Monovologan break
Primul concept realizat de Dacia in intreaga sa istorie este denumit Steppe. Reprezinta o combinatie intre un monovolum spatios, un break de familie si deja cunoscutul Logan.
Desi toata lumea se astepta ca Dacia sa prezinte la Geneva o versiune break a lui Logan, constructorul roman a pus la cale o mare si placuta surpriza. Dacia Logan Steppe Concept este primul prototip prezentat vreodata de o marca romaneasca la un salon auto international si reprezinta un mix placut intre un monovolum spatios si un break autentic. Cel mai important aspect este faptul ca Logan Steppe arata bine, mult mai bine decat in fotografiile generate pe computer pe care presa din toata lumea le-a publicat in ultimele doua saptamani. Este adevarat, e vorba de un concept care prefigureaza o noua versiune de caroserie Logan, insa pastrarea a cat mai multe dintre caracteristicile lui Steppe nu ar fi decat un avantaj pentru Dacia.
Principalele schimbari exterioare (exceptand partea posterioara adaptata acum unei versiuni diferite de caroserie) vizeaza bandourile de plastic aplicate pe portiere si spoilerul de dimensiuni mari. Acesta este prevazut cu un scut de metal si cu faruri de ceata, noul model fiind astfel adus – din punctul de vedere al aspectului exterior - foarte aproape de un SUV compact. Cel putin in partea frontala.
Pentru ca este vorba de un concept, cei de la Dacia si Renault si-au permis sa experimenteze la interior: pe langa materialele din piele, tetierele scaunelor din fata gazduiesc doua monitoare. In plus, pe interiorul uneia dintre cele doua usi posterioare a fost integrat un sistem video interesant. Amanunte deloc proprii unei masini care si-a inceput cariera si a devenit celebra datorita conexiunii cu mirajul sumei de 5000 de euro.
Logan Steppe se bazeaza pe ideea de masina practica, constructorul incercand sa asimileze noul concept ideii de munte. Astfel, bancheta posterioara gazduieste numeroase spatii de depozitare, putand fi, de asemenea, rabatata in functie de gusturile si nevoile celor care practica activitati proprii anotimpului rece. “Aspectul si modul in care au fost tratate materialele amintesc de atmosfera sporturilor de iarna”, a afirmat, in legatura cu acest aspect, Kenneth Melville, directorul de design pentru gama internationala de modele Renault.