Audi: "Avem cea mai rapidă maşină cu faruri cu laser din lume, R8 LMX"
Disputa dintre Audi şi BMW privind farurile cu laser atinge un nou nivel: Audi spune că are cea mai rapidă maşină cu faruri cu laser din lume. Schimbarea de direcţie vine după ce BMW a livrat săptămâna trecută primul i8 de serie, un model echipat standard cu faruri cu laser.
Dacă lupta dintre producătorii premium din Germania se ţinea, până de curând, la categorii cum ar fi consumul de carburant, performanţele dinamice şi caii putere din dotare, Audi şi BMW au dus rivalitatea la un nou capitol: farurile cu laser şi, mai nou, cine are cea mai rapidă maşină echipată cu faruri cu laser. Totul a început în ianuarie, când Audi a prezentat la CES 2014, cel mai important eveniment din lumea electronicelor, un concept numit Sport Quattro Laserlight, despre care au spus că este primul echipat cu faruri cu laser, iar cei de la BMW au răspuns rapid, spunând că pregătesc deja versiunea de serie a unui model echipat cu faruri cu laser. Din acel moment, cele două mărci au purtat un mic război în declaraţii, pe diferite canale de comunicare, prin care îşi promovau tehnologiile.
BMW ironizează conceptul Audi cu lumini laser: „Noi lansăm deja versiunea de serie”
Săptămâna trecută, BMW a livrat primul i8, model echipat standard cu faruri cu laser, întrecând Audi la acest capitol. Cei de la Audi aveau şi ei un model de serie care era oferit cu faruri cu laser, respectiv ediţia specaiala R8 LMX, care urma să fie disponibil începând cu vara anului curent. Ulterior, cei de la Audi au schimbat macazul, promovând noul R8 LMX ca fiind cel mai rapid model cu faruri cu laser din lume. Supercarul din Ingolstadt este echipat cu un motor V10 de 5.2 litri, care furnizează 570 CP şi 540 Nm, ceea ce îl face capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 320 km/h. În comparaţie, supercarul hibrid din Muncen este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h, specificaţii inferioare modelului oferit de constructorul rival, dar asigurate de un sistem de propulsie hibrid.
BMW i8 - detalii şi informaţii ale versiunii de serie
VIDEO: Atac frontal Audi la restul mărcilor premium din SUA: "Mai bine merg cu taxiul"
BMW i8, supercarul hibrid al nemţilor, costă 126.000 euro pe piaţa din Germania. Modelul futurist de la BMW are patru locuri, o caroserie din fibră de carbon ranforsată cu plastic şi un tren de propulsie construit de la zero. Centrul de greutate al lui i8 este amplasat la mai puţin de 46 de centrimetri distanţă de sol, iar distribuţia maselor între punţi este de 50:50. Nemţii au păstrat portierele cu deschidere "fluture", ca la conceptul care prefigura acest supercar şi au livrat un model futurist, cu un interior similar cu cel găsit pe alte modele din gama lor.
Audi spune că are cea mai rapidă maşină cu faruri cu laser din lume; este super-comic, o sa-mi pun pe Dusterul meu un volan patrat si o sa spun ca este cea mai rapida masina cu volan patrat. PS. nu am nimic cu marca Audi daca as avea bani as cumpara una