Lecția Dieselgate: Opel învață din greșelile Volkswagen și promite cifre de consum și emisii pentru traficul real
Opel este primul producător european care decide să publice, începând cu 2016, valorile de consum și emisii obținute în trafic real, alături de cele oficiale.
Scandalul Dieselgate pare să aibă și părți bune. Toți constructorii auto își doresc ceva mai multă transparență în comunicarea cifrelor oficiale de consum și emisii.
Opel este printre primii care iau măsuri în acest sens. Un comunicat oficial anunță că Opel va modifica transmiterea cifrelor oficiale începând cu anul viitor. Mai exact, pe lângă cifrele oficiale de consum și emisii, Opel va publica și valorile înregistrate de mașinile sale în ciclul WLTP.
Abrevierea vine de la Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure, adică în traducere ”Procedura de Testare a Vehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial”. Aceasta presupune o serie de teste efectuate tot în laborator, bazate pe proceduri mai stricte, apropiate de cele întâlnite în traficul real. Cu alte cuvinte, Opel vrea să ne ofere, voluntar, informații corecte despre cât consumă mașinile sale, cu un an înainte de intrarea în vigoare a obligativității testelor WLTP. Testele WLTP fac parte din inițiatia globală Real Driving Emissions, grăbită spre a fi introdusă după scandalul în care a fost implicat Volkswagen.
Pe lângă publicarea noilor cifre, Opel anunță și că lucrează la o serie de soluții de îmbunătățire și eficientizare a sistemelor de tratare a gazelor de eșapament. Soluțiile vizează motoarele diesel Euro 6 cu tehnologie SCR (Selective Catalytic Reduction - reducere catalitică selectivă).
Implementarea noii tehnologii se va face în vara anului viitor pe noul Astra, dar nu va ocoli nici exemplarele Opel vândute deja. Aproximativ 43.000 de clienți Opel din Europa, posesori ai modelelor Zafira Tourer, Insignia și Cascada, vor fi chemați voluntar în service pentru a se instala noul SCR pe motorul diesel Euro 6.
Totodată, Opel, prin vocea președintelui său, Karl-Thomas Neumann, cere autorităților europene mai multă transparență privind tehnologia de calibrare. „În SUA, companiile le dezvăluie autorităților întreaga filozofie de calibrare. Mi-aș dori să îmbrățișăm și noi această practică în Europa”, a declarat oficialul Opel, care vrea un acord comun între toți producători privind acest tip de transparență.
cred ca asta e raspunsul ideal la scandal. Daca si restul constructorilor vor face la fel, si practic sunt fortati sa o faca, ar putea fi considerat O PALMA PESTE MUTRA celui care a reusit sa induca ideea ca aceasta industrie este populata doar de indivizi care nu fac altceva decat sa incerce sa insele clientul thumb up OPEL!