OFICIAL: Ferrari recheamă în service 1248 de exemplare 458 Italia

Publicat joi, 02.09.2010 17:05 de Mircea Meșter

Se întâmplă şi la case mari: italienii de la Ferrari sunt nevoiţi să recheme la service peste 1200 de maşini din cauza unui adeziv care poate provoca incendierea maşinii.

Ferrari a confirmat astăzi oficial că va iniţia o campanie de recall pentru 1248 de exemplare ale modelului 458 Italia vândute de compania italiană în întreaga lume. Recall-ul vizează înlocuirea scutului termic care izolează habitaclul de motor, analizele inginerilor italieni arătând că cinci dintre incendiile în care au fost implicate tot atâtea maşini în ultima perioadă au fost cauzate de faptul că adezivul de prindere a scutului s-a topit la temperaturi ridicate.

Recall-ul este cel mai mare din istoria producătorului italian şi vine după ce presa internaţională a publicat repetat în ultimele săptămâni cazuri în care unele exemplare Ferrari 458 Italia au luat foc din senin în timp ce erau conduse pe şosea. Cele cinci cazuri raportate din iulie până astăzi au în centru maşini vândute unor clienţi din SUA, Franţa, Elveţia şi China.

Incendiile au fost provocate de utilizarea extremă a maşinii, fapt care a dus la apariţia unor temperaturi foarte ridicate la nivelul compartimentului motor. Unele maşini - nu toate - au avut scutul termic montat cu un adeziv care putea să se scurgă pe ţevile de eşapament, cauzând un incendiu. Toate modelele care au scutul lipit vor fi modificate astfel încât acesta să fie prins cu chei metalice, se arată în comunicatul oficial Ferrari.

Ferrari 458 Italia este ultimul supercar dezvoltat şi lansat de compania italiană. Modelul a fost prezentat oficial exact acum un an, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, şi dispune de un motor V8 de 4.5 litri care dezvoltă 578 CP. Modelul costă 202.300 de euro în România.

via | Just-Auto

  • DRAKo, joi, 02.09.2010 17:58
    Incendiile au fost provocate de utilizarea extremă a maşinii

    Unde naiba au uitilizat aia masina la maxim pe sosele? Ce inteleg ei prin utilizare extrema? Eu ma gandesc ca pe drumuri publice nu prea poti face acest lucru mai ales in Elvetia si Franta pe unde am umblat.

  • RTI, joi, 02.09.2010 18:01
    ?

    poate nu ai umblat suficient

  • mijai, joi, 02.09.2010 18:06
    ....

    Acum e posibil sa aiba dreptate sau cel putin trebuia sa dea si ei o explicatie, o scuza ceva. ... Dar sa ne gandim si invers. Oamenii astia isi iau Ferrari ca sa ce mai exact? Ca sa mearga cu ea din cand in cand la extrem, ca naa de asta o iei si probabil asta e si scopul masinii....to have extrem fun Daca ziceau ceva de genul..vezi ca mai toti clientii cu masinile arse au mers de la Praga la Paris, sau cevea de genu, in viteza 1, crezand ca poseda o cutie automata mai ziceam Oricum era prea frumos ca sa fie adevarat. Chiar imi parea supercarul perfect, desi sunt fan Lambo. Asta i-a adus pus un pic asa sub un con de umbra...

  • jan, joi, 02.09.2010 18:07

    Nu stiu ce au astia , si pe strada si in F1 ? Pacat.

  • unckle, joi, 02.09.2010 18:39

    drako .... utilizarea extrema a motorului se poate face si la noi, pe A1 .. ii dai 120km/h intr-a'ntaia ...

  • ionut, joi, 02.09.2010 18:40
    tristete

    acum stau si ma gandesc cat de trista o sa fie fata din buzau care are un astfel de exemplar... sper sa nu il tina mult in service, ca sa se mai "bulevardeasca" cu el cat mai este cald!!! saraca fata bogata

  • slv83, joi, 02.09.2010 20:01
    adeziv

    Incendiul a fost cauzat de un adeziv, care se supraincalzea la temperaturi inalte!

  • DRAKo, joi, 02.09.2010 21:26
    unckle

    Sa fim seriosi! Un amarat de logan daca-l ti in treapta 1 de viteza cu acceleratia la maxim tot merge mult si bine pana sa sa strice motorul si nu ia foc. In general cei care vand si cumpara masini supersport fac niste cursuri pentru masina respectiva nu se urca asa ca Tataie in dacie.

  • je, joi, 02.09.2010 22:07
    zgarcitit

    isi cumpara ferrari si vor sa scoata consum de masina mica.cu aceste masina daca mergi subturat supraincalzesti motoru.aceste motoare sunt facute sa fie turate,apai dati-le-n gura fratilor!

  • RTI, joi, 02.09.2010 23:12
    @drako

    ,,mult si bine'' - inseamna maxim 30 km dupa care motorul de face bucati , din aceasta cauza nu ia foc ,nu mai are ce

  • C-G-C, vineri, 03.09.2010 09:09
    @RTI

    Ai analizat motorul unui Logan si in urma unor teste repetate pe trasee de cate 30 km ai remarcat ca motorul "se face bucati"? @Drako are perfecta dreptate, este aberant sau pueril din partea celor de la Ferrari sa spui ca motivul este "utilizarea extrema" in conditiile in care produsele tale ar trebui sa fie dedicate utilizarii extreme. Cat despre utilizarea extrema in Elvetia... sa fim seriosi, acolo daca depasesti excesiv limita legala iti confisca masina si mai primesti si o amenda pe masura. In alta ordine de idei italienii trebuiau sa accepte greseala de proiectare de la nivelul scutului termic si sa faca mai de mult timp acest recall. P.S.: Sunt curios despre ce adeziv era vorba... sa fi fost oare SuperLipici? :D

  • ccp, vineri, 03.09.2010 21:40
    ca orice ...

    desi am ris de accidentele ferrari si am fost taxat ,acum le iau apararea...pai ce ati fi vrut sa zica??..nu puteau da vina pe motor sau cutie(sa fim seriosi)...asa ca au gasit o superexplicatie pt un supercar:adezivul.... ha ha ha ha

  • RTI, vineri, 03.09.2010 23:52
    @cgc

    ca de obicei .... , nu , ai analizat tu sa confirimi ca nu este asa , de curiozitate dupa logica ta daca mergi la maxim cu un logan in treapta 1 ce se intampla ? ps. ai auzit si tu de ghinionistul cu mercedesul din elvetia si acum crezi ca toti merg cu 50, te rog fi serios

  • men, duminică, 05.09.2010 17:14

    @rti oricum nu ii scuza cu nimic PUNKT masina asta e facuta pt conditii extreme si broscarii au dat-o in bara! drako are dreptate : oricat ai suprasolicita motorul unui amarat de logan nu ia nimic foc ! anunge sa crape dar nu ia foc! tu sti pe ce distante au utilizat "extrem" astia masinile care au luat foc???nici nu conteaza! iar discutii pe langa putem sa avem pana maine ...