Studiu: consumatorii nu sunt interesaţi de vehiculele autonome

Publicat miercuri, 25.09.2013 18:57 de Sebastian Toma

Un studiu realizat de ORC Internaţional şi publicat de Forbes a relevat faptul că vehiculele autonome nu sunt cea mai dorită inovaţie pentru consumatorii actuali.

Vehiculele autonome ar putea să nu fie cel mai dorit lucru de pe piaţa auto, informează Forbes citând un studiu realizat de ORC International. Cercetarea a implicat 1.000 de adulţi care ar putea fi clienţi ţintă pentru vehiculele autonome şi a fost derulată pentru Chubb Group. Doar 18% dintre respondenţi au declarat că ar cumpăra un vehicul autonom. Două treimi dintre şoferii care nu ar avea încredere în tehnologie spun că nu s-ar simţi în siguranţă fiind un şofer "doar cu numele", în timp ce doar 22% dintre respondenţi au considerat că nu ar avea linişte dacă cei dragi ar fi conduşi de automobile autonome. Doar 13% dintre respondenţii sondajului au declarat că ar avea încredere să doarmă la volanul unui automobil autonom.

Încrederea consumatorilor în vehiculele autonome este la o cotă neobişnuit de redusă, în contextul în care zeci de mii de oameni mor în fiecare an în accidente rutiere, iar incidentele respective sunt provocate în principal de greşelile şoferului. Spre deosebire de un şofer convenţional, un autovehicul care se conduce singur nu va lua decizii riscante, nu se va rătăci niciodată şi nu se va deconecta în timpul unui drum plictisitor. Practic, orice sistem de conducere autonomă a vehiculului ar putea fi mai eficient şi mai sigur decât un şofer uman, însă încrederea oamenilor în aceste sisteme este scăzută.

În mod paradoxal, 88% dintre respondenţii studiului au declarat că ar fi dornici să plătească în plus pentru dotările de siguranţă care ajută şoferul să evite un accident, iar întocmai aceste sisteme formează baza viitoarelor vehicule autonome. Printre acestea se numără sistemul de avertizare la iminenţa unei coliziuni, sistemele de menţinere a benzii şi chiar sistemele care să frâneze automat vehiculul în cazul iminent al unui accident. Aproape 70% dintre respondenţii sondajului declară că ar plăti pentru un sistem tempomat adaptiv, care să regleze şi să menţină distanţa dintre automobilul lor şi vehiculul din faţă. O treime dintre şoferii intervievaţi spun că ar plăti în plus pentru un sistem de parcare automată, unde ei ar acţiona doar frâna şi acceleraţia.

Via Forbes

  • dan_grc, miercuri, 25.09.2013 19:33

    Nu se poate, pai exact asa am intrebat si eu la ultimul articol de acest gen cu clasa S, cati clienti isi doresc cu adevarat asta? Din ce in ce mai multi spun ca pana in 2020, 2018, etc..." promitem ca vom lansa masina complet autonoma"...pai cui promit? Cine le-a cerut? Macar promisiunea Volvo ( foarte greu de realizat) cum ca nu va muri nimeni in masinile lor este infinit mai utila daca vor reusi acest lucru, sistemul autonom este introdus parca fortat in constiinta clientilor pe perincipiul " va spunem noi ca aveti nevoie de asa ceva".

  • gelu, miercuri, 25.09.2013 21:04

    nici in anii '50 nimeni nu era interesat de centura de siguranta. Cei ce o purtau erau considerati "sissies". Toata lumea vroia masini mari, grele ce ramaneau intregi dupa accident. Lipsea in constiinta colectiva ideea ce se poate si altfel. Ok, 2/3 nu au incredere in sistemele electronice dar cati dintre noi stim ca deobicei aterizarile si cam 99% din zborul de croaziera ale avioanelor sunt controlate de un calculator? Cred ca toata aceasta necredere porneste din ignoranta si proasta informare. Nu are legatura cu placerea de a conduce, dreptul fundamental al detinerii controlului propriei masini si alte balarii Prea mult SF in capul unora.

  • Anonim_anonim_anonim_anonim, miercuri, 25.09.2013 21:19

    Exact. La fel cum unii ''puristi'' BMW, o ia pe principiul de introducere parca fortat in constiinta clientilor pe perincipiul " va spunem noi ca aveti nevoie de BMW ".Ahhh,am plagiat iarasi. Cer scuze autorului pt asta. Inca odata scuze...........

