Noul Honda NSX e aici: supercarul japonez primeşte patru motoare şi 550 CP
Honda adus noua generaţie NSX în Europa. Modelul a văzut lumina zilei astăzi la Geneva şi vine cu un sistem de propulsie extrem de complex, care leagă un V6 pe benzină de trei motoare electrice.
După ce a făcut valuri în Statele Unite lansând noua generaţie a sportivei NSX sub sigla Acura, marca premium pe care Honda o deţine în SUA, japonezii se îndreaptă acum spre piaţa europeană şi aduc noul supercar sub sigla proprie la Salonul Auto de la Geneva. Este pentru prima dată când noul Honda NSX apare în faţa jurnaliştilor cu sigla mărcii, chiar dacă ştim încă de anul trecut că exemplarele rezervate de clienţii interesaţi din Marea Britanie depăşesc numărul alocat de Honda acestei pieţe.
Noul Honda NSX apare pe piaţă la 25 de ani de la prezentarea generaţiei originale, o maşină care a rămas în istorie prin comportamentul dinamic şi prin asocierea cu marele Ayrton Senna, la acea vreme pilot al echipei McLaren Honda. Deşi preţul său n u este cunoscut în acest moment, ştim că toţi clienţii care-şi comandă un exemplar al noului model vor pune mâna pe acesta abia în 2016, atunci când maşina va începe să fie produsă de cei 100 de specialişti dedicaţi ai sitului de producţie Honda din Marysville, Ohio, SUA.
Patru motoare şi în jur de 550 CP
Desenat in-house şi dezvoltat de o echipă de ingineri americani, noul Honda NSX utilizează sub capotă un sistem de propulsie hibrid care combină un motor V6 pe benzină montat central cu trei motoare electrice, unul montat în spate, între agregatul pe benzină şi cutia de viteze, celelalte aşezate şi concentrate pe axa faţă. Transmisia este una automată cu nouă trepte şi două ambreiaje, iar tracţiunea e integrală. Deşi Honda nu a oferit încă date tehnice clare, se vorbeşte de o putere totală de circa 550 de cai putere.
După ce Honda a revoluţionat industria auto prin primul NSX, construit in extenso din aluminiu, noul NSX aduce în faţa clienţilor materiale precum fibra de carbon, oţelul ultrauşor sau aluminiul forjat. De exemplu, podeaua este construită din fibră de carbon, în timp ce cockpitul beneficiază de ajutorul flexibilităţii unui aliaj de aluminiu la care inginerii Honda au ajuns printr-o metodă de turnare/forjare inedită utlizată în premieră mondială. Toate elementele de caroserie utilizate de NSX sunt produse de Honda în propria fabrică.
Electric în oraş, bestie pe circuit
Chiar dacă pachetul de baterii este de obicei o problemă în cazul maşinilor sport, complexul sistem de propulsie semnat de Honda a fost adaptat şi utilizat la construcţia lui NSX foarte inteligent, astfel că cele patru motoare şi bateriile scad centrul de greutate, fixează distribuţia maselor şi îmbunătăţesc astfel comportamentul dinamic al modelului. Suspensiile independente faţă-spate sunt şi ele construite din aliaj de aluminiu şi se asigură că roţile - 245/35Z R19 pe faţă şi 295/30Z R20 pe spate - sunt în control deplin indiferent de suprafaţa de rulare. Evident, spaţiul preferat de joacă al lui NSX rămâne circuitul, supercarul japonez trecând deja prin câteva sute de ore de formare pe pistă, implicit pe celebrul Nurburgring.
Honda promite însă că NSX se poate descurca fără probleme şi pe şosea, iar pentru asta pune la dispoziţia şoferului patru moduri distincte de rulare prin pachetul Dynamic System: Quiet, Sport, Sport+ şi Track. Cel de la volan poate adapta astfel parametrii motorului, ai cutiei, ai suspensiei şi ai sunetului dezvoltat de maşină. Mai mult, în modul Quiet există şi posibilitatea rulării full-electrice pe distanţe scurte şi la viteze reduse. În cealaltă extremă, opţiunea Launch Control pune la treabă toate cele patru motoare ale lui NSX şi asigură un start de pe loc fără pierderi de cuplu. Rămâne de văzut care sunt cifrele oficiale pentru 0-100 km/h şi viteza maximă, însă acestea vor veni ceva mai târziu în cursul acestui an.
O masina deosebita atat din punct de vedere tehnic, cat si estetic.