Nissan Navara - detalii şi imagini cu noua generaţie a pick-up-ului japonez
Nissan a dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii ale noului Navara, pick-up-ul său de succes. Modelul adoptă un design ceva mai comercial, motorizări mai eficiente şi un interior digitalizat.
După mai multe imagini de tip teaser şi un clip care dezvăluia parţial interiorul, Nissan a dezvăluit oficial noua generaţie a pick-up-ului Navara, însă doar versiunea pentru pieţele cu volan pe partea dreaptă. Modelul european va adopta însă aceleaşi linii de design, schimbând doar poziţionarea volanului la interior.
Aşa cum era de aşteptat, noul Navara adoptă filosofia de design a celorlalţi fraţi mai mici, X-Trail şi Qashqai. Asta înseamnă un aspect mult mai rafinat, linii arcuite, bosaje largi, o grilă V-motion cu elemente cromate, lumini LED pentru rularea diurnă şi semnalizatoare încorporate în oglinzile laterale.
Noua generaţie vine şi cu noi culori de caroserie, printre care Savannah Yellow şi The Earth Bronze, ambele fiind disponibile în combinaţie cu stâlpi laterali negri şi elemente cromate.
Şi interiorul a crescut din punct de vedere calitativ, materialele şi finisajele fiind superioare, completate pe alocuri cu inserţii de aluminiu sau crom. Pe lângă sistemul multimedia central, poziţionat în mijlocul planşei de bord, Nissan oferă şi un ecran TFT în spatele volanului, între cele două ceasuri de bord. Acesta poate oferi detalii despre navigaţie, busolă, nivelul combustibilului şi muzica redată prin intermediul suporturilor externe.
Motoare mai eficiente cu 11%
Gama de motorizări va fi asigurată de o unitate diesel de 2.5 litri, revizuită, capabilă să ofere două niveluri de putere. Primul garantează 163 de cai şi 403 Nm, iar al doilea are grijă să ofere 190 de cai şi 450 de Nm. Chiar şi aşa, noile versiuni de motorizare sunt mai economice cu 11% decât cele de pe vechea generaţie. Navara va pune la dispoziţie şi o unitate pe benzină, un motor de 2.5 litri, conectat la o cutie manuală cu şase rapoarte sau la una automată cu şapte trepte.
Agregatele cu patru cilindri sunt ajutate fie de o tracţiune integrală, cuplabilă chiar şi în mers, fie doar de una frontală. Şasiul a fost şi el revizuit, fiind acum mai rigid. Suspensia promite durabilitate în mediu ostil, iar raza de bracare a fost redusă pentru a uşura manevrabilitatea în mediul urban.
La toate acestea se adaugă şi un pachet consistent de elemente de asistenţă, printre care Vehicle Dynamic Control, Hill Descent Control, Hill Start Assist şi Active Brake Limited Slip.
Cum s-a născut Navara?
Povestea lui Navara începe în 1997, atunci când modelul vine să înlocuiască un vechi model cu o carieră impresionantă la activ: Nissan Hardbody Truck. Numele Navara a fost inspirat de regiunea Navarre din nordul Spaniei.
Nu este singura legătură a modelului cu tărâmul iberic, pentru că producţia modelului japonez este asigurată de fabrica Nissan din Barcelona, acolo unde constructorul vrea să asambleze şi noul Pulsar, modelul compact destinat a se bate cu Golf, Focus şi Megane.
Nissan Pulsar: japonezii au de acum un rival pentru Golf, Focus şi Astra
Dacă Europa îl cunoaşte după numele Navara, pe pieţe ca Statele Unite, Argentina, Mexic şi Brazilia modelul este botezat Frontier. În Orientul Mijlociu a fost botezat Winner, în Chile Terrano, iar în Bolivia, Fiera.
A doua generaţie, folosită şi de Suzuki
Primul facelift a venit în anul 2000, iar noua generaţie a debutat în 2004 cu un design ce se apropia periculos de mult de Nissan Titan, un model vândut pe piaţa din Statele Unite.
Nissan Navara a fost vândută în Europa cu două motorizări diesel, una de 142 şi una de 172 de cai putere. Puţini ştiu că şi Suzuki a vândut un pick-up bazat pe Navara şi botezat Equator. El a fost destinat doar pieţei din SUA.
Faceliftul lui Navara a venit în 2009, însă odată cu el a fost realizate şi primele teste EuroNCAP. Japonezul s-a ales cu trei stele, cel mai amre punctaj al sesiunii de pick-up-uri, asta după ce la primele teste obţinuse doar o stea şi jumătate.
navara a avut si motorul de 3.0 dci de peste 230 cp.