  • LR, miercuri, 25.09.2013 21:25

    Tot asa, probabil, in anii '30, nu erau multi interesati de o masina care sa ruleze cu 100 km/h viteza de croaziera. Pentru soferii de duminica, inteleg, nu prezinta interes un vehicul autonom. Eu, personal, nu m-as supara daca, peste 10 ani, un vehicul complet autonom, dar cu posibilitate de decuplare a acestei functii, ar deveni accesibil. Mai teama imi este de o viitoare legislatie care sa elimine complet dreptul de a conduce un autovehicul inzestrat cu asemnea tehnologie.

  • gelu, miercuri, 25.09.2013 21:29

    @LR tu chiar vorbesti serios cand spui "mai teama imi este de o viitoare legislatie care sa elimine complet dreptul de a conduce un autovehicul inzestrat cu asemnea tehnologie."? nu stiu daca sa rad sau sa plang

  • Ivanoff, miercuri, 25.09.2013 21:43

    @gelu Sti tu ceva dar nu tocmai bine, anume ca exact aterizarile si manevrele "de finete" sunt realizate manual,dar poate te gandeai la lansarile de pe portavioane, acolo unde sistemul e automat. Altfel, total deacord cu dan_grc (cu exceptia avatarului :) )

  • Leaf, miercuri, 25.09.2013 21:53

    Eu sunt de acord cu dezvoltarea tehnologiei. Chiar sunt curios cati din acesti "1.000 de adulţi " intervievati au avut peste 70 de ani... pentru ca adresabilitatea acestor masini ar fi indreptata si catre cei carora le-a placut sa conduca la viata lor, dar dintr-un motiv sau altul (reumatism, alterarea vazului, auzului etc) nu mai pot conduce.

  • andrey11, miercuri, 25.09.2013 22:23

    Chiar asteptam un asemenea studiu. Rezultatul nu ma surprinde absolut deloc, ba chiar sunt de acord cu el.

  • dan_grc, miercuri, 25.09.2013 23:10

    @gelu Nu poti sa raportezi totul la trecut, o masina autonoma nu va avea acelasi impact ca centura de siguranta, este un element de noutate care se va "dezumfla" destul de repede dupa parerea mea. @Leaf Si cu-o masina autonoma mai conduc? Nu ti se pare o contradictie de termeni? Te urci in ea si merge singura, deci unde va fi placerea pe care au pierdut-o? Pe nicaieri/

  • AndreiRN, joi, 26.09.2013 00:11

    Pai sunt 2 motive majore pt a conduce o masina. 1. Nevoia de a merge de la pct. A la pct. B. 2. Placerea de a conduce. Multi spun ca dispare placere condusului daca ai automata. Alti spun ca daca nu simti volanul real din cauza la servo nu e nicio placere. Alti spun ca daca o pui pe cruz control dispare placerea condusului. Si pe nimeni nu contrazic deoarece placerea este ceva subiectiv. Dar de cativa ani am de facut drumuri lungi destul de des si am prins placerea la cruz control si este mult mai relaxant sa nu tot calci pe acceleratie. Cum m-as bucura eu daca as putea programa masina sa tina banda pe autostrada singura? Hmmmmm.

  • tzenu_bmw, joi, 26.09.2013 00:23

    numi doresc si nici nu vreau sa existe masini autonome pur si simplu nu vreau...... insa manipularea la nivel global e mare si compani mari in lume vor implementa ideea si tehnologia in viata noastra chiar daca nu vrem..... la cum decurs in ziua de azi treburile si la cum se misca tehnologia in 20 de ani vor exista masini autonome.........cu sau voia noastra.... si mai rau va fi ca binenteles masinile autonome vor fi binenteles extrem de inteligente nu se vor accidenta si??? si de aici va veni si interzicerea cpnducerii masini de catre o persoana...... ce vor zice astia de la putere........poi anu are toate sansele sa accidenteze da un 'robot' nu........ei si uite asa nu vom mai conduce:)))) probabil vom asista la scenari de genu 'iRobot'

