Noi detalii despre viitorul Mercedes-Benz EQG: 4 motoare electrice și versiune AMG
Mercedes-Benz a dezvăluit mai multe detalii noi despre viitorul EQG, versiunea electrică a Clasei G. Noul model va fi lansat pe piață în 2024 și va avea un propulsor alcătuit din 4 motoare electrice, precum și o viitoare versiune de performanță AMG.
Anul trecut, Mercedes-Benz a dezvăluit lumii conceptul EQG, care anunța o viitoare versiune cu zero emisii a emblematicului model Clasa G. Viitorul model de serie va ajunge pe piața europeană în 2024 și va păstra identitatea vizuală celebră a modelului de teren produs fără întreruperi din 1979.
Cu ocazia unui prim test cu un prototip camuflat al noului model electric, constructorul german a oferit mai multe informații noi despre viitorul model. Știm deja că EQG va avea la bază platforma lui Clasa G, care va fi adaptată special pentru a acomoda propulsorul electric și acumulatorul.
Propulsorul în sine va fi alcătuit din 4 motoare electrice, una pentru fiecare roată. Asta înseamnă că noul EQG va avea tracțiune integrală, iar fiecare motor va funcționa independent unul de celălalt. În această configurație, viitorul Mercedes-Benz EQG promite performanțe bune în off-road și un comportament rafinat pe șosea.
Motoarele din față vor fi amplasate mai jos decât cele din spate. Acestea din urmă vor fi montate mai aproape de o punte spate nouă, dezvoltată special pentru EQG. Fiecare motor în parte va livra puterea către fiecare roată cu ajutorul unei cutii de viteze mecanice cu două rapoarte.
Pentru performațe off-road mai bune, cele 4 motoare vor putea simula cele 3 diferențiale blocabile văzute la versiunile clasice ale Clasei G. În condiții extreme, întreaga putere a propulsorului va fi livrată unui singur motor pentru a asigura tracțiune bună.
Viitorul model de serie va avea nu mai puțin de 7 moduri de condus. Primele 3 (Eco, Comfort și Sport) sunt destinate pentru șosea. Următoarele 3 moduri (Trail, Rock și Sand) sunt pentru deplasările off-road, iar cel de-al 7-lea mod îi permite șoferului să seteze o viteză pre-determinată pe teren accidentat.
Mercedes-Benz EQG va avea și o funcție specială G-Turn. Cu această funcție, roțile dintr-o parte a mașinii vor fi rotite înspre față, în timp ce roțile din cealaltă parte vor fi rotite în direcția opusă. Astfel, viitorul model electric va putea realiza viraje de 360 de grade pe loc.
Constructorul german nu a divulgat informații despre puterea noului model, dar spune despre EQG că va primi și o versiune de performanță AMG. Aceasta promite să aibă același nivel de performanță cu actualul AMG G63.
Bateria va avea o capacitate utilizabilă de aproximativ 100 de kWh și va folosi tehnologie pe bază de anod de siliciu la celule. EQG va avea trei trepte separate de recuperare a energiei: D, D+ și D-. Bateria va fi înconjurată de o carcasă specială rezistentă la apă și la impacturi cu pietre și bolovani. Acumulatorul va fi montat foarte jos în podea, ceea ce va duce la un centru de greutate mai jos decât la versiunile cu motoare termice.
Masa proprie a noului EQG va fi de sub 3500 de kilograme, iar modelul nu va avea frunk, în ciuda eliminării motorului termic. Deocamdată, Mercedes-Benz nu a oferit detalii cu privire la autonomie sau timpi de încărcare.
Viitorul Mercedes-Benz EQG va fi lansat pe piața europeană în 2024 și va fi produs în Austria, la uzina de la Graz.
via Autocar
Una din mașinile de teren emblematice Mercedes si nu numai… tocmai este distrusă. Sa-i pună led-uri si pe jenti si de ce nu sa lase dara luminiscentă in 99 de nuanțe la alegere. G-ul era multe, dar nu pom de Crăciun.