp scade la 4.9 secunde. Consumul mediu este de 8 litri/100 km. La exterior modelul cu sigle M poate fi recunoscut ușor datorită elementelor sportive. Spoilerul față este tipic modelelor preparate de divizia M, iar priza de aer din spoiler este mare pentru a satisface apetitul pentru oxigen proaspăt al motorului cu șase cilindri. Fustele laterale și jantele de 18 inch cu design M completează tabloul acestui model performant. Interiorul este finisat cu piele Hexagon/Alcantara, volan de piele M, elemente de aluminiu și inserții în culoarea Estoril Blue. 

Motorizări

În afară de M135i, gama modelului BMW Seria 1 cu trei portiere va fi alcătuită din șapte versiuni de motorizare:

BMW 125i. Acesta versiune are sub capotă un motor cu patru cilindri turbo de doi litri ce furnizează 218 CP la 5.000 rpm. Cuplul maxim este de 310 Nm între 1.350 și 4.800 rpm. 0-100 km/h: 6.4 secunde, Viteză maximă 245 km/oră. Consum mediu 6.6 l/100 km

BMW 116i. Patru cilindri în linie turbo, 1.6 litri, 136 CP/4.350 rpm, 220 Nm la 1.350 rpm, 0-100 km/h: 8.5 secunde, viteză maximă: 210 km/oră, consum mediu: 5.5 l/100 km

BMW 114i. Cel mai mic motor disponibil pe seria 1 cu trei uși este tot un patru cilindri turbo de 1.6 litri, dar care dezvoltă doar 102 CP la 4.000 rpm și 180 Nm la 1.100 rpm. Are nevoie de 11.2 secunde pentru a accelera pâna la 100 km/oră, iar viteza maximă este de 195 km/oră. Consumul mediu de carburant este de 5.5 l/100 km.

BMW 125d. Patru cilindri în linie, turbodiesel, doi litri, 218 CP/ 4.000 rpm, 450 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. 0-100 km/oră: 6.5 secunde, viteză maximă: 240 km/oră, consum mediu: 4.9 litri/100 km.

BMW 118d. Patru cilindri în linie, turbodiesel, doi litri, 143 CP/ 4.000 rpm, 320 Nm între 1.750 și 2.500 rpm, 0-100 km/oră: 8.9 secunde, viteză maximă: 212 km/oră, consum mediu: 4.4 litri/100 km.

BMW 116d. Patru cilindri în linie, turbodiesel, doi litri, 116 CP/ 4.000 rpm, 260 Nm între 1.750 și 2.500 rpm, 0-100 km/oră: 10.3 secunde, viteză maximă: 200 km/oră, consum mediu: 4.3 litri/100 km.

BMW 116d EfficientDynamics Edition. Patru cilindri în linie, turbodiesel, doi litri, 116 CP/ 4.000 rpm, 260 Nm între 1.750 și 2.500 rpm, 0-100 km/oră: 10.5 secunde, viteză maximă: 195 km/oră, consum mediu: 3.8 litri/100 km.

Ca și în cazul versiunii cu cinci portiere, BMW Seria 1 va fi disponibilă în trei linii de echipare și finisare: Sport Line, Urban Line și pachetul M Sport. Față de generația anterioară a modelului Seria 1 cu trei uși, lungimea a crescut cu 85 mm, iar ampatamentul cu 30 mm. Viitorii clienți vor putea opta pentru două sau trei locuri pe bancheta din spate, iar portbagajul are o capacitate de 360 litri.

În România, noul BMW seria 1 cu trei portiere sosește în luna septembrie cu prețuri începând de la 18.250 Euro fără TVA pentru versiunea 114i.

Via | BMW

  • Vali, duminică, 13.05.2012 10:00

    Slabut rau la partea de design.

  • tzenu_bmw, duminică, 13.05.2012 10:35
    bmw 114i ???????????????????????

    102 cai putere............ultimu model bmw cu asa putere era E46 316 compact...... sa ne asteptam si la o versiune 114 diesel care va avea 90 de cai putere...??

  • adrian78, duminică, 13.05.2012 10:54
    ...

    Nu inteleg la motorul de 1.6 de pe 114 are 102cp dar cuplu de 180NM la 1100rpm cuplu ala se potriveste unui motor turbo nu aspirat!!

  • jan, duminică, 13.05.2012 11:11

    Arata foarte bine, totusi in poze farurile nu ies ca in realitate, in poze par turtite, in realitate completeaza perfect forma masinii. Oare M cu 4 usi nu o sa faca ? Cred ca M 135i se conduce impecabil.

  • Bethurbazal, duminică, 13.05.2012 11:12
    Opinie

    Am vazut si ieri un Seria 1. Masina arata in realitate mult mai bine decat in poze.

  • @Bethurbazal, duminică, 13.05.2012 11:16

    Ai dreptate, chiar arata mult mai bine in realitate. Imi plac liniile agresive din lateral si capota.

  • phlorin81, duminică, 13.05.2012 11:22
    @jan

    Sunt ambele variante si 3 usi si 5 usi.... http://www.youtube.com/watch?v=b79-QJfcOUg&feature=g-u-u

  • luc, duminică, 13.05.2012 12:00

    adrian78 pai zice in articol ca e turbo

  • adrian78, duminică, 13.05.2012 20:36
    ..

    Da am citit dupa scz!!

  • AlexandruBadea, duminică, 13.05.2012 21:33
    114i

    Mie mi se pare interesant acest motor,ca entry-level si destul de interesant ca atinge puterea maxima inca de la 1100rpm.

  • isuse cristoase, duminică, 13.05.2012 22:32
    Mai faceti multe greseli?

    Motorul 116d EDE are motor de 1.6, 116d (editia non EDE) are motor de 2 litri. Va rog frumos sa corectati.

  • unckle, luni, 14.05.2012 08:32

    @tzenu_bmw - este posibil sa vezi si un 114d, probabil cu 100cp ... cinestie. Motorasul ala pe benzina are consumul mediu dat la 5,5% ... care-i o cifra foarte buna, si care justifica puterea scazuta. un seria 1 cu 4,9s pana la suta .. suna bine (si scump, dar ce sa-i faci..)

  • Amorezul, luni, 14.05.2012 11:51

    Sportivitate da insa designul imi aminteste de Rover 75 touring! Masina de pensionari! edi80 e un tip de treaba care are dreptate,restul invidiosi.