Noul Subaru Forester a ajuns în Europa: din cauza normelor de emisii, motorul oferă 136 CP
Divizia Subaru Europa anunță că noul Forester a debutat, oficial, pe Bătrânul Continent. Este disponibil alături de o motorizare e-Boxer, mild-hybrid, care oferă 136 de cai putere.
Subaru Forester nu mai are nevoie de nicio prezentare, mai ales pentru împătimiții mărcii nipone. Lansat pentru prima oară în 1997, Forester a fost comercializat în peste 5 milioane de exemplare, până în prezent. Este, totodată, al treilea cel mai vândut model Subaru în Europa.
La finalul anului trecut a primit o nouă generație care a debutat, inițial, pe piața nord-americană . Acum, noul Forester a ajuns în Europa.
Din punct de vedere estetic, varianta europeană este copia fidelă a celei americane. Avem o parte frontală revizuită, cu o grilă supradimensionată, design nou pentru faruri (montate pe două niveluri), jante de 18 sau 19 inch și, desigur, protecții din plastic pentru aripi.
Partea din spate aduce și ea câteva noutăți estetice, inclusiv stopurile cu un design nou, unite de o bandă neagră.
Paleta de culori exterioare este compusă din 11 nuanțe, dintre care două sunt noi. River Rock Pearl este doar un exemplu.
Habitaclul a fost, la rândul său, revizuit. Avem un display central nou, de 11.6 inch, scaune față mai confortabile, sistemul multimedia are conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir, iar portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 508 și 1.720 de litri.
Clienții au la dispoziție și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cu o putere de 10W.
MAI PUȚINĂ PUTERE, DIN CAUZA NORMELOR DE EMISII
Sub capota noului Subaru Forester regăsim propulsorul e-Boxer de 2.0 litri, mild-hybrid, care în acest caz oferă 136 de cai putere (din cauza normelor de emisii din Europa). Varianta pentru piața nord-americană dispune de 180 CP. Transmisia este, în continuare, una Lineartronic.
Rigiditatea torsională a șasiului a fost mărită cu 10%, direcția a fost revizuită, iar cursa pedalei de frână a fost optimizată. Garda la sol măsoară 220 de milimetri, iar sistemul X-Mode cu funcție dublă este standard.
Din punct de vedere al siguranței, noul Forester vine echipat cu tehnologia EyeSight îmbunătățită. Aceasta are acum 15 funcții, dintre care 5 sunt noi, iar 7 sunt îmbunătățite.
Lista include, printre altele, sistem de oprire în caz de urgență, o premieră pentru Subaru, Front Warning Assist, Front Cross Traffic Braking, recunoașterea indicatoarelor rutiere și sistem de monitorizare a conducătorului auto.
via Subaru
Îmi permit să las primul comentariu și anume că acest Subaru este singura mașină din lume având , citez : " zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cu o putere de 10 kW. " In rest sperăm că lineartronic este mai fiabila decât cele din trecut care crăpau subit pe la 80 mii km, nici măcar mile. Consumul măricel, se merita doar pentru cei ce au neapărat nevoie de sistemul 4x4 adică ciobani, oieri, cowboys and girls. In rest pentru uz strict urban probabil nu merita prețul. Nici măcar pentru pasionații mărcii in lipsa unei versiuni wRX STI. Aia pasionați prefera încă primul forestier. Din motivul de mai sus.