Noul Volkswagen Sharan - toate informaţiile şi imaginile

Publicat joi, 01.07.2010 18:13 de Sebastian Toma

Volkswagen a dezvăluit informaţiile tehnice şi o galerie foto completă a noii generaţii Sharan. Spre deosebire de generaţia precedentă, platforma este dezvoltată integral de Volkswagen, iar design-ul este preluat subtil de la alte modele din gamă.

Nemţii de la Volkswagen au dezvăluit galeria foto completă şi detaliile tehnice ale noii generaţii Sharan. Noul Sharan este cu 22 centimetri mai lung şi 30 kilograme mai uşor decât generaţia precedentă. Mai mult decât atât, cei de la Volkswagen anunţă că noul Sharan este cel mai economic monovolum din lume, având un consum de 5.5 litri la sută pentru versiunea 2.0 TDI de 140 CP. Lungimea acestui model este de 4.85 metri, iar monovolumul din Wolfsburg oferă până la şapte locuri şi un spaţiu de încărcare între 885 şi 2.430 litri (ambele valori sunt valabile pentru versiunea cu cinci locuri).

Sharan se află la cea de-a treia generaţie, iar primele două au însumat 607.700 de unităţi vândute. Atât motoarele TSI, cât şi unităţile TDI din gama acestui model beneficiază de tehnologia injecţiei directe şi sunt cu 21% mai eficiente decât motorizările generaţiei precedente. Noul Sharan este disponibil alături de două TSI-uri, unul de 150 CP şi altul de 200 CP, în timp ce motorizările TDI furnizează 140, respectiv 170 CP. Toate motorizările respectă normele Euro5 şi sunt disponibile şi cu o transmisie DSG cu şase trepte. În cazul versiunii TSI de 200 CP, această transmisie este oferită în standard. În cazul în care clienţii Volkswagen nu optează pentru o transmisie DSG, aceştia vor primi o transmisie manuală cu şase trepte.

Există şi o versiune BlueMotion a lui Sharan, echipată cu un motor 1.4 TSI de 150 CP. Aceasta este cu 30 kilograme mai uşoară decât generaţia precedentă a acestui model într-o configuraţie similară, deşi este cu 22 de centimetri mai lungă. Toate motorizările până în 170 CP beneficiază de un sistem stop-start în standard şi de un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare. Noul model va fi construit la uzina Volkswagen din Palmela, Portugalia. Lansarea de pe piaţa din Germania va avea loc la finele lunii august a acestui an.

Clienţii Volkswagen pot opta pentru un sistem de asistare la parcare Park-Assist, o cameră video pentru marsarier, sistemul Park Pilot cu afişaj vizual şi multe altele. Nivelul de echipare standard include ESP, şapte airbag-uri inclusiv cel pentru genunchii şoferului, portiere glisante pentru locurile din spate, sistem de climatizare, servodirecţie electro-mecanică, geamuri electrice faţă-spate, afişaj multifuncţional, închidere centralizată, scaun şofer reglabil pe înălţime şi sistem audio RCD 210. Suspensia faţă este de tip MacPherson, iar cea din spate este Multi-link în patru puncte. Opţional, clienţii Volkswagen vor putea beneficia de aportul unui sistem adaptiv de control al şasiului, intitulat DCC.

Portbagajul oferă între 300 şi 2.430 de litri – în funcţie de configuraţia scaunelor. În cazul în care eliminăm atât cel de-al treilea rând de scaune, cât şi cel de-al doilea, spaţiul de încărcare va avea o lungime de 2.1 metri. Versiunea cu cinci locuri a lui Sharan oferă un volum al portbagajului de 885 de litri. Modelul poate fi configurat atât în versiuni cu cinci locuri, cât şi în versiuni cu şase sau şapte locuri. Nivelurile de echipare disponibile sunt Trendline, Comfortline şi Highline.

Via | Volkswagen

  • razvanis, vineri, 02.07.2010 09:08
    711

    Portbagaj imens, masina ideala de facut concedii.

  • florin, vineri, 02.07.2010 14:04
    sharan

    Preturi? si de cand e disponibil in Romania?

  • flavius, sâmbătă, 03.07.2010 00:39
    Bidon turtit

    Buna pentru zarzavagii si vinzatori volanti.Pentru familistii cu multi copii, mai indicat ar fi un motor-home sau o rulota .In nici un caz atfel de hidosenii.

  • .marius., sâmbătă, 03.07.2010 22:05

    S-max e mai ieftin si arata muult mai bine.

  • david, luni, 05.07.2010 22:19
    blablabla

    super noul model asta pt cei care cunosc ce poate face vechiul sharan si cat de confortabil este,siguranta,stabilitate,consum?incredibil de bun,drum lung?incredibil de confortabil si trage nu gluma si credetima ca stiu cand spun asta,masina ideala de familie,ce sa mai sunt ffffffffffffffffff multumit,DAS AUTO;JA WOLLLL;MEINE AUTO;MEINE SCHAZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Lorem Lipsum, miercuri, 07.07.2010 15:06
    Superba!

    La cat de deosebita este, ii prevad un viitor luminos. Se va vinde in milioane de exemplare. Superb profilul dar din fata este cu adevarat deosebita deosebita. Si interesanta, ce sa mai zic! De asemenea imi inchipui ca vor fi detinatori care sa se jure ca nu a consumat niciodata mai mult de 5.4%. Si imi inchipui ca interiorul va fi la fel de cool ca si la varianta actuala. Liniile fluide cu care ne-au invatat VAG, style-ul elevat preluat parca din pompe funebre. Va fi un succes. Si daca nu inseamana ca au schimbat prea mult. Dar revin la varianta 2000 si recupereaza. Mult succes Sharan!