Noutăţi despre viitorul BMW Seria 1
Viitorul BMW Seria 1 cu tracţiune faţă va avea atât motoare cu trei cilindri, cât şi motoare cu patru cilindri în linie, iar spaţiul interior va fi mai mare decât în cazul actualei versiuni.
Britanicii de la Autocar au obţinut informaţii noi despre viitoarele modele BMW cu tracţiune faţă. Noile modele vor fi competitoarele lui Audi A3 şi îi vor ajuta pe cei de la BMW să-şi reducă emisiile de CO2 şi să implementeze în gamă noul motor cu trei cilindri. Platforma pentru noul model cu tracţiune faţă va fi preluată de la Mini Countryman, iar modelele respective vor reprezenta versiunile entry-level ale gamelor din care vor face parte.
Viitoarele modele BMW cu tracţiune faţă poartă codul UKL (n.r. acronim pentru termenul Unter Klasse) şi vor fi oferite în versiunile hatchback cu cinci uşi şi break. Celelalte versiuni din gama Seria 1 vor fi disponibile în versiunile cu trei uşi, cu cinci uşi, cabrio şi coupe. Opţional, cei de la BMW vor oferi şi tracţiune integrală, dar aceasta va fi implementată pe platforma lui Seria 1, nu pe platforma modificată a lui Countryman. Cu alte cuvinte, plaforma UKL este complet diferită de celelalte modele din cea de-a doua generaţie a lui BMW Seria 1.
FORME DIFERITE ŞI MAI MULT SPAŢIU
Debutul modelului va avea loc la Salonul Auto de la Geneva din luna martie. Diferenţa principală dintre cele două versiuni ale modelului stă în faptul că modelul cu tracţiune faţă are motorul montat transversal, în timp ce modelele cu tracţiune spate sau tracţiune integrală au motorul amplasat longitudinal. Există posibilitatea ca modelul să prezinte diferenţe estetice semnificative între cele două versiuni de caroserie, din moment ce modelul cu tracţiune spate va avea nevoie de o capotă mai lungă.
Versiunea cu tracţiune faţă va beneficia de un plus de spaţiu pentru pasagerii din spate, care nu vor mai fi împărţiţi în două lumi de tunelul axului cardanic. Proporţiile modelului au fost şi ele schimbate, montanţii A fiind amplasaţi mai în faţă, iar habitaclul are un volum comparabil cu VW Golf şi Audi A3. Portierele vor fi mai mari, iar parbrizul va fi amplasat la un unghi diferit. La nivelul interiorului, BMW ar putea adopta idei de la Serai 5 GT la o scară mai mică.
VIITOARELE MOTORIZĂRI
Motoarele viitorului Seria 1 se vor numi N37 şi N38. Cele două vor avea o cilindree de 1.5 litri şi vor fi alimentate fie cu benzină, fie cu motorină - după caz. Design-ul lor este modular, deci numeroase componente sunt împărţite cu motoarele cu şase cilindri în linie de la BMW. Din moment ce nu vorbim de o arhitectură în V, acest lucru este posibil fără modificări drastice şi costuri extrem de ridicate. În plus, BMW a mai aplicat această strategie pentru dezvoltarea motoarelor de cilindree mică – cum ar fi M10, prin tăierea a două pistoane din celebrul M30 "marele şase".
BMW va oferi şi motoare cu patru cilindri în linie pentru viitorul Seria 1. La fel ca unităţile cu trei cilindri, acestea vor fi supraalimentate şi vor beneficia de injecţie directă. De asemenea, filozofia EfficientDynamics va integra sistemul de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, stop-start şi un nou sistem de recuperare a căldurii pierdute în mod normal de motor. Motoarele BMW cu şase cilindri în linie nu vor fi integrate pe platformele UKL (tracţiune faţă). Cu toate acestea, BMW va realiza o versiune mai puternică a motorului turbo de 2.0 litri cu patru cilindri în linie, care va oferi aproximativ 220 CP şi va rivaliza hot-hatch-urile de performanţă din segment.
Via | Autocar
Foarte frumos clipul cu sunetul motorului 1M la minutul 4si 14 secunde si pentru cine vrea sa il vada mai bine : http://www.bmwblog.ro/2010/12/14/video-bmw-seria-1-m-coupe-iata-si-sunetul-motorului/