Mercedes, chemat în judecată de clienți în SUA: "Emisiile din teste nu corespund cu cele din traficul real"
Chiar dacă diferențele de emisii dintre testele de laborator și cele realizate pe șosea pot fi considerate normale având în vedere condițiile de rulare, unii clienți Mercedes din SUA nu sunt convinși că marca germană nu a păcălit autoritățile, după modelul Volkswagen.
Deși o analiză extinsă a autorităților germane de profil arată că nicio altă marcă în afară de Volkswagen nu a utilizat metode ilegale pentru a păcăli testele de emisii și consum, unii dintre proprietarii versiunilor diesel ale modelelor Mercedes vândute în SUA au hotărât să acționeze în judecată marca șvabă. Motivul: diferențele prea mari dintre emisiile rezultate în urma testelor de laborator și cele afișate de testele de șosea.
Plângerea în justiție vine din partea unui grup de clienți reprezentat de casa de avocatură Hagens Berman. Aceștia susțin că "faptul că Mercedes a trecut toate testele pe dinamometru, dar le-a picat pe cele realizate în condiții reale de șofat este un element care sugerează că, la fel ca Volkswagen, Mercedes utilizează un sistem care are rolul de a păcăli testele", se arată în actele depuse de Hagens Berman la tribunalul din New Jersey.
Reacția mărcii germane a venit foarte repede, printr-un comunicat de presă publicat vineri: "Considerăm că acuzele aflate la baza acestei chemări în judecată sunt nefondate. Poziția noastră rămâne neschimbată: mașinile Mercedes-Benz nu folosesc nicio componentă care reduce emisiile în mod inadmisibil", spun oficialii brandului din Stuttgart.
Teste reale vs. teste de laborator: diferențe normale sau exagerate?
Diferite teste internaționale realizate după izbucnirea scandalului Dieselgate, în centrul căruia stau unele motorizări diesel dezvoltate de Grupul Volkswagen, arată că majoritatea modelelor diesel de pe piață emit o cantitate mai mare de Oxizi de Azot (NOx) la testele reale față de cele oficiale, realizate în laborator.
Chiar dacă multe rapoarte au arătat că acest lucru poate fi considerat normal având în vedere faptul că testele de laborator nu reflectă condițiile din traficul real, diferențele subliniate de diferite analize au dus la grăbirea implementării unor teste de omologare care să se apropie mult mai mult de condițiile reale de șofat. Primii pași în acest sens au fost făcuți de Grupul PSA (Citroen, Peugeot, DS) și de Opel, mărci care au anunțat cifre de consum și de emisii rezultate în urma unor teste realizate în condiții reale de șofat.
via Automotive News (înreg.)
ups...daca te uiti in portofoliul casei de avocatura vezi ca astia nu se joaca. oricum, ce inseamna "nu folosesc nicio componentă"??? ce-i aia "componenta"? astept sfarsitul lunii sa vad cu ce ies la inaintare carnatzarii