Noile generaţii Audi A5 şi S5 Sportback: coupe-urile cu 5 uşi se inspiră de la A5 şi S5 şi au interioare spaţioase cu Virtual Cockpit
Noua generaţie Audi A5 Sportback şi versiunea sa de performanţă Audi S5 Sportback se inspiră din designul lui A5 şi S5, au Virtual Cockpit şi beneficiază de aceeaşi gamă de motorizări.
La numai 3 luni după ce a prezentat îmbunatăţirile pregătite pentru A5 şi S5, Audi ne dezvăluie şi noile generaţii ale coupe-ului în 5 uşi A5 Sportback şi a versiunii sale de performanţă, S5 Sportback. Aşa cum era de aşteptat, acestea se inspiră puternic din designul noului A5, atât în ceea ce priveşte partea frontală cu grilă simplificată şi faruri Matrix LED, cât şi în privinţa spatelui.
Construite pe noua platformă MLB Evo, A5 şi S5 Sportback beneficiază de un ampatament mai lung şi de o masă totală mai mică, care în cazul versiunii de performanţă este de numai 1.470 de kilograme. Ampatamentul mai lung are ca efect principal o creştere importantă a spaţiului disponibil la interior, a cărui lungime a crescut cu 17 mm. Pasagerii au un plus de 24 mm pentru genunchi şi 11 mm în plus pentru umeri, ceea ce ar trebui să asigure un confort sporit.
Pasionaţii de tehnologie au de asemenea motive de satisfacţie, întrucât A5 şi S5 Sportback primesc deja celebrul Virtual Cockpit, display-ul gigant de 12.3 inch care înlocuieşte clasicele ceasuri de bord şi care şi-a făcut apariţia în premieră în gama Audi acum doi ani, pe noua generaţie TT. Acesta este acompaniat de un al doilea display cu diagonală de 8.3 inch poziţionat central care găzduieşte sistemul MultiMedia Interface (MMI).
Deloc surprinzător, Audi oferă pe A5 şi S5 Sportback 5 motorizări similare cu cele disponibile pe noile A5 şi S5: două unităţi turbo pe benzină şi 3 turbodiesel TDI. Acestea dezvoltă între 190 şi 286 de cai putere şi pot fi cuplate fie la cutii manuale cu şase trepte, fie la automate cu şapte rapoarte. Versiunea de putere de vârf TDI, 3.0 TDI V6, este comandată cu o transmisie Tiptronic cu 8 trepte şi cu integrală quattro în versiunea de bază.
Aceeaşi transmisie performantă se regăseşte şi pe versiunea sportivă S5, care oferă un motor TFSi V6 de 3.0 litri. Puterea maximă dezvoltată de acest motor ajunge acum la 354 de cai putere, deci cu 21 de cai în plus faţă de anterioara generaţie. S5 este dotat cu un sistem de tracţiune integrală permanentă quattro în standard şi oferă 4.7 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 250 de km/h, limitată electronic.
A5 şi S5 Sportback vor fi disponibile pe piaţă începând din primăvara anului viitor. În Germania, acestea vor avea preţuri de pornire de 37.800 de euro şi, respectiv, 62.500 de euro.
Via Audi
Arata excelent. Daca ar fi si banii....