Mercedes ar putea crea un rival pentru Bentley Continental GT

Publicat marţi, 24.05.2011 15:22 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz doreşte să dezvolte un coupe cu patru uşi mai luxos decât CLS, care să lupte în segmentul lui Bentley Continental GT.

Nemţii de la Mercedes-Benz pregătesc o versiune mai scumpă a lui CLS, care să lupte de la egal la egal cu Bentley Continental GT. Respectivul model va debuta peste cel puţin doi ani şi va fi poziţionat în gama Mercedes-Benz la acelaşi nivel cu CL, sau deasupra acestuia. Rivalul lui Continental GT le este destinat în mod special pieţelor din Rusia şi Orientul Mijlociu, unde clienţii caută în mod special modelele extrem de scumpe şi performante, care să îmbine confortul, sportivitatea şi exclusivitatea la un nivel înalt. Respectivul segment de nişă va fi atacat şi de Porsche cu versiunea GT a lui Panamera, aşa că iniţiativa celor de la Mercedes-Benz nu reprezintă o noutate în segment.

Există posibilitatea ca respectivul model să primească sigla Maybach, pentru a putea justifica preţul de achiziţie sporit şi pentru a oferi un nivel diferit de exclusivitate. Un coupe cu patru uşi de la Maybach ar fi un model pentru care există deja cerere, din moment ce specialiştii de la Xenatech au fost primiţi foarte bine cu versiunea coupe a lui Maybach 62S, model construit într-un singur exemplar. Dacă Mercedes-Benz ar dezvolta un asemenea model, fie el cu patru sau cu două uşi, nemţii ar avea posibilitatea de a integra tehnologie "proaspătă" pe respectivul model, element imposibil pe actualul Maybach 62 din cauza platformei tehnice învechite (W140).

Bentley Continental GT este echipat cu un motor W12 de 575 CP şi 700 Nm. Modelul are nevoie de numai 4.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă a acestuia este de 318 km/h. Masa lui Bentley Continental GT este de 2.320 kilograme, iar modelul are un consum mixt de 16.5 litri la sută şi emite 396 grame de CO2 per kilometru. Pentru a oferi ceva similar, cei de la Mercedes-Benz ar trebui să apeleze la colegii de la AMG, pentru a modifica propulsorul V8 de 5.5 litri care intră în echiparea noului S63 AMG.

Via | Autocar

  • dragos_thaci, marţi, 24.05.2011 17:11
    ...

    Exista deja un motor suficient de puternic si nu cred ca trebuie sa-l modifice pe cel de 5,5 sau sa dezvolte unul nou.Cel de pe S 65 AMG si CL65 AMG: V12 de 620 de cai este mai mult decat suficient.

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 17:13
    Marca...

    Oricat de perfect ar fi, si nu m-as mira daca ar fi mai bun decat Conti, ar intra pe un teren unde marca va conta mai mult decat masina in sine... Mercedes produce atat clasa A de 20.000E cat si S65 AMG de 250.000, pe cand Bentley produce doar modele (cat de cat) exclusiviste, iar doritorii de exclusivism nu cred ca se vor simti confortabil sa imparta aceeasi stema cu vecinul cu clasa A... Da, daca l-ar oferi in brandul Maybach, ar fi alta treaba... Sunt sigur ca acolo ii va fi locul...

  • Blue, marţi, 24.05.2011 17:31
    Stati putin

    Pai atunci CL ce e? Nu cumva e competitor pe Continental GT?

  • dragos_thaci, marţi, 24.05.2011 17:32

    Doar un ipocrit poate sa nu-si achizitioneze o anumita masina care este oricum net superioara din orice punct de vedere concurentei, doar pentru ca acea firma mai face si alte tipuri de masini total diferite...de la clase mici, la camioane, autocare, etc. .

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 17:52
    @dragos_thaci

    De ce crezi ca VW isi fac masinile de lux sub marca Bentley? De ce Mercedes a inventat Maibach? De ce nu exista FIat F458? De ce concernul VAG produce VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, si nu le produce pe toate sub aceeasi sigla? Atunci cand manii nu mai reprezinta o problema, crede-ma, conteaza foarte mult brandul, sigla! Vorbesti ca un bisnitar de masini, pentru care singura valoare a unei masini e pretul...

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 17:53
    @bentley

    "banii"

  • dragos_thaci, marţi, 24.05.2011 18:18
    ...

