Noul Pagani Huayra Epitome: exemplarul unicat primește cutie manuală

Publicat miercuri, 03.07.2024 10:46 de Tiberiu Safta

Pagani a prezentat oficial noul Huayra Epitome, un exemplar unicat al modelului de performanță. Acesta este primul exemplar Huayra care primește o cutie manuală în locul uneia automate.

Deși Pagani Huayra a fost lansat în urmă cu 13 ani, constructorul italian continuă să lanseze versiuni noi ale acestui model. Cea mai nouă versiune a lui Huayra se numește Epitome și este un exemplar unicat creat special pentru un client.

Ceea ce face ca acest exemplar să fie special este faptul că acesta este primul Huayra care primește o cutie manuală. Astfel, motorul său V12 de 6.0 litri dezvoltat de Mercedes-AMG și care oferă 864 de cai putere și 1100 Nm este cuplat la o cutie manuală cu 7 trepte dezvoltată de Xtrac. Ambreiajul noului exemplar este alcătuit din 3 discuri speciale pentru o mai bună transmitere a cuplului, iar modelul mai primește și un diferențial controlat electronic. Viteza maximă a noului exemplar unicat este limitată electronic la 350 de km/h.

Noul Pagani Huayra Epitome primește și un design ușor modificat față de un Huayra obișnuit. În partea din față avem o bară de protecție nouă, cu un aspect diferit pentru prizele de aer, precum și faruri noi. În bară este integrat și un spoiler pentru mai multă forță de apăsare, iar în spate vedem un eleron fixat în jurul capotei. Aici mai vedem și un difuzor montat sub bara de protecție.

Bineînțeles, caroseria lui Pagani Huayra Epitome este din fibră de carbon, iar jantele din aluminiu forjat completează exteriorul. Habitaclul rămâne în mare parte neschimbat față de un Huayra obișnuit. Astfel, vedem același aspect futurist caracteristic modelului, alături de numeroase ornamente din fibră de carbon.

La final, exemplarul unicat mai primește și o suspensie activă nouă, care vine și cu setarea Super Soft pentru un nivel de confort mai ridicat.

Noul Pagani Huayra Epitome este rezultatul a nu mai puțin de 19 luni de lucru. Faza inițială de conceptualizare a durat 9 luni, iar dezvoltarea mașinii a durat 10 luni. Exemplarul unicat va fi prezentat public în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood.

via Pagani

  • George Simion, miercuri, 03.07.2024 20:04

    meh, interiorul tot cam retro/urat..