GENEVA 2015 LIVE: Standul Dacia a adunat toate edițiile speciale 10 ani, în frunte cu Duster
Standul Dacia de la Geneva a înșirat toate edițiile speciale 10 ani din gamă. În centrul atenției a fost vârful gamei românești, SUV-ul Duster.
Dacia și-a ocupat locul bine stabilit în cadrul ediției 2015 a Salonului Auto de la Geneva. Pentru cei care nu știu, de standul constructorului român dai repede, imediat ce scările rulante te aruncă în hala 1. Aleea intens circulată oferă constructorului român o expunere bună printre granzii industriei auto.
Anul acesta, intrarea în stand a fost păzită de un Duster alb echipat cu accesorii de iarnă, sugerând parcă apetitul țării gazdă pentru schi. Tot la intrare s-au aflat și modelele din gama Stepway, înșirate în albastrul caracteristic.
Abia dincolo de această perdea de non-premiere s-au ascuns toate exemplarele speciale 10 ani. Un nume sugstiv, care spune scurt și simplu că Dacia are deja un deceniu de la reinventare, un deceniu în care a crescut de la 0 la plus infinit. Chiar dacă gama a fost complet întinerită, Dacia a simțit că trebuie să le ofere ceva europenilor care au crezut în brand: ediția specială 10 ani.
Surpriza Dacia pentru 2015: ediţii speciale aniversare 10 ani pentru toate modelele.
Logan, Lodgy, Logan MCV, Sandero, Dokker pentru pasageri și Duster s-au îmbrăcat în uniforma albastră Cosmos Blue și au încălțat jantele fumurii cu design diferit. Fiind vârful gamei românești, Duster a fost cocoțat pe o scenă roșie, pe care se putea citi mare, în mai multe limbi, motivul aniversării.
Ediția specială a SUV-ului va fi disponibilă pe piața din Europa alături de toate motorizările, inclusiv alături de noul motor de 1.2 litri TCe de 125 de cai putere, Euro6, cu start-stop, lansată tot cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
Dacia Duster 4x4 marchează două premiere istorice pentru marcă
E drept că lumea nu s-a prea înghesuit la standul Dacia. Mulți curioși care au trecut fugitiv sau acidental pe la standul constructorului român. Au fost însă și privitori zeloși, care au luat la bani mărunți fiecare opțiune nou introdusă de ediția specială 10 ani. Ne referim aici la scaunele cu o tapițerie care împrumută accente albastre similare cu cele ale caroseriei.
Au fost și câțiva pasionați de tehnologie care au încercat conectivitatea sistemului Media Nav Evolution. La prima vedere, afișajul mai colorat al ecranului digital pare să fure ochii celor neinițiați, însă el păstrează o grafică destul de simplistă, ajustată pe alocuri.
În concluzie, Dacia a marcat cum se cuvine prezența la Salonul Auto de la Geneva, chiar dacă nu s-a bucurat de afluxul anilor anteriori, când lansa un model complet nou. Deși publicul vine să deguste edițiile speciale, noi plecăm de la stand cu un singur regret: lipsește steagul tricolor inscripționat pe caroserie, ca în cazul lui Logan 10 ani, disponibil în România. Ar fi fost un motiv de mândrie națională ca viitorii clienți europeni ai ediției speciale să poarte steagul României pe caroserie.
"Deși publicul vine să deguste edițiile speciale, noi plecăm de la stand cu un singur regret: lipsește steagul tricolor inscripționat pe caroserie, ca în cazul lui Logan 10 ani, disponibil în România. Ar fi fost un motiv de mândrie națională ca viitorii clienți europeni ai ediției speciale să poarte steagul României pe caroserie." Da, ne pare rau, dar Dacia nu mai este un produs romanesc, precum in pe vremuri.