Ministrul Transporturilor din Germania vrea să construiască un segment de autostradă digitală
Alexander Dobrindt, Ministrul Transporturilor din Germania, vrea să construiască o secţiune experimentală de autostradă, care să beneficieze de sisteme de comunicare automatizată între şosea şi vehiculele care circulă pe ea.
Germania va avea o secţiune de autostradă experimentală, pe care vor testa conceptul unui drum digital, anunţă nemţii de la Automobil Produktion. Ideea vine de la Alexander Dobrindt, Ministrul Federal al Transporturilor din Germania, care a decis că vrea să introducă un asemenea segment pentru a-i testa utilitatea pentru industriile implicate. Ministrul spune că sistemul de comunicare între drum şi vehicule ar putea fi util transportatorilor, care l-ar putea folosi pentru a reduce viteza cu care circulă vehiculele lor pentru a evita timpii de aşteptare provocaţi de cozi, iar acest lucru ar ajuta la reducerea consumului de carburant al acestora şi al costurilor de transport pe secţiunea respectivă. Sistemul este capaabil să suporte şi comunicarea între vehicule, care ar putea să ajute la evitarea cozilor prin reducerea vitezei cu care circulă vehiculele care se aproprie de ambuteiaj.
Autostrada viitorului - 5 inovaţii care îi vor ajuta pe şoferi
Implementarea unei secţiuni de autostradă inteligente, echipată cu diverşi senzori şi sisteme de comunicare wireless, ar ajuta producătorii de automobile să introducă mai repede automobile autonome. Din păcate, această tehnologie ar putea fi costisitoare pentru guvernele care apelează la ea, iar acest lucru ar putea să ducă la taxe noi pentru şoferii care apelează la respectivele autostrăzi. În prezent, unul dintre cele mai mari obstacole în faţa automobilelor autonome este legislaţia, neexistând norme care să permită circulaţia acestor vehicule pe toate drumurile publice, fără excepţii şi probleme în caz de accident. Maşinile autonome se află deja de câţiva ani în atenţia marilor constructori auto, Mercedes-Benz şi Volvo fiind cei care au comunicat cel mai mult informaţii legate de evoluţia acestui tip de sistem pe modelele din propriile game. Acestora li se adaugă gigantul Google, compania americană prezentând chiar luna trecută un concept de maşină 100% autonomă care a atras atenţia opiniei publice.
POVEŞTI AUTO: Autostrada-aerodrom
Google a construit o maşină autonomă fără volan şi fără pedale
Între timp, Volvo are deja maşini autonome în circulaţie pe drumurile din Suedia. Acestea fac parte dintr-o flotă specială, care testează un sistem de conducere autonomă în oraş. Suedezii vor să ajute şoferii în aglomeraţie şi la drumurile zilnice în mediul urban, pentru a completa proiectul SARTRE, care vizează conducerea autonomă a vehiculelor în regim de coloană automatizată. Judecând după declaraţiile companiilor care au vorbit despre conducerea autonomă, ne putem aştepta să vedem maşini autonome pe şoselele anului 2020, cu toate că acestea ar putea să fie la fel de rare precum supercar-urile.
9% dintre mașinile vândute în lume în 2035 vor fi complet autonome
Sunt sigur ca astia chiar o sa faca, astia nu is sanatosi,daca isi pun in cap chiar fac treaba,nu ca pe la noi...ei incearca sa inoveze,iar noi nu suntem in stare sa facem ceva ce deja altii au de zeci de ani. Asfinag si Toll Collect sunt si ele sisteme extraordinare,parcarile austriecilor de la Asfinag sunt pur si simplu minunate....