  • @dan_grc, joi, 26.09.2013 00:25

    n-as pune pariu dar elementul asta de noutate cred ca va prinde. Foarte limitat ca si arie dar va prinde. Un trenulet de 10-15 masini pe high-way in cativa ani va fi ceva banal. eu stau linistit, tinand cont de diferentele si de caracteristicile infrastructurii din Europa (si mai ales in Romania) chestiile astea vor fi pe la noi (pe dambovita) nu mai devreme de 10-15 ani

  • inexorabil, joi, 26.09.2013 02:24

    @tzenu, pai normal ca se urmareste asiduu, necontenit, sa devenim tot mai "imuni" la factorii de mediu...social, in definitiv sa fim ca niste legume pe care le fac salata seara de seara, cu niste maini fantomatice care ies din televizor si/sau din computer, "elitele" care ne conduc din ce in ce mai autoritar, in cardasie nemijlocita cu stapanii lor nevazuti, adica principalii inainte-mergatori si deschizatori de meniu pentru Antihrist, masonii... Zeci de veacuri, potrivnicul din adancuri se muncea sa piarda omenirea urzind planuri ascunse, tenebroase...Acum si-a dat seama ca ar fi o metoda mult mai simpla si mai eficienta daca doar ar zbiera direct si in public: "Nu mai nadajduiti la nicio mantuire, caci Dumnezeu v-a parasit pentru totdeauna, nu vedeti?! Asa ca sa nu mai pierdem vremea: incolonarea spre iad toata lumea, in ordine, imediat si fara vociferari!". Si exact asta facem --- culmea, multi dintre noi fiind constienti de natura pericolului, dar pandemia tehnocratiei ne-a "anesteziat" simturile firesti intr-atat, incat nu mai reactionam in niciun fel si astfel preferam alene sa luam indiferentismul in brate, auto-amagindu-ne ca "oricum traim iadul pe pamant zi de zi"..adica ne conformam dand din umeri, eventual urmand sa fim transportati spre chinurile cele de veci cu masinile astea autonome (pana la urma, nu exista nicio diferenta axiologica intre ele si TV & computer; efectul de ansamblu asupra fiintei noastre va fi identic). Totusi, nu ne-am ingropat de tot constiinta, asa ca un dram de luciditate tot putem manifesta: Doamne apara si pazeste!!!

  • gelu, joi, 26.09.2013 07:37

    @inexorabil....iarasi cu mnezau? nu ai rabdare pana duminica sa ne tii predica saptamanala?

  • dan, joi, 26.09.2013 09:53

    Banii bagati in tot felul de prostii trebuiau cheltuiti cu cap pe niste probleme carora le-au trecut scadentele acum mult timp. Pe cand ne debarasam de sistemul antic motor cu pistoane, concept de acum mai bine de un veac? Pe cand niste baterii care sa nu mai functioneze pe principiul celor de un secol? Mai umblam mult cu anvelopele umflate cu aer? Cat timp trebuie sa mai asteptam pentru introducerea in serie a unui sistem de amortizare demn de secolul 21? Avem sisteme de conducere autonoma, dar inca ardem combustibil fosil in pistoane si caram baterii de sute de kg pentru o distanta penibila. Multi nici nu-si dau seama ce tehnologii antice folosim inca. Degeaba ne dam evoluati cu smartphone-uri si tablete, cand alea nu sunt decat niste biete ecrane cu tehnologie de baza de acum zeci de ani, miniaturizata si eficientizata.

  • gelu, joi, 26.09.2013 10:23

    @Ivanoff nu ma refeream la manevrele de finete ci la cele banale/normale/de rutina u name it...Evident ca atunci cand sistemul numai poate, omul intervine. Ma indoiesc ca implementarea unui sistem autonom nu va fi diferit de cel existent pe avioane. Nu imi inchipui chiar o masina care sa faca absolut tot. Nu poate. Nu inca.... Dar ca fapt divers si pentru a da apa la moara celor impotriva unei masini autonome; pe vremea accidentului de la Balotesti umbla teoria o cauza ar fi fost imposibilitatea pilotilor de a se "conecta" la avion acesta fiind "capturat" de calculatorul de bord.

  • tupi, joi, 26.09.2013 11:34

    se mai urmareste ceva cu sistemele astea autonome - monitorizarea , urmarirea si eventual interventia in deplasarea persoanelor ...... asta pe langa restul metodelor deja in functiune - telefoane ,camere etc

  • tupi, joi, 26.09.2013 11:44

    si sa vezi ce " distractiv " o sa fie cand o sa-ti hackereasca unul ,,sistemul autonom al masinii tale sa se duca in primul gard sau tir...

