Noul One-77 face istorie si devine cel mai rapid Aston Martin: 355 km/h!

Publicat marţi, 22.12.2009 12:32 de Mircea Meșter

Testele de pre-productie ale supercarului Aston Martin One-77 au dezvaluit viteza maxima atinsa de modelul britanic pe circuit: 354.86 km/h!

Aston Martin a anuntat oficial ca noul sau supercar, One-77, a reusit sa bata recordul de viteza maxima detinut de modelele marcii britanice, atingand 354.86 de kilometri pe ora in cadrul unui test privat realizat saptamana trecuta. Modelul britanic se afla inca in faza de testare pre-lansare, inginerii pregatind modelul care va iesi pe piata in 2010 pe un circuit de teste al carui nume este tinut secret aflat in sudul Europei.

Performanta este cu atat mai meritorie cu cat informatiile preliminare publicate de Aston Martin pana in acest moment aratau ca modelul va atinge o viteza maxima de "doar" 320 km/h. Performanta atinsa de supercarul Aston Martin a fost atinsa pe asfalt uscat, dar in conditii de vant foarte puternic. Testele dinamice ale modelului continua pana in ajunul Anului Nou, nefiind exclus ca echipa de ingineri a britanicilor sa publice alte rezultate de top ale modelului.

Aston Martin One-77 are sub capota un motor V12 de 7.3 litri aspirat normal care dezvolta peste 700 CP, urmand sa fie produs - asa cum ii spune numele - in doar 77 de exemplare. Desi lansarea sa era programata in toamna anului in curs, modelul va putea fi admirat pe sosele incepand cu a doua jumatate a anului viitor. Pretul final al modelului nu a fost inca dezvaluit, cifrele avansate de presa internationala variind intre 1.2 si 1.8 milioane de euro.

via | Aston Martin

  • pffff, marţi, 22.12.2009 12:57

    ce ziceti de "cea mai ridicata" sau "cea mai mare viteza"? huh? nu-i asa ca suna mai bine? nu de alta dar vreau sa aflu care-i "cea mai scunda viteza" pe autostrada

  • kretzoooo, marţi, 22.12.2009 13:14
    ah e corect ?

    acum cateva zile era o stire pe automarket ca divizia AMG de la Merge-Des o sa scoata motorul de 6.3l, astia de la Astonu lu' Martin are de 7.3l de ce i se permite asa ceva ? si mai costa si 1.2-1.8 milioane uoi-du-huo

  • Liviu, marţi, 22.12.2009 13:30

    @kretzoooo: cum adica "de ce i se permite asa ceva" ?? probabil ca AMG scoate din productie 6.3 ca sa faca si eu un motor mai mare. :D Mie asta imi place la britanici, scot masini frumoase dar cu motoare care nu au nici o logica :D. Toti ceilalti producatori fac motoare putin mai mici, dar cu performante peste Aston Martin. Oricum, e masina lui Bond si a Imperiului :D.

  • kretzoooo, marţi, 22.12.2009 13:50
    @Liviu

    domnu Liviu,Mercedes Benz cu divizia AMG scoate motorul de 6.3 l si il inlocuieste cu unul mai mic nicidecum cu unul mai mare, uite aici citat din stire: "Motorul V8 de 6.2 litri al celor de la Mercedes-Benz va fi inlocuit la sfarsitul anului 2010 de o unitate V8 TWIN-TURBO, care are o cilindree de 5.5 litri si va oferi un nivel superior de putere si cuplu motor, contra unor emisii reduse si unui consum mai scazut de carburant. Normele de mediu din ce in ce mai stricte i-au obligat toti constructorii de automobile sa apeleze la motoarele supraalimentate, iar diviziile de performanta trebuie sa dezvolte asemenea propulsoare. Toate motoarele V8 din gama Mercedes-Benz vor avea capacitati mai mici din 2011, pentru a reduce emisiile de CO2 la nivel de gama. PS: si ce daca e masina lu nenea Bond putea la fel sa fie Ferrari ,Porsche sau Lamborghini http://www.automarket.ro/stiri/motorul-v8-de-62-litri-va-fi-eliminat-din-gama-mercedes-benz-amg-in-2011-27149.html

  • McLaren, marţi, 22.12.2009 14:19
    amg si motorul aston

    Vorbim aici de doua motoare diferite. AMG va folosi un motor cu turbo. Motorul ce va fi inlocuit (actualul 6.2) este unul aspirat normal. Aston foloseste un motor aspirat. Pentru forta pura fara turbo esti obligat sa folosesti un motor mare.

  • geo, marţi, 22.12.2009 15:55
    discutii

    pai nu poti compara o masina "amiral" cu o masina "populara" ... chiar daca e mercedes, porsche (si astea incep de la sub 100K $).

  • ian, marţi, 22.12.2009 17:08

    nu stiu daca neaparat batalia se da intotdeauna intre cai multi sau putini.aici e vorba de faima renume brand.un kia de 500 cp(teoretic)nu va depasi la pret niciodata un mercedes de 200-250cp,chiar daca kia ar fi ok. din toate p.d.v.asta e...in concluzie cati v-ati lua un amg 6,5 si cati v-ati lua un aston?ce ziceti dupa care intoarce lumea capu si se da de un stalp sau cade intr-un canal?cand am fost in londra metu trecea neobservat insa dupa aston se cam uita lumea.nu spun ca mertu e sub aston dar aston e...altceva , mai ales asta de sus

  • Berlin, marţi, 22.12.2009 19:27
    E o porcarie idioata!

    Daca dacia 1310 ar fi la acelasi pret cu siguranta as luao in loc. si daca as primi un One-77 gratis, cu siguranta las lua la pila.

  • Sergiu, marţi, 22.12.2009 20:26
    ?

    "un circuit de teste al carui nume este tinut secret aflat in sudul Europei." - asta e tare... Nu inteleg din ce cauza mai ascund numele circuitului... E evident ca e vorba despre circuitul de la Nardo.

  • andrei, marţi, 22.12.2009 21:47
    mda

    super aston martinu, intotdeauna mi-au placut?kretzoooo, nu mai fi suparat ca amg scoate 6.2, nu cred ca o sa ne dezamageasca cu biturboul ala. si daca vrei mari tot o sa ai la dispozitie un 600biturbo, un 65amg, un brabus care si alea au pe la 7 litri

  • zumi, miercuri, 23.12.2009 22:44
    a lui dumi

    cea mai buna masina din lume low cost este Dacia...restul sunt porcarii... nici o masina germana sau englezeasca nu ii ca si un sandero steepway sau logan mcv...

  • sunca, joi, 24.12.2009 10:54
    de praga

    astea nu-s masini....dacia ii marca cea mai buna in europa acum...si va fi bravo zumi..ai dreptate sa vedem dacia duster...va fi cel mai mare succes mondial...nici broscutele a lui hitler nu o sa fie ca si dacia... CRACIUN FERICIT

  • x, marţi, 29.12.2009 12:46
    bmw power

    BMW M6 G-POWER=372KM