Mic si rau: noul Clio RS
Dupa ce Renault a lansat cu surle si trambite noul Clio, model primit excelent de public, a venit timpul ca amatorii de senzatii tari sa iasa la rampa. Iata versiunea sport a succesului francez.
Ultima intrare in categoria hatchback-urilor europene “nervoase” este Renault Clio RS, versiunea sport a cunosutului modul de clasa mica a constructorului francez.
Noul Clio R(enault) S(port) dispune de ultimele inovatii in materie de aerodinamica (constructorul spune ca elementele de acest tip au fost preluate direct din Formula 1), cel mai vizibil amanunt fiind despartitorul de aer de sub podeaua masinii, care prelungeste prizele dinamice din fata si fantele laterale. Acest “sistem aerodinamic” este capabil sa creeze o forta de apasare de 40 de kilograme la viteze de autostrada, valoare care poate creste pana la 70 de kilograme cand acul vitezometrului ajunge la limita.
Responsabila cu puterea este o versiune revizuita a motorului Renault de 2.0 litri, a carei zona rosie incepe la 7500 rpm si care produce 197 CP si 215 Nm. Din colaborarea acestui motor cu o cutie de vitreze manuala cu sase rapoarte rezulta o acceleratie de 6.9 secunde pentru 0-100 km/h.
Jantele de aluminiu de 17 inch si franele Brembo cu discuri ventilate sunt alte elemente care completeaza peisajul RS al lui Clio. Noua versiune a modelului francez va intra in shoroom-uri incepand cu luna iulie a acestui an iar versiunea de baza va costa, in Franta, 23.000 de euro.
hehe a aparut si in Romania si e la vreo 19.000 euro. coooool