Mercedes-Benz: primele imagini cu noile utilitare electrice, bazate pe arhitectura VAN.EA

Publicat marţi, 08.10.2024 11:24 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a publicat primele imagini oficiale cu viitoarea generație de modele utilitare electrice. Noile modele sunt bazate pe arhitectura VAN.EA și vor fi lansate în 2026.

Constructorul german a dezvăluit primele imagini oficiale cu noi modele utilitare. Mai exact, este vorba despre noua generație de modele comerciale electrice, care urmează să apară pe piață în 2026. În imaginile oficiale, noile modele sunt acoperite de camuflaj, însă sunt vizibile câteva dintre detaliile vizuale.

De exemplu, putem observa o siluetă nouă, mai aerodinamică prin comparație cu modelele utilitare din prezent. De asemenea, putem vedea și puțin din conturul părții frontale, cu o grilă mare și cu faruri care par să fie mai mici la prima vedere. În partea din spate vedem un eleron mare montat în jurul hayonului pentru eficiență aerodinamică. În mod neobișnuit pentru o utilitară, plafonul se curbează foarte ușor către partea din spate.

Viitoarele modele utilitare electrice vor fi bazate pe noua arhitectură dedicată VAN.EA, rezervată pentru modelele utilitare de dimensiuni medii și mari. Mercedes-Benz spune despre noua platformă că va permite o "distincție clară între monovolume poziționate în segmentul de lux și utilitare în segmentul premium." Cu alte cuvinte, se pare că va exista o diferență mai mare între succesorii modelelor Vito și Clasa V.

Noile modele utilitare beneficiază de arhitectură de 800 de volți și vor primi configurații cu tracțiune față și integrală. Utilitarele electrice promit o autonomie de peste 500 de kilometri și vor primi în standard un sistem semi-autonom de nivelul 2. Unele modele vor putea fi dotate cu astfel de sisteme de nivelul 3 sau chiar de nivelul 4.

Mercedes-Benz a confirmat că viitoarea generație de modele utilitare electrice va fi lansată în 2026.

via Mercedes-Benz

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.10.2024 11:51

    Imediat ne explică trompetele ce inutile sunt utilitarele EV de la Stellantis, pardon, Mercedes. Și cum dacă nu sunt diesel nu merg.

  • @matei cel vechi, marţi, 08.10.2024 12:10

    Trompeta esti tu, utilitatea sta in cota de piata si vanzari, care e cota electricelor utilitare ? Constructorii lanseaza pt c-au facut investitii ca oile, se vor lamuri imediat

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.10.2024 12:15

    N-a durat mult :))

  • @hater, marţi, 08.10.2024 12:19

    deci care e cota utilitarelor, ca n-am fost atent

  • Banditos, marţi, 08.10.2024 12:44

    Odata cu introducerea din ce in ce mai agresiva a interdictiilor legate de emisii in orase si, mai ales, in centrele acestora, inevitabil, operatorii vor trebui sa adopte solutiile alternative.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 08.10.2024 12:49

    Utilitarele mici si medii chiar se preteaza la a fi electrificate. Utilizarile sunt mult mai previzibile decat la o masina personala. Desigur sunt si scenarii unde se fac 3-4-500 km pe zi iar acolo e mai greu cu electrica. Dar in rest vin ca o manusa. Mai e si chestia de pret si daca merita diferenta.

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.10.2024 14:05

    Orice utilitara electrică existentă poate parcurge 300km cu un singur "plin". Unele sar de 400. Oricum, "scenariile" acestea sunt rare, majoritatea n-ar avea nicio problemă cu o utilitara EV. 500km se parcurg in 8-10h! Exista limitări legale pentru transportatori: 9h pe zi și o pauză de minim 45min după maxim 4.5h. Așa cum șoferii de taxi sau ride sharing trec rapid pe electrice din cauza costurilor mai mici, și transportatorii vor face la fel. Pentru ei e mai ușor sa recupereze diferența de preț și să iasă în avantaj, spre deosebire de cumpărătorul privat de autoturisme care pargurge 30km pe zi, în medie.

  • un cetatean, marţi, 08.10.2024 15:04

    Utilitarele mici se preteaza in orase daca ai si infrastructura, sunt multi comercianti care stau la bloc , asta nu inteleg asa zisii destepti, chiar daca nu parcurg multi km zilnic, constructorii tot forteaza si o vor lua, cum se spune, in b rate si vor da vina pe toata lumea, mai putin pe ei, lasandu-se atrasi in aceasta exagerare numita electrificare fortata

  • @cetateanul turmentat, marţi, 08.10.2024 15:22

    Utilitarele electrice trebuie musai încărcate în fața blocului, băi ciucurel? La o stație de încărcare din apropiere nu merge? Sau le e lene sa se deplaseze pana acolo? Bateriile ăstora au 50kwh, le pot încarca in pauza de masă. Plus ca rareori fac 300-400km într-o zi, nu mai manca kkt exagerat. Statistica oficială: 50% din utilitare fac mai puțin de 25km pe zi. 35% intre 25km și 80km, 1% international și restul de 14% distante naționale. Singurii care ar avea probleme sunt cei 15%. E o piață foarte buna pentru restul de 85%.