    Deci tu n-ai nicio treaba cu masinile. Pui la un loc niste marci care intr-adevar sunt diferite, dar care si-au gasit un "acoperis" comun sub un anumit constructor. Tu vad ca nu intelegi mai nimic. Bentley exista ca si marca si fara VW,...ei doar a "revitalizat-o". Skoda a fost preluata, Seat, Audi, Lambo', existau si fara VAG. Tu esti tare confuz. Aceste marci au renascut sub tutela unui anumit constructor, pe cand Maybach nu exista. A existat candva, acum mult timp. El exista acum doar cu numele, dar este tot un Mercedes, de la A la Z.

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 18:54
    @dragos_thaci

    Da, asa cum zici, au fost preluate, dar in momentul de fata sunt aceeasi Marie, dar cu alta palarie! Pentru cei care vor sportivitate este Seat (asa zic ei, in fine), pentru cei care vor low cost este Skoda, ceva mai sus este VW, iar pt solutii premium este Audi. Dar daca te uiti la solutii constructive, de la platforma pana la butoanele din bord sunt aproape identice. Puteau oferi totul intr-o singura marca, dar le-au distribuit in asa fel incat sa raspunda tuturor cerintelor de pe piata, de la cele mai simple la cele mai pretentioase. Aceste marci nu au "renascut" cum zici tu, ci, daca te uiti mai cu bagare de seama, VAG nu a facut altceva decat sa le foloseasca pe fiecare in parte pentru a-si atinge tinta si de a acoperi cat mai bine cererea. Uita-te la ce modele propuneau fiecare din aceste marci inainte de a fi preluate, si ce produc acum. Intreaba-te de ce ai prefera un Audi A8 si nu un VW Phaeton! Te rog, nu formula pretentii atotstiitoare pe un teren pe care nu-l cunosti.

  • C-G-C, marţi, 24.05.2011 20:38
    @GT-R

    "Intreaba-te de ce ai prefera un Audi A8 si nu un VW Phaeton!" Pentru ca A8-ul este net superior!!! Ti se pare un motiv plauzibil? Personal sunt sictirit de opiniile cum ca Audi e tot una cu VW si marea majoritate a celor care spun asta nu au condus ambele marci sau sunt suficient de prosti incat sa nu remarce diferentele, care sunt nu multe, sunt foarte multe. Si beat sa fi si daca conduci 5 min un A4, repsectiv Passat o sa vezi ca Audi-ul este superior in ceea ce priveste comportamentul rutier, calitatea materialelor (diferenta este enorma), antifonarea, designul (atat interior cat si exterior), tehnolgia incorporata etc. Ok, in grup se impart de multe ori motoare, platforme, unele elemente, dar produsele finale sunt diferite. Pt ca daca ne-ar interesa la o masina doar motorul si sa ne duca din pct A in pct B nu ar mai fi existat atatea marci si modele, cateva masini generice ar fi fost suficient. OnTopic: Bentley este un brad super exclusivist, iar Continental GT este o supermasina. Va fi foarte greu pt Mercedes sa realizeze un concurent adevarat, mai ales ca imaginea Maybach s-a cam compromis datorita insuccesului avut in vanzari.

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 20:45
    @ C-G-C

    Nu se discuta pe tema asta, ci se punea intrebarea de ce grupul VAG (sau in general toate corporatiile de acest gen) nu ofera toate modelele sub o singura marca...

  • octav_bmw, marţi, 24.05.2011 21:36

    mi se pare absurd sa dai 200 000 sau chiar mai mult pe un mercedes CL 65 AMG sau un bentley la durmurile care sunt in romania...eu am un BMW X6 si mi se pare o masina foarte performanta si se poate descurca pe asa zise strazi din romania

  • daniel, miercuri, 25.05.2011 01:17
    @ automarket

    xenatec in loc de xenatech este vorba de modelul 57 S si nu 62 http://www.automarket.ro/stiri/un-tuner-a-realizat-un-maybach-57s-coupe-de-675000-de-euro-33702.html

  • DAN_GRC, miercuri, 25.05.2011 11:44

    Da, un Audi este mai bun decat un VW chiar daca imparte multe componente, dar paradoxul ( pt mine cel putin) e ca daca as vrea un model din curtea lor dc mi-as lua un VW? Un Audi e clar mai bun, o Skoda e la fel de buna ca un VW dar mai ieftina,cel putin Octavia nu o vad sub Passat decat la pret, cu toate ca una e considerata a fi in clasa compacta, Octavia, eu o vad doar ca o chestie de marketing, Octavia e o masina de clasa medie in toata regula. Revenind la subiect, eu zic ca Mercedes CL 65 Amg este suficient pt un coupe de lux de mare performanta care sa concureze cu Bentley, plus ca arata si mai bine.