Noile standarde de siguranta ale acoperisului, aplicate din 2012

Publicat marţi, 05.05.2009 11:10 de Bogdan Mirică

Noile standarde de siguranta a acoperisului, care vor intra in vigoare in Statele Unite in 2012, ii vor costa pe producatorii care activeaza pe aceasta piata aproape 1.4 miliarde de dolari anual.

Constructorii auto care activeaza pe piata din Statele Unite au noi motive de ingrijorare, pe langa scaderea drastica a vanzarilor pe perioada crizei economice. Producatorii vor fi serios afectati de noile reglementari in materie de siguranta pe care NHTSA (Administratia Nationala a Sigurantei in Trafic) intentioneaza sa le introduca incepand cu 2012.

Noile reglementari se refera la rezistenta acoperisului masinilor vandute in SUA. Pana in prezent standardele NHTSA presupuneau ca acoperisul unei masini trebuie sa reziste la o forta de impact egala cu masa totala plus jumatate din aceasta. Incepand cu 2012 insa, acoperisul modelelor vandute in Statele Unite trebuie sa reziste la o forta de impact egala cu de doua ori si jumatate masa masinii. Chiar si asa, habitaclul va trebui sa ofere suficient spatiu pentru capulunui pasager adult asigurat cu centura de siguranta.

Noile norme de siguranta ar urma sa scoata din vistieriile producatorilor auto, care activeaza pe piata din SUA, aproximativ 1.4 miliarde de dolari in fiecare an. Suma nu este insa una foarte mare, avand in vedere ca o rezistenta mai mare a acoperisului ar urma sa salveze 135 de vieti in fiecare an si sa previna 1000 de accidentari grave.

Noile reguli presupun o ranforsare mai buna a acoperisului ceea ce va duce implicit la cresterea masei totale si la un consum de carburant mai mare. Situatia devine si mai problematica in conditiile in care si organizatiile nationale de protectie a mediului impun norme stricte prvind emisiile de carburant.

Noile norme de siguranta privind rezistenta acoperisului la impact vor intra in vigoare incepand cu 2012 si vor trebui puse in aplicare pana cel tarziu in 2017.

via | Autoblog

  • americanu cu capu cat banita, marţi, 05.05.2009 13:33

    si uite asa tancurile de pe soselele americane se transforma in cuirasate....cine vorbea de downsizing,. diminuarea consumuluii, a poluarii?

  • Maka, marţi, 05.05.2009 23:00

    NU ar fi stricat ca la documentare sa avem niste statistici cu ce se intampla acum cu accidentele prin rasturnare si victimele lor si eventual vreo previziune asumata de legiuitor sau alte elemente ca sa intelegem care e beneficiul. Altfel imi vine gandul ca cei care conduc lumea s-au pus cu tunul pe producatorii auto si vor sa ii rareasca masiv si eventual sa faca masinile tot mai greu accesibile, mai putin manevrabile si mai putin prietenoase cu mediul.