Motor de 1.33 litri cu start-stop pentru Auris
Toyota va inlocui propulsorul de 1.4 litri regasit pe actualul Auris cu o unitate de 1.33 litri cu start-stop.
Dupa ce a castigat un public numeros cu noul Auris, Toyota incearca sa multumeasca o piata tot mai pretentioasa prin introducerea unui noi motorizari.
Noul propulsor de 1.33 litri pe benzina respecta tendinta actuala a marilor constructori: emisii mai mici, putere mai mare si consum scazut. Se pare ca motorul de patru cilindri VVT-I va inlocui actualul propulsor de 1.4 litri care se vinde pe piata europeana. In plus, noul Auris echipat cu motorul de 1.33 litri va deveni primul model Toyota disponibil in Europa cu sistem start-stop.
Performantele noului propulsor sunt intr-adevar mai bune decat cele ale vechiului motor de 1.4 litri, insa nu cu mult. Astfel, puterea maxima oferita de motorul nou este de 101 cai putere spre deosebire de cei 97 de cai livrati de unitatea de 1.4 litri. Acelasi lucru se intampla si la nivelul cuplului motor care a crescut de la 130 de Nm la doar 132 de Nm.
Potrivit oficialilor Toyota, noul motor cu patru cilindri ofera un consum imbunatatit cu 19%, adica o valoarea de 5.8 litri la 100 de km in ciclu mixt, si emisii mai mici cu 17%, adica 135 g/km. Performantele nu vor fi impresionante, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizandu-se in 13.1 secunde iar viteza maxima atingand o valoare maxima de 175 de km/h.
Inginerii Toyota au gandit un motor de 1.33 litri considerabil mai mic decat cel de 1.4 litri, masa totala a acestuia fiind redusa cu aproximativ 13 kg. Japonezii au reusit sa obtina astfel un motor nou de dimensiunile unei unitati cu trei cilindri si doar un litru VVT.
Pentru a completa performantele propulsorului pe benzina, japonezii au pus la punct si o noua transmisie manuala cu sase trepte care inlocuieste vechea cutie cu cinci rapoarte. Noul propulsor va fi produs in Japonia si apoi exportat in Europa.
Din 2009, noul motor 1.333 litri Dual VVT-I va fi produs la uzina Toyota din Deeside, Marea Britanie. In ceea ce priveste lista de preturi, Toyota a anuntat ca versiunile echipate cu noul motor vor costa in medie cu 240 de euro mai mult.
Via | Carscoop
sistemul asta de oprire si pornire a motorului in functie de aglomeratie- viteza etc f-ut-e rapid electromotorul si bateria. Eu unul asa am procedat un timp cca 2-3 saptamani in aglomeratia asta nemernica din bucuresti si am 'prajit" bateria. De atunci m-a trecut pofta de economie la benzina prin opriri si porniri. Momentan experimentez alta metoda; anume mers calm cu 40 - 50 si plecare de pe loc pana in 50 usureel fara se depasesc 1800 de turatii (motor 1.6 16V valve - renault) Se pare ca in loc de 10% o sa scot un 8. Si mai este o parte buna la faza asta: sunt mult mai calm iar eventualul avans pe care-l iau unii care se baga ca turbatii se regleaza din doua trei intersectii - iar cand ajung langa taranoi ma uit surazator la ei iar unii se oftica ca idiotii daca reusesc sa-si aduca aminte ca mai in urma cu 3-4 stopuri eram tot pe aceeasi linie. sa vezi ce fetze fac taraniii (valabil in bucuresti sistemul)