Mercedes şi Audi nu se tem de criză şi nu strâng cureaua
Şefii celor două branduri premium nu se tem de criza economică şi anticipează creşteri ale vânzărilor. Audi anunţă că "nu va strânge cureaua", iar Mercedes se arată într-o formă bună.
Sfârşitul de an vine cu previziuni optimiste pentru doi dintre cei mai mari constructori premium din lume. Audi şi Mercedes privesc cu încredere către noul an şi exclud posibilitatea de a trece din nou printr-o criza majoră.
Mercedes: "Suntem într-o formă bună"
Într-o scrisoare trimisă angajaţilor săi cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Dieter Zetsche, preşedintele executiv Mercedes, s-a arătat încrezător în noul an: "Suntem într-o formă bună şi suntem în creştere. Este totuşi adevărat că riscul economic a crescut, la doar doi ani de la ultima criză financiară", a ţinut să avertizeze Zetsche.
Tot el a mai afirmat: "Va reuşi zona euro să ţină sub control criza datoriilor? Se va ridica economia Statelor Unite? Nimeni nu are încă un răspuns. Tocmai de aceea e nevoie de un plan adaptat unor scenarii diferite. Scopul nostru este clar: să atingem o creştere uşoară într-un mediu economic instabil."
Mercedes are pe rol un proiect ambiţios, care îşi propune să facă din constructorul german cel mai mare producător premium din lume, cu cele mai mari încasări şi cel mai mare profit. Termenul limită este anul 2020.
Audi: "Vom investi şi nu vom începe să reducem costurile"
De cealaltă parte, rivalii de la Audi, care au în plan atingerea aceleiaşi performanţe mult mai devreme, în 2015, privesc tot cu optimism anul 2012. Constructorul din Ingolstadt este de părere că brandul va creşte şi nu va fi afectat de criza datoriilor europene.
"Avem mari şanse pentru o evoluţie pozitivă anul viitor. Prin urmare, vom continua să investim şi nu vom economisi fonduri", a declarat omologul lui Zetsche, Rupert Stadler, preşedintele executiv Audi. Acelaşi Stadler a confirmat estimările în materie de vânzări pentru acest an: 1.3 milioane de maşini.
În timp ce Mercedes şi Audi fac previziuni pentru anul viitor şi privesc către vârful segmentul premium, BMW se bucură în continuare de prima poziţie, sfârşitul de an urmând să aducă o nouă creştere a vânzărilor sale la nivel global.