  • Marius, joi, 26.09.2013 13:40

    Studiile astea ar trebui sa fie mai explicite si detaliate. Ce inseamna autonom, cine se urca in el si ce alte dotari are un astfel de autoturism ? Eu nu sunt pentru un astfel autoturism daca soferul este capabil sa conduca. Cand zic capabil, asta inseamna ca el se poate concentra la condus si are mainile si picioarele libere pentru a conduce. Daca “maimutoiul” e un “macho” care are calduri si sta cu mana stanga (cel mai probabil ocupata cu tigara) pe geam in afara masinii, iar in mana dreapta isi tine I-phone-ul, atunci avem o problema mare. Ca un astfel de specimen nu o sa vrea niciodata autoturism autonom, ca el poate tine volanul cu a “treia” mana. Ce o sa ceara el la dealer cand isi ia masina o sa fie 500 CP si internet, ca sa fie mereu ocupat in timp ce conduce ca doar marlanul e mai tare ca Napoleon si se poate concentra la 10 lucruri deodata. Lor nu le trebuie nici pilot automat adaptiv, ca nu mai pot merge bara la bara cu 100 km/h si ar pastra distanta de siguranta, ceea ce nu isi doresc. Ei nu au nevoie nici de break assist, abs, ebd, servo, pentru ca sunt mult prea “meseriasi “ ca sa le foloseasca lor sistemele astea inteligente de siguranta. Din nefericire smecherii astia care nu au nevoie de sistemele de siguranta provoaca o multime de accidente pentru ca sunt prea buni si forteaza limitele masinilor. Si acum intreb si eu ca omul: masini autonome sau din ce in ce mai multi morti in accidente ?

  • Leaf, joi, 26.09.2013 14:54

    @dan_grc Nu e deloc o contradictie in termeni. Locul soferului e ocupat in continuare. Nu e ca si cum ti se va interzice sofatul sau alte aiureli din astea. Te afli in continuare pe locul soferului, te bucuri de experienta de a prelua comenzile cand doresti tu, urmand ca masina sa-ti corecteze eventualele erori. E de rau ca se reduc numarul de tragediile provocate de erorile umane?!!! Esti destul de limitat.

  • inexorabil, joi, 26.09.2013 15:28

    Bine, Gelutule...O sa-ti dau satisfactie! Rationalistul laic din tine emite cele mai credibile explicatii. Poate ai dreptate, ca prea repet aceleasi lucruri, mereu sub alta forma si in alt context, riscand sa alunec in tautologie...You won! - asa trebuie sa-ti zic, in timp ce-mi zboara palaria din cap, fiindca m-ai nimerit cu pistolul, ca la video-jocul cu banditii din Vestul salbatic. @Marius, ar mai exista si a treia varianta: din ce in ce mai multa educatie la volanul...masinilor obisnuite, non-autonome.

  • Alifonso, joi, 26.09.2013 17:34

    salutare baeti ,ehehe ))) ,eu de mult stau si eu pe aic si urmaresc stirile si comentariile la fel ))),si iata am decis sa m alatur si eu da nu imi stiu precis inca pozitia di aisi ,da cu timpu nioi faseo,ce pot sa spun(in legatura de oamenii de aici ce comenteaza si se dau cu parerile) chiar de multe ori imi provoaca placerea simplu sa intru si sa vad cum unu aldi @tzenu ))) sau @gelu cum acolo ca precis ii unu si acelasi ))) da nu ii asta important,eu vreau sa va multumesc(in deosebi gelu) ca in momentele de plictiseala reusesti nis nustiu cum sa spun :) sa ma inveselesti cu ideologiile tale prostesti de Renault ,si asa mai departe,si sincer am o antipatie mare fata de tine fara suparare.Ce vreau sa mai adaug,nu sunt mare expert in lume aauto ,dar nic nu pot sa zic ca nu cunosc nimic,am o experienta as spune MARE in automobile(adica mai concret am condus destul de multe automobile ) si pot sa ma dau cu pareri destul de adevarate atit de bine cit si de nu prea bune.neavind ce face miam facut o lista de masini care leam condus (o spun numai pentru asta ca in viitor cind voi comenta ceva sa intelegeti ca nu spun lucruri din net care patanii o zis ca reno gavno si varinate si mercedes ii sel mai ciotkii,da o sa imi expun parerea din experienta personala ) si am vazut de fapt ca fioarte multe masini am condus si cunosc multe lucruri interesante cu care cu timpul ma voi imparti cu voi(asat nu inseamna ca o fost ale mele sau ceva de genu,alu prieteni,serviciu si asa mai departe) si inca sa mai adaug ca apreciez pe inexorabil,saabcuantic cari stiu cai una si aceeasi,si mai sunt baeti care comenteaza la tema ,bravo baeti as aso tineti.va multumesc )) o sa mai auziti de mine :) vam pupat *)

