Noua Zeelandă: cel mai mare producător de bere a reușit să fabrice benzină din drojdie
DB Breweries, subsidiara din Noua Zeelandă a Heineken, a transformat resturile de drojdie rezultate în urma producției de bere în bioetanol. Brewtroleum a ajuns deja în câteva benzinării din țara insulară.
DB Breweries, unul dintre cei mai cunoscuți fabricanți de bere din Noua Zeelandă, a demarat o colaborare cu o companie petrolieră pentru a cuantifica resturile de drojdie rămase în urma producției de bere. Subsidiara neozeelandeză a Heineken a descoperit că rămâne cu o cantitate impresionantă de drojdie în urma producției de bere și că aceasta poate fi distilată pentru a obține etanol. Substanța obținută de berărie este trimisă apoi la Gull Petroleum, care adaugă benzină la etanol și obține biocombustibilul E10, care are o cifră octanică de 98 și 10% etanol ecologic.
ANALIZĂ: Benzina cu etanol şi electricitatea, combustibilii viitorului
Sortimentul de E10 rezultat a fost botezat "Brewtroleum" și este deja disponibil în benzinăriile locale din țara insulară. Mai mult decât atât, neozeelandezii vor să-l exporte și pe alte piețe. Avantajul în fața procesului obișnuit de obținere al bioetanolului este utilizarea unui deșeu obținut în mod normal în cadrul unui procedeu de fabricație, care nu afectează în niciun fel recoltele și resursele alimentare ale unei țări. Actuala sursă de bioetanol este porumbul, iar culturile dedicate de bioetanol au dezafectat echilibrul în anumite zone și au crescut prețul acestui aliment pe fondul transformării unor culturi întregi în carburant.
Audi a produs primul său lot de benzină ecologică fără petrol
În Europa, Audi a dezvoltat o metodă de obținere a benzinei în mod ecologic din biomasă. Rezultatul celor de la Audi se numește e-gas și este o benzină 100% sintetică, obținută fără petrol. Mai mult decât atât, aceasta este fabricată într-o uzină ecologică, deci nici măcar curentul electric necesar funcționării fabricii nu provine din resurse neregenerabile. Singura problemă a nemților în momentul de față este dezvoltarea unei soluții de producție la scară largă a carburantului ecologic, care arde mai "curat" decât benzina și are și o cifră octanică mai mare, de 100. Spre deosebire de bioetanol, e-gas este 100% compatibil cu toate automobilele de serie alimentate cu benzină, în timp ce etanolul necesită înlocuirea anumitor elemente de cauciuc din sistemul de alimentare cu carburant al unor vehicule.
LISTA COMPLETĂ DE MODELE ŞI MOTOARE AFECTATE DE BENZINA E10
Via Jalopnik | Foto: Getty Images
Ideea nu este noua dar nu stiu daca are valoare mai mare ca furaj pt animale sau combustibil. Eu in prezent lucrez cu o berarie dar folosesc resturile de orz ca hrana la cai si gaini si iepuri.