Mini pregăteşte în colaborare cu Toyota o maşină de dimensiunea versiunii originale a modelului britanic de oraş
Câţi dintre pasionaţii auto îşi mai aduc aminte de Morris Minor, numele unui model lansat de compania britanică Morris la mijlocul secolului trecut? Ei bine, numele Minor ar putea reveni în gama Mini, acolo unde se pregăteşte o maşină de oraş mai mică şi mai ieftină decât actualele modele.
BMW şi Toyota plănuiesc o colaborare la nivel înalt pentru dezvoltarea unei generaţii de modele de clasă mini. Informaţia nu este nouă, iar conform primelor date disponibile maşinile care vor rezulta din această colaborare se vor încadra în gamele Mini şi Toyota, urmând să aibă dimensiuni mai reduse decât actuala generaţie Mini cu trei uşi, cea mai voluminoasă din istoria brandului britanic.
Evident, sursa principală de inspiraţie a constructorului din Albion va fi conceptul Rocketman, pe care BMW Group l-a prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2011. Deşi numele celor două maşini nu sunt cunoscute până la această dată, vocile din industrie vorbesc despre Mini Minor şi Toyota Starlet. Dacă informaţiile se vor adeveri, denumirea Minor va reveni pe o maşină după 50 de ani de pauză. Ultimul an în care acest nume a existat pe piaţă a fost 1972, momentul în care compania Morris, inventatoarea ideii Mini, a oprit producţia lui Morris Minor după 25 de ani de prezenţă pe piaţă.
Având în vedere faptul că Toyota dispune deja de un model de clasă mini, în persoana lui Aygo, rămâne de văzut dacă viitorul Starlet va fi inclus în gama mărcii japoneze sau dacă va reprezenta culorile Lexus, brandul premium al grupului.
Până la prezentarea celor două modele vor mai trece însă cel puţin trei ani, timp în care Toyota şi Mini vor definitiva designul şi detaliile tehnice. Apropo de acestea, lansarea versiunilor cu motoare termice va fi dublată ulterior de variante electrice ale noilor modele.
În momentul în care cele două modele vor apărea pe piaţă, colaborarea dintre BMW şi Toyota, începută în 2011 la nivel de motorizări, va deveni o oglindă perfectă a partneriatului dintre Daimler şi Renault, în urma căruia în 2014 au fost prezentate noile generaţii Smart Fortwo/Forfour şi Renault Twingo.
via Automotive News
Trebuia sa isi pastreze dimensiunile originale, nu incep sa faca un Golf sa ajunga peste 50 ani sa fie cat un Touareg si apoi sa caute sa readuca un model nou la forma initiala a Golfului 1. Acest lucru este valabil pentru toate masinile astea ce cresc in dimensiuni de la o generatie la alta. Daca nu-ti ajunge spatiul treci la o clasa mai mare si ai rezolvat. Mie imi plac masinile astea micute, au consum mic, au motorizari mici si platesti putin, sunt usoare si chiar distractive, iar demarajele pana in 120km/h sunt excelente. Eu vorbesc de gama Daihatsu cu celebrul motor 1.0 benzina adoptat de majoritatea constructorilor (Peugeot, Citroen, Toyota, etc). La fel si Suzuki cu modelul Alto. Cred ca este o stire care ii va entuziasma foarte tare pe britanici, insa depinde cum va fi repozitionat pe piata, fiindca Fiatul 500 concureaza cu Mini, iar noul Morris ar trebui sa concureze cu ? Singur ? :))