Înmatriculările de automobile SH s-au dublat din cauza creşterii taxei în 2011

Publicat marţi, 14.12.2010 15:18 de Sebastian Toma

Creşterea taxei de poluare din 1 ianuarie 2011 i-a făcut pe mulţi români să se grăbească pe ultima sută de metri să-şi înmatriculeze automobilul second-hand. Rezultatul: 26.887 automobile SH înmatriculate în noiembrie 2010.

Luna noiembrie a marcat cele mai multe înmatriculări de autoturisme second-hand din acest an. Potrivit Mediafax, românii au înmatriculat 26.887 de unităţi second-hand, cu peste 80% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009. Motivul din spatele acestei acţiuni este creşterea taxei de poluare de la 1 ianuarie 2011. După cum a anunţat şi Laszlo Borbely, taxa auto va fi majorată cu 25-50% începând cu prima zi a anului viitor pentru a stopa intrarea în România a autovehiculelor second-hand.

Numărul de automobile rulate înmatriculate în România a crescut semnificativ din septembrie, când Ministrul Mediului şi Pădurilor a anunţat faptul că taxa auto va fi mai mare din 2011. În septembrie au fost înmatriculate 17.860 de automobile second-hand în ţara noastră, pe când luna octombrie a marcat 20.038 unităţi şi luna noiembrie a înregistrat aproape 27.000 de unităţi. În schimb, perioada ianuarie-septembrie 2010 a marcat o scădere cu 10.5% a numărului de automobile second-hand înmatriculate în România.

Laszlo Borbely estimează că numărul automobilelor second-hand aduse în România în utlimul an este apropiat de 120.000 de unităţi. O bună parte din aceste automobile este reprezentată de vehiculele mai vechi de zece ani, care îndeplinesc doar norma Euro 2, în cazurile favorabile. Tocmai de aceea, Borbely a decis creşterea taxelor pentru a defavoriza acest fenomen.

Numărul mare de automobile second-hand aduse pe piaţa din România l-a înfuriat pe Ministrul Mediului şi Pădurilor, care a declarat la un moment dat că nu trebuie să plătim casarea automobilelor vechi în timp ce alţii le importă în ţara noastră, uitând probabil că legea care reglementează Programul Rabla interzice casarea automobilelor înmatriculate după 1 ianuarie 2007. Respectiva lege are această prevedere din pricina lui Călin Popescu Tăriceanu, premierul de la acea vreme, care bănuia că anumiţi indivizi vor încerca să importe automobile uzate din Vest pentru a primi prima de casare, chit că era oferită sub formă de voucher (n.r. la acea vreme, prima era de 30.000.000 ROL).

Via | Mediafax (înreg.)

Foto | CiprianMihai

  • ABC, marţi, 14.12.2010 22:49
    NISTE IDIOTI, INCOMPETENTI MERITA IMPUSCATI TOTI!!!

    NISTE IDIOTI, INCOMPETENTI MERITA IMPUSCATI TOTI!!! NISTE IDIOTI, INCOMPETENTI MERITA IMPUSCATI TOTI!!! NISTE IDIOTI, INCOMPETENTI MERITA IMPUSCATI TOTI!!! NISTE IDIOTI, INCOMPETENTI MERITA IMPUSCATI TOTI!!!

  • tomita, miercuri, 15.12.2010 10:32

    intrebare foarte la subiect sa o puneti voi jurnalistii. masinile echipate cu instalatii GPL polueaza MULT mai putin decat masinile pe benzina. (noxele sunt undeva de 10-15 ori mai mici fata de un motor norma euro2) in vest cei care se echipeaza cu instalatii gpl primesc tot felul de avantaje din partea statului, in acea tara. la noi ce avantaje au cetatenii care inmatriculeaza in romania masini echipate cu instalatii gpl, din punct de vedere al taxei de "poluare"????? (ca un bonus, cei care circula cu GPL cheltuiesc si mai putin, deci clar vor alege sa mearga pe gpl decat pe benzina)

  • clau, miercuri, 15.12.2010 18:32
    chiar..

    de mult am vrut sa ating acest subiect..chiar nici un +++ pentru cei cu GPL? de ce? decedece?

  • lol, miercuri, 15.12.2010 19:23

    nu e nici un plus pentru ca de fapt nu conteaza cat poluati ci conteaza sa va ia banii :)

  • ioe, marţi, 28.12.2010 15:38
    numere bulgaria

    ce masuri ia guvernul pt a opri inmatricularile in bulgaria ? mareste taxa ca sa acopere banii pierduti de la masinile cu nr BG. atentie sa nu te accidentezi cu o masina BG. asigurarea nu o vei gasi.