  • dan_grc, joi, 26.09.2013 19:34

    @Leaf Multumesc, de fapt nu m-am gandit cum unul aproape orb sau surd care nu mai poate conduce o masina normala se poate bucura in continuare de experienta sofatului cu sistemul autonom, scuze ca nu m-am gandit, iti doresc tie o astfel de "placere de a conduce" daca vei avea probleme cu-o masina obisnuita, deci ramane asa domnul "Frunza".

  • gelu, joi, 26.09.2013 20:02

    @alifonso daca esti o persoana reala....ce sa zic...u make my day.... adicâ "miai făcut zâua". @inexorabil....vezi ce personaje de seama ai ca sustinatori? :))))

  • gelu, joi, 26.09.2013 21:28

    ti-am dat o manuta verde la comentul anterior....iti mai dau una (o manuta verde) si la ultimul dupa schizofazia lui inexorabil o doza de "intelepciune" populara merge la fix.

  • AndreiRN, joi, 26.09.2013 22:18

    Toti ne expunem problema la ce ne doare pe noi. Dar ....... Cate vieti au fost salvate de casca obligatorie la motociclisti? Cate vieti sunt salvate de centura de siguranta? Cate vieti au fost salvate de masini proiectate sa absoarba impactul? Cate vieti vor fi salvate de technologia Volvo adresata impactului cu pedestri? Cate ... . . . Can asa gandesc ingineri sociali si asigurarile si .......... Daca as putea inlocui muncitori cu roboti as avea mult mai putine rebuturi sau ........ ZERO.

  • Cineva, joi, 26.09.2013 23:04

    Adica oamenii batrani cu simturile afectate nu sunt oameni sau ce? Nu-si pastreaza pasiunile si sentimentele? Ce gandire de Neanderthal! Te mai vad eu peste 40 de ani...

  • inexorabil, vineri, 27.09.2013 00:56

    Gelu, nu mă mai iubi atâta, frate, că mă sufoci cu grija ta umană...Mai nou, eşti şi medicul meu curator, care, nu-i aşa?, mă va ajuta să mă eliberez de odioasa tiranie a schizofreniei...Dar, dacă voi deveni băiat gigea, recuperat la standarde europene, ce răsplată mă va aştepta? Îmi vei lua o "electrică" sau o "autonomă" sau şi-şi? Păi nimic nu-i "moca" pe lumea asta, poate în afară de faptul că te tot suport...Dar pe mine mă duce cârca, no problem. În definitiv, scălâmbă-te la mine cât ai poftă --- cu cele mai temeinice argumente de care poţi fi capabil, desigur --- căci mie chiar îmi place! Doar că nu vei avea onoarea de a-ţi riposta de fiecare dată...

  • ha, vineri, 27.09.2013 08:02

    @tupi Zici "cand o sa-ti hackereasca unul sistemul autonom al masinii tale sa se duca in primul gard" , dar la fel de bine, cine vrea sa-ti faca rau, poate sa-ti "hackereasca" si sistemul de franare al unei masini conventionale. Hai sa lasam teoria conspiratiei si desenele animate deoparte, ce zici?

  • Marius, vineri, 27.09.2013 08:40

    @Inexorabil: nu te supara, sunt perfect de acord cu mai multa educatie rutiera, insa tie asa ti se pare ca se intampla ? Oare nu cumva aceste masuri si amenzile pe la noi cresc si datorita inmultirii numarului de accidente provocate de smecheri inculti ??? Si cine sunt principalii vinovati pentru astea ? Cei educati ? Sa avem pardon, dar degeaba ne plangem noi de multe masuri aspre care se iau si pentru care sufera toti, pentru ca ne meritam soarta. Odata cu inmultirea marlanilor pe strazi, se vor inmulti si pericolele. Daca toti ar fi civiliati si ar circula corect nu s-ar mai cauta metode pentru a creste preturile masinilor odata cu diferite sisteme de siguranta.

