Audi: "Avem cea mai rapidă maşină cu faruri cu laser din lume, R8 LMX"

Publicat miercuri, 11.06.2014 11:34 de Sebastian Toma

Disputa dintre Audi şi BMW privind farurile cu laser atinge un nou nivel: Audi spune că are cea mai rapidă maşină cu faruri cu laser din lume. Schimbarea de direcţie vine după ce BMW a livrat săptămâna trecută primul i8 de serie, un model echipat standard cu faruri cu laser.

Dacă lupta dintre producătorii premium din Germania se ţinea, până de curând, la categorii cum ar fi consumul de carburant, performanţele dinamice şi caii putere din dotare, Audi şi BMW au dus rivalitatea la un nou capitol: farurile cu laser şi, mai nou, cine are cea mai rapidă maşină echipată cu faruri cu laser. Totul a început în ianuarie, când Audi a prezentat la CES 2014, cel mai important eveniment din lumea electronicelor, un concept numit Sport Quattro Laserlight, despre care au spus că este primul echipat cu faruri cu laser, iar cei de la BMW au răspuns rapid, spunând că pregătesc deja versiunea de serie a unui model echipat cu faruri cu laser. Din acel moment, cele două mărci au purtat un mic război în declaraţii, pe diferite canale de comunicare, prin care îşi promovau tehnologiile.

BMW ironizează conceptul Audi cu lumini laser: „Noi lansăm deja versiunea de serie”

Săptămâna trecută, BMW a livrat primul i8, model echipat standard cu faruri cu laser, întrecând Audi la acest capitol. Cei de la Audi aveau şi ei un model de serie care era oferit cu faruri cu laser, respectiv ediţia specaiala R8 LMX, care urma să fie disponibil începând cu vara anului curent. Ulterior, cei de la Audi au schimbat macazul, promovând noul R8 LMX ca fiind cel mai rapid model cu faruri cu laser din lume. Supercarul din Ingolstadt este echipat cu un motor V10 de 5.2 litri, care furnizează 570 CP şi 540 Nm, ceea ce îl face capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 320 km/h. În comparaţie, supercarul hibrid din Muncen este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h, specificaţii inferioare modelului oferit de constructorul rival, dar asigurate de un sistem de propulsie hibrid.

BMW  i8 - detalii şi informaţii ale versiunii de serie

Până la următoarea replică din partea BMW, Audi se poate mândri cu faptul că are în ofertă cea mai rapidă maşină echipată cu faruri cu laser din lume. În imaginea alăturată putem observa blocul optic al lui R8 LMX.

VIDEO: Atac frontal Audi la restul mărcilor premium din SUA: "Mai bine merg cu taxiul"

BMW i8, supercarul hibrid al nemţilor, costă 126.000 euro pe piaţa din Germania. Modelul futurist de la BMW are patru locuri, o caroserie din fibră de carbon ranforsată cu plastic şi un tren de propulsie construit de la zero. Centrul de greutate al lui i8 este amplasat la mai puţin de 46 de centrimetri distanţă de sol, iar distribuţia maselor între punţi este de 50:50. Nemţii au păstrat portierele cu deschidere "fluture", ca la conceptul care prefigura acest supercar şi au livrat un model futurist, cu un interior similar cu cel găsit pe alte modele din gama lor.

Via Audi | BMWBlog | WCF  

  • xxx, miercuri, 11.06.2014 12:39

    Audi spune că are cea mai rapidă maşină cu faruri cu laser din lume; este super-comic, o sa-mi pun pe Dusterul meu un volan patrat si o sa spun ca este cea mai rapida masina cu volan patrat. PS. nu am nimic cu marca Audi daca as avea bani as cumpara una

  • vianu, miercuri, 11.06.2014 15:02

    sunt disperati! sa reincalzesti aceeasi ciorba cu niste faruri laser in speranta revigorarii vanzarilor mi se pare o strategie usor perdanta.

  • @vianu, miercuri, 11.06.2014 15:13

    da...dar e si albastra o combinatie cu adevarat inivativa...

  • dan_grc, miercuri, 11.06.2014 18:41

    @vianu Nu e cazul de revigorarea vanzarilor pt ca nu sunt in scadere, sunt doar agresivi:),

  • vianu, miercuri, 11.06.2014 18:59

    @dan_grc uita-te pe vanzari..in afara de anul 2008 (mai bun decat 2007) in rest au scazut constant. Iar primul sfert al lui 2014 fata de 2013 e cu 30% mai slab. Lui R8 ii este necesar un inlocuitor. "primenirea" cu serii limitate, speciale sau dotari noi nu il vor salva.

  • dan_grc, miercuri, 11.06.2014 19:07

    E greseala mea, trebuia sa specific, ma refeream la vanzarile Audi in general, nu la R8, dar oricum cei de la Audi sunt agresivi cu marketingul, indiferent despre ce model e vorba.

  • vianu, miercuri, 11.06.2014 21:29

    vanzarile audi sunt pe +, un + foarte consistent, dar R8.... Totusi agresivitatea asta nu se justifica aici, pentru ca practic in lupta becurilor R8 este asociat lui i8. BMW-ul fiind cu mult mai avansat (din orice punct de vedere) audi-ul iese ca perdant chiar daca e "cel mai rapid model de serie cu laser". De parca asta chiar connteaza. Strategia asta de a alatura modele din curtea VAG cu modele complet diferite de la concurenta are o logica dar si o limita. Doar ca baietii nu-si dau seama cand devin ridicoli. BMW-ul ar putea juca inteligent prin lipsa unei eventuale replici date celor de la Audi. Iar audi ar putea plusa si mai mult (sa nu lase mamaliga sa se raceasca si sa-i uite lumea) si sa declare peste o saptamana ca au si "cel mai rapid model albastru cu laser" cum observa cineva mai sus :)

  • mowgli, miercuri, 11.06.2014 21:46

    Impresionant, Audi revolutioneaza din nou industria auto si ii nenorocesc in inovatii pe cei de la BMW. Pana la urma astia de la BMW baga o turbina si scot limitarea la un I8 si adio record "impresionat" Audi dar no... nu se dau ei jos din pat pentru chestii d'astea puerile. Eu pe Audi il vad ca un Cihuahua cu tulburari de personalitate, hiperventilat care latra toata ziua la un Rottweiler care sta cuminte si se uite cum apune soarele. Cel putin in campaniile astea de marketing de doi lei ce le fac. Pt a nu stiu cata oara isi dau singuri cu piciorul in cap.

  • Andrei, joi, 12.06.2014 13:32

    Se confirma... PPI Razor...vrum vrummm http://www.youtube.com/watch?v=OzY7oLLGAek