Mazda MX-30 cu motor rotativ, cu rol de range extender, debutează în ianuarie 2023
Potrivit celor mai recente informații, Mazda MX-30 va primi o versiune care va utiliza motorul rotativ ca range extender pentru baterie. Denumită MX-30 R-EV, aceasta ar putea debuta în luna ianuarie 2023.
Chiar dacă tehnologia le-a aparținut inițial celor de la NSU, motorul rotativ este sinonim cu Mazda. Constructorul japonez a perfecționat acest tip de propulsor, iar în 1964 debuta modelul Cosmo: prima Mazda echipată cu motor Wankel.
Producția a început 3 ani mai târziu. Au urmat apoi și alte modele Mazda echipate cu motor rotativ, spre exemplu RX-3, RX-7 și, nu în ultimul rând, RX-8.
Propulsorul Wankel avea și câteva dezavantaje, cele mai notabile fiind consumul mare de combustibil, dar și emisii destul de mari. Din aceste cauze, dar nu numai, Mazda a fost nevoită să îl pensioneze în 2012.
Constructorul japonez de automobile nu a renunțat, însă, la motorul rotativ și a căutat soluții de a-l readuce în lumina reflectoarelor.
În urmă cu doi ani, Mazda vorbea despre posibilitatea de a-l utiliza ca range extender pentru a încărca bateria primului său model cu zero emisii, SUV-ul MX-30. Tot în 2020, planul devenea oficial.
Acum, potrivit celor mai recente informații, aflăm că o versiune a lui MX-30, echipată cu motor rotativ, cu rol de range extender, ar putea debuta în ianuarie 2023, cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles. Numele său ar fi MX-30 R-EV.
În prezent, Mazda MX-30 este echipată cu un motor electric, capabil de 146 CP. Bateria cu o capacitate de 35.5 kWh promite o autonomie relativ mică, de până la 240 de kilometri.
via Motor1
Si eficienta unde e? Putem vedea undeva ca e mai eficient sa transforme benzina in curent si apoi in miscare comparativ cu miscarea masinii direct pe benzina?