Acesta este noul Land Rover Defender OCTA: cel mai puternic Defender din istorie are 635 CP

Publicat miercuri, 03.07.2024 11:54 de Tiberiu Safta

Land Rover a prezentat oficial noul Defender OCTA. Acesta este cel mai puternic Defender din istorie, grație unui motor V8 care dezvoltă 635 de cai putere. Alături de motorul mai puternic, noua versiune primește și tehnologii exclusive.

Constructorul britanic de mașini de teren tocmai a dezvăluit cel mai puternic Defender de serie produs vreodată. Acesta se numește Defender OCTA și este o versiune de teren de performanță.

V8 MILD-HYBRID DE 635 CP

Cea mai puternică versiune a lui Defender ascunde sub capota sa un motor V8 de 4.4 litri bi-turbo cu tehnologie mild-hybrid. Acesta livrează 635 de cai putere și un cuplu de 750 Nm în standard. Motorul livrează și mai mult cuplu, până la 800 Nm dacă este activat sistemul Dynamic Launch Mode.

Cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, noul Land Rover Defender OCTA accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.0 secunde și atinge o viteză maximă de 249 km/h. Asta dacă noul model este echipat cu jantele de 22 de inch și cu anvelope all-season.

DESIGN REVIZUIT, MAI AGRESIV

Noutățile aduse de noul Defender OCTA nu se rezumă doar la motor. Asta pentru că noua versiune primește și o caroserie cu un design revizuit, care aduce un design mai agresiv față de versiunea obișnuită a lui Defender.

Astfel, avem o bară de protecție nouă în față, cu o grilă mai mare, precum și elemente de protecție mai vizibile. Aripile laterale sunt mai late față de un Defender obișnuit pentru a face posibilă montarea unor roți de 33 de inch, cele mai mari montate pe un Defender de serie. Jantele de 22 de inch sunt încălțate în anvelope all-terrain Goodyear create special pentru noua versiune.

Inclusiv bara din spate este nouă, iar aici sunt vizibile și cele 4 terminații noi ale evacuării.

Noul Defender OCTA primește două culori metalizate noi, exclusive: cupru Petra și verde Faroe. În paleta de culori mai sunt incluse și nuanțele de gri Carpathian și gri Charente. Indiferent de culoarea aleasă, plafonul lui Defender OCTA va fi vopsit într-o culoare contrastantă neagră Narvik. În aceeași nuanță este vopsită și ușa portbagajului.

SCAUNE PERFORMANCE SEATS CU TEHNOLOGIE BODY AND SOUL

Noutăți avem și în habitaclu, acolo unde Defender OCTA primește noile scaune sport Performance Seats. Acestea integrează și tehnologia audio Body and Soul, prin care ocupanții din față vor putea simți muzica pe care o ascultă.

Scaunele pot fi îmbrăcate în materialele textile durabile Ultrafabrics PU, care sunt mai ușoare cu 30% față de pielea naturală. În standard, acestea sunt îmbrăcate în piele semi-anilină vopsită în bej sau în khaki.

MOD DE RULARE OCTA

Noul Defender OCTA primește 3 moduri de rulare: Comfort, Dynamic și, în premieră, OCTA. Cel de-al treilea mod de rulare este creat special pentru performanțe pe teren accidentat. Odată ales, modul OCTA mai activează și sistemul de lansare de pe loc Off-Road Launch pentru o accelerație optimă pe suprafețe alunecoase.

De asemenea, atunci când setările sistemului de control al tracțiunii sunt setate la minim, este activat un sistem special de calibrare a ABS-ului pentru eficacitate cât mai bună pe teren accidentat.

Tot aici mai avem și modurile Terrain Response, cu 4 moduri diferite: Sand, Mud and Ruts, Grass Gravel Snow și Rock Crawl.

SUSPENSIE CU TEHNOLOGIE 6D

Față de versiunile obișnuite, noul Defender OCTA are o gardă la sol mai înaltă cu 28 de milimetri și punți mai late cu 68 de milimetri. Asta se datorează unei suspensii revizuite, care încorporează tehnologia 6D Dynamics pentru un comportament dinamic mai bun.

Suspensia nouă include brațe mai lungi și mai durabile, precum și amortizoare active cu acumulatoare separate. Datorită noii suspensii, unghiurile de atac și de degajare sunt îmbunătățite, iar modelul va putea trece printr-un vad de apă cu o adâncime de până la un metru.

Alături de noua suspensie, noul Defender OCTA mai primește discuri de frâne Brembo cu diametru de 400 de milimetri în față, precum și o direcție nouă, cea mai rapidă montată vreodată pe un Defender de serie.

EDIȚIE DE LANSARE OCTA EDITION ONE

Land Rover va oferi și o ediție specială de lansare pentru noua versiune. Botezată OCTA Edition One, aceasta va fi disponibilă doar în primul an de producție și va aduce următoarele: o vopsea metalizată verde Faroe, scaune îmbrăcate în materialul textil Ultrafabrics PU, ornamente decorative din fibră de carbon și jante de 20 de inch încălțate în anvelope all-terrain.

DEBUT LA GOODWOOD

Noul Land Rover Defender OCTA va fi prezentat public în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood. Pe piața din Marea Britanie, noua versiune pleacă de la 145.300 de lire sterline. Ediția de lansare propune un preț de pornire mai mare, de 160.800 de lire sterline.

via Land Rover

  • ds, miercuri, 03.07.2024 12:52

    Bănuiesc că poate traversa un vad de apă cu adâncime de 1 m doar dacă i se montează un snorkel, altfel nu văd cum.

  • George Simion, miercuri, 03.07.2024 20:07

    sa ai atatia bani si sa traiesti prin paduri "prapastioase" si namoale?! mai bine iti iei un avionas sh si vezi totul de sus.

  • Diana Șosoacă, joi, 04.07.2024 12:42

    @George Simion Te metamorfozezi intru-un mic despot. Permite liberul arbitru, pentru ca unii dintre semenii tai sa poata bifa optiunea: zbor razant, mai ales ca au la dispozitie motorul de pe M5 CS.