  • inexorabil, vineri, 27.09.2013 09:37

    @Marius, primul "strat" de educatie (nefiind unul oarecare, ci tocmai cel...fundamental, care ne defineste pentru tot restul vietii) trebuie asigurat de "triada" spirituala: familie-scoala-biserica...Dar acum "triada" pare sa-si aroge cu totul alte preocupari decat cele ancestrale si primordiale, trasate Sus! Si uite asa ma vad nevoit sa subscriu la previziunea ta sumbra despre "bizonii soselelor"...Restul este tacere (a se traduce: nu doar somnul ratiunii naste monstri, ci si cel al natiunii...mai ales acela!!!).

  • dan_grc, vineri, 27.09.2013 19:06

    @inexorabil Imi pare rau, dar biserica actuala nu prea mai are ce cauta in "triada" spirituala, imbuibatii aia din fruntea BOR, care detin o gramada de proprietati, paduri, dar nu-i deranjeaza nimeni pt a plati taxe pe ele, asa cum face toata lumea, si care se plimba prin tara in coloane oficiale? Preafericitii? Ei saracii chiar sunt super fericiti, chiar stii dc sunt numiti asa, preafericiti? S-a dus draga @inexorabil si biserica, cu litera mica, nu prea mai are treaba cu cele sfinte, decat pe alocuri.

  • AndreiRN, vineri, 27.09.2013 21:28

    Educatie se diluaeaza si se va dilua in continoare si ...... Observand trendul unul isi poate da seama ca din ce in ce mai multe activitati umane sunt date pe mana automatizari si electronici si ..... Imi place mie? Nu ma intreaba nimeni asta. Dar eu inca am posibilitatea de a alege trecutul si a inota impotriva curentului. Si chiar imi place.

  • inexorabil, vineri, 27.09.2013 22:12

    Dane, n-as prea avea ce sa adaug la cruntul adevar pe care l-ai exprimat...@gelu ma tot persifleaza ca devin penibil invocand intruna sfarsitul lumii...Oare sa nu inteleaga ca este prezent in fiecare celula a vietii noastre si ne influenteaza fiecare clipa?...Sf. Ignatie Brincianinov definea astfel vremurile de pe urma: "O, nenorocirea nenorocirilor, inteleasa numai de dreptii crestini si de adevaratii monahi, ascunsa celor pe care-i invaluie si-i pierde!"...De fapt, Gelu stie prea bine in sinea lui ca nu eu am dreptate, ci pur si simplu evenimentele zbuciumate din viata curenta a omenirii...In definitiv, cine dintre noi ar putea sa-l contrazica (si cu ce argumente imbatabile?) pe un alt duhovnic clarvazator, Ioan Maximovici: "Va fi o apostazie generala si, pe deasupra, multi clerici vor trada credinta, iar ca justificare vor arata spre starea stralucita (material) a Bisericii (majuscula "B" indica institutia, nu Duhul). Cautarea compromisului va fi atitudinea caracteristica a oamenilor. Fermitatea marturisirii (lui Hristos) va disparea. Oamenii vor cauta cu asiduitate sa-si motiveze caderea, iar raul, ca o moleseala maligna, va sustine aceasta stare generala. Oamenii vor avea obisnuinta lepadarii de dreptate, a dulcetii compromisului si a pacatului"...Nu incape nicio indoiala: depinde numai de noi sa nu ne ia "valul"... Andrei, iarasi ma uluiesti! Dar nu ma mai surprinzi: succesiunea "una calda, una rece" iti este atat de specifica...Sincer, cred ca esti...fabulos. De regula, tu nu sporovaiesti prea mult, ca mine, dar stii sa lovesti in punctul sensibil precum vipera. Nu degeaba ne-a povatuit Iisus: "Fiti blanzi ca porumbeii si intelepti ca serpii"...De pilda, acum ai judecat ca un crestin autentic! Sau poate ca asta ar fi tactica potrivita, pe care ai adoptat-o tu: sa-mi exteriorizez modul de a actiona pentru binele meu spiritual, nu de a ma preocupa sa schimb eu lumea, caci oricum ar fi o intreprindere eminamente utopica, daca nu comica...