Mercedes nu va folosi motoare cu trei cilindri pe modelele cu propulsie spate
Mercedes lucrează la o nouă generaţie de motoare cu trei cilindri. Unităţile nu vor fi instalate însă pe modelele clasice, echipate cu propulsie posterioară, fiind destinate doar reprezentanţilor din clasa compactă.
Mercedes se va alinia trendului de reducere a capacităţii motoarelor, urmând exemplul celor de la BMW care au lansat o nouă generaţie de motoare cu trei cilindri. Constructorul din Stuttgart are de gând să calce pe urmele rivalului din Munchen, însă promite o politică echilibrată privind integrarea unităţilor cu trei cilindri în interiorul gamei.
Într-o eră în care downsizing-ul este tot mai prezent, Mercedes vrea să introducă viitoarele sale motoare doar pe modelele compacte, fără compromisuri în ceea ce priveşte performanţele. Bernhard Heil, şeful departamentului de dezvoltare a motoarelor, a declarat în cadrul Salonului Auto de la Geneva că propulsoarele cu doar trei cilindri nu vor fi prezente pe gama de modele esenţiale, adică cele cu propulsie spate. Decizia a fost luată tocmai pentru a evita compromisuri pe care clienţii nu le-ar accepta.
„Sunt prea mult compromisuri în ceea ce priveşte rafinamentul, iar economia de carburant şi reducerea emisiilor nu ar fi atât de importante”, a declarat Heil.
Oficialul recunoaşte că Mercedes a testat instalarea unor asemenea motorizări pe modele cu propulsie posterioară, însă lipsa rafinamentului şi vibraţiile sunt prea mari, mai ales la viteze reduse, atunci când se presupune că rularea ar fi cea mai eficientă.
A-Klasse şi B-Klasse în schimb sunt pretabile instalării unor motoare diesel şi benzină cu trei cilindri, având în vedere dimensiunile lor, tipul de propulsie şi publicul ţintă. De asemenea, modelele compacte au şansa de a primi unităţile cu trei cilindri împreună cu un motor electric, alcătuind astfel o soluţie hibridă.
Pe lângă noile motoare cu trei cilindri, Mercedes lucrează şi la un diesel, înlocuitor pentru actualul propulsor de 2.1 litri, disponibil aproape în toată gamă. Unitatea înlocuitoare ar urma să aibă o capacitate de 2.0 sau 1.9 litri şi să fie ceva mai eficientă.
Pai era culmea sa vad instalat un 0.9tce pe un C-class (ca de la el incepe propulsia). Sa mai vad si un drift pe la top gear facut de Stig :))