Mazda anunţă motoare mai ecologice şi caroserii mai uşoare din 2011
Japonezii de la Mazda dezvăluit primele informaţii despre noile tehnologii SKYACTIV, care vizează atât noile motoare din gamă, cât şi şasiuri noi.
Mazda a anunţat astăzi detalii noi despre noile sale motoare şi şasiuri, care vor fi mai uşoare şi mai economice. Scopul noilor tehnologii este de a reduce emisiile de CO2 şi de a spori performanţele pe cât posibil. Fie că vorbim de motoare diesel, transmisii sau caroserii, tot ce va crea Mazda şi va purta numele SKYACTIV va avea scopul de a avea emisii reduse de CO2, iar acest lucru va fi realizat fie prin reducerea masei şi prin tehnologie avansat. Primele produse care vor purta numele SKYACTIV vor debuta în 2011 şi vor fi implementate treptat pe toate modelele Mazda.
Motoarele pe benzină vor fi intitulate SKYACTIV-G şi vor avea un raport de compresie foarte ridicat – 14.0:1. Raportul de compresie respectiv este cel mai ridicat atins de un motor pe benzină produs în serie şi le permite celor de la Mazda să ofere un propulsor cu un consum de carburant cu 15% mai mic decât echivalentul actual, care să furnizeze cu 15% mai mult cuplu motor. Acest element îi ajută pe cei de la Mazda să ofere un răspuns mai bun la acceleraţie la turaţii mici.
Noua generaţie de motoare diesel de la Mazda se va numi SKYACTIV-D şi va avea cel mai scăzut raport de compresie pentru un motor diesel de serie. Acesta va fi tot de 14.0:1 şi rezultă în scăderea consumului de carburant cu 20% şi eficientizarea arderii. Pentru că arderea este mai eficientă, motorul nu are nevoie de o tratare mai complexă a noxelor şi respectă cu uşurinţă normele Euro 6. Turbina care echipează aceste motoare este de tip twin-scroll şi promite un răspuns liniar şi fidel la orice viteză. Turaţia maximă a motorului SKYACTIV-D este de 5.200 de rotaţii pe minut.
Mazda va lansa şi trei transmisii care vor purta numele SKYACTIV. Două dintre acestea sunt automate – una fiind de tip CVT, în timp ce a doua are două ambreiaje. În comparaţie cu actualele automate din gama Mazda, viitoarele transmisii sunt cu 7% mai eficiente. Cea de-a treia transmisie din gamă este o unitate manuală cu şase rapoarte, care va fi compactă şi foarte uşoară. Această cutie de viteze se laudă cu o cursă scurtă a schimbătorului de viteze şi cu o arhitectură eficientă.
Viitoarele şasiuri SKYACTIV-Body de la Mazda vor fi cu 8% mai uşoare decât actualele unităţi şi cu 30% mai rigide. Reducerea masei a fost realizată prin creşterea cantităţii de aliaj de oţel utilizat şi prin optimizarea metodelor de îmbinare ale componentelor. Şasiul SKYACTIV va beneficia şi de o suspensie nouă, care va fi mai uşoară cu 14% decât actuala unitate.
Via | Mazda
interesante cifre :) .. acum sa vedem si masinile pe strada ca sa ne "convingem". Sa nu uitam ca orice pas inainte cu tehnologia este binevenit . . chiar daca cdeclaratiile de presa "miros" a marketing ;)