Hyundai renunţă la ideea unui model sportiv dedicat şi se va concentra pe mai multe variante de performanţă
Cei de la Hyundai au renunţat la ideea dezvoltării unui model sportiv dedicat, inspirat de conceptul Passocorto, preferând să creeze o variantă sportivă a majorităţii modelelor din gamă.
Hyundai a prezentat în 2014 un concept pe nume PassoCorto, care prefigura un potenţial model sportiv dedicat. Acesta ar fi trebuit să fie încadrat în segmentul premium şi să-i aducă mărcii un apel emoţional pe care nu l-a posedat până acum prin modelele din oferta actuală. La vremea respectivă, Allan Rushforth, şeful diviziei europene a mărcii Hyundai, anunţa intenţia de a dezvolta un model de serie care să îndeplinească aceste cerinţe. Între timp, coreenii s-au răzgândit şi preferă să se concentreze pe versiunile sportive ale modelelor din gama existentă, titrează britanicii de la Autocar. Vestea vinde de la Tony Whitehorn, şeful diviziei britanice a mărcii Hyundai, care le-a explicat celor de la Autocar necesitatea renunţării la un model sportiv dedicat construit de marca din Coreea de Sud.
”Să lansezi un model sport în segmentul premium nu este uşor. Este foarte riscant şi cred că acest risc s-ar aplica şi în Regatul Unit, şi pe alte pieţe pe care operează Hyundai. Dar succesul nostru din WRC arată tuturor că Hyundai are o dorinţă de a crea modele care să stârnească emoţii de la clienţi şi că putem face transformarea de la o marcă raţională la una emoţională. Iar acest lucru nu implică obligatoriu lansarea unui model sport”, declară Tony Whitehorn, şeful diviziei Hyundai din Regatul Unit.
Primul model cu veleităţi sportive din gama Hyundai este i30 Turbo, un model care este mai performant decât fraţii săi de gamă dar nu aparţine gamei de performanţă ”N”. În cazul fraţilor săi mai mari şi mai mici, respectiv i20 şi i40, şeful diviziei Hyundai din Regatul Unit afirmă că versiunile mai performante ar reprezenta o oportunitate pe piaţă, dar lansarea acestora nu poate avea succes dacă nu există o legătură puternică între WRC şi modelele de volum ale companiei. Responsabil de dezvoltarea noii game este Allan Biermann, fostul şef al departamentului de inginerie al diviziei M de la BMW, ceea ce înseamnă că Hyundai ar putea să-şi atingă obiectivul peste câţiva ani dacă totul va merge cum trebuie.
Via Autocar