Cu GoodYear şi Punto Evo la Cheile Bicazului - episodul 2

Publicat miercuri, 20.10.2010 14:34 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

A doua zi a testului nostru ne-a adus pe şoseaua care curge sinuos printre Cheile Bicazului şi mai apoi în faţa celui mai mare baraj de acumulare din ţară: Izvorul Muntelui.

A doua zi a expediţiei noastre a debutat în zorii zilei, într-un Braşov învăluit în ceaţă, cu temperaturi destul de scăzute. Termometrul lui Punto Evo indica doar 5 grade Celsius, dar eram asiguraţi cu pneurile de iarnă goodyear, în caz că premizele nu deveneau îmbucurătoare.

După ce am făcut un duş scurt maşinii la o spălătorie de la marginea oraşului ne-am întins la drum spre Sfântu Gheorghe şi mai apoi spre Miercurea Ciuc. Asfaltul este destul de bun, şoferii sunt foarte civilizaţi, MCV-urile poliţiei au dispărut cu desăvârşire, iar TIR-urile sunt din ce în ce mai rare.

Cu goodyear şi Punto Evo la Cheile Bicazului - episodul 2

Nici măcar faptul că deja citim indicatoarele în două limbi diferite nu ne-a afectat moralul, drept pentru care pedala acceleraţiei a stat mai mult la podea, consumul a crescut încet, dar kilometrii s-au scurs tot mai repede.

După aproximativ două ceasuri am ajuns la Gheorghieni şi GPS-ul a încercat să ne joace prima festă. Ne-a călăuzit spre Topliţa, deşi noi vroiam să virăm brusc spre inima Orientalilor, pentru a nu pierde frumuseţea Cheilor Bicazului. Serpentinele au început să îşi facă din nou apariţia, iar temperatura a continuat să scadă cu fiecare 10 kilometri parcurşi. Bicazul era tot mai aproape.

Pădurea s-a schimbat rapid de haine, arămiul frunzelor uscate amestecându-se într-o dezordine controlată cu tente de ruginiu şi verde. Captivaţi de spectacolul de culori, am fost la un pas să trecem pe lângă Lacul Roşu, ascuns între valurile de pădure deasă. Indicaţiile unor turişti ne-au adus însă în faţa unei întinderi de apă verde, străpunsă pe alocuri de trunchiul unor copaci scufundaţi.

Lumina săracă, filtrată de pădurea deasă, ne-a jucat feste, dar am încercat să imortalizăm maşina pe marginea lacului cât mai repede, pentru a prinde apusul la Izvorul Muntelui.

Înainte de asta aveam însă să dăm cu fruntea de una dintre cele mai spectaculoase porţiuni de drum naţional din ţara noastră: Cheile Bicazului. O şosea simplă, care îşi face loc printre tone de stâncă, amintind parcă de kilometrii de şosea impecabilă din Alpii zugrăviţi în seriile Need for Speed.

Un camion mai bătrân ca noi, cu câteva tone de nisip în spinare, după care am mers câţiva kilometri buni, ne-a dat voie să ne bucurăm într-un ritm lent de imaginile care ni s-au derulat în faţa ochilor: stânci care se întâlnesc deasupra capului, tuneluri întunecate, văi adânci şi chiar pasionaţi de alpinism, agăţaţi de pereţii munţilor de încreţire.

Am lăsat în spate crestele gri şi după câţiva kilometri am poposit pe cel mai mare baraj de acumulare de la noi din ţară: Izvorul Muntelui. Din păcate, nimic nu semnalează acest lucru pentru cei care au lipsit la lecţia de geografie. Te afli în faţa unui lac impresionant, stăvilit de un perete de beton, de pe marginea căruia pot privi în jos doar cei care nu au rău de înălţime. Sunt 127 de metri care îngrădesc 1250 de milioane de metri cubi de apă.

Ne-am despărţit repede de măreţul baraj, ajuns anul acesta la jumătate de secol de existenţă şi am pornit spre Durău, înconjurând lacul, pe măsură ce soarele se scurgea încet spre asfinţit. Nu credeam că va dura atât să parcurgi un lac de acumulare.

După un drum anevoios, am ajuns la Durău, unde ne-am afundat în beznă şi în linişte, pe un drum care a pus la grea încercare amortizoarele şi anvelopele noastre. Temperatura scăzuse din nou până sub 7 grade, dar nu aveam motive de îngrijorare. Eram încălţaţi corespunzător de goodyear. Drumul croit prin pădurea deasă ne-a fost brăzdat însă, din senin, de şapte cai, iviţi de nicăieri, care au blocat drumul.

Noaptea s-a aşternut repede la Durău, de unde ne vom îndrepta atenţia către Bistriţa şi Cluj.

  • ironR, miercuri, 20.10.2010 15:08
    felicitari

    ehe...drumul de la izvorul muntelui...sarmanele amortizoare, bine ca ati ajuns teferi. Se vedea zapada?

  • ironR, miercuri, 20.10.2010 15:13
    inca ceva

    legat de temperaturi scazute si drumuri cu arhitectura placuta mi-a mai placut ruta Brasov - Siriu - Buzau, foarte frumoase viaducturile, poate va propuneti un rodaj la cauciucuri si pe acolo.

  • ironR, miercuri, 20.10.2010 15:14
    *viaducte

    *viaducte

  • Bumble Bee, miercuri, 20.10.2010 15:20
    Calistrat Hogas

    Parca este un text din Calistrat Hogas, asezonat cu fotografii dintr-un album de promovare al Ministerului Turismului. Felicitari pentru reportaj, asteptam continuarea!

  • slv83, miercuri, 20.10.2010 15:37

    Si uite-asa a ajuns Automarket si la mine acasa......! Spre Durau o puteati lua prin Izvorul Muntelui, pe drumul Axial ce scurteaza mult distanta!

  • Prius, miercuri, 20.10.2010 16:07
    Bicaz

    Intradevar , zona aceea este superba . Nu am mai fost de prin luna mai 2010 . Atunci , drumul de la Ghiorghieni la Cheile Bicazului era vai de mama lui ......( ma refer la starea asfaltului) Stie cineva daca a fost reparat ??? La Baraj m-a ïmpresionat numarul mare de PET uri care pluteau pe lac ......La Cheile Bicazului e bine sa fi intr-o masina cu trapa , ptr a putea admira peisajul de deasupra masinii ......Vis a vis de testul vostru la pneuri de iarna , cred ca v-ati cam grabit , ar fi trebuit sa mai asteptati putin sa dea zapada si poleiul ! Drum bun in continuare .....

  • bogdanm, miercuri, 20.10.2010 16:15
    @slv83

    Am fost tentaţi să o luăm pe acel drum, dar am renunţat din două motive. 1. Peisajul de pe malul lacului nu trebuie pierdut 2. Calitatea drumului este destul de proastă şi ajungi să mergi mai mult în treapta a doua.

  • S'Bubblegum, miercuri, 20.10.2010 16:20
    Omul si natura , masina si soseaua ...

    Mi-ati bucurat privirea, multumesc ! Sa stiti ca judetul Harghita ( multe din pozele atasate apartin acestuia )are un potential turistic foarte ridicat, peisaje care concureaza cu cele mai reusite wallpapere ... din pacate infrastructura lasa de dorit rapindu-ti de cele mai multe ori placerea de a le observa. Conduceti cu grija ... cineva va asteapta acasa !

  • pacpac, miercuri, 20.10.2010 17:45
    aaa

    ce tara frumoasa avem pacat ca e locuita

  • Bethurbazal, miercuri, 20.10.2010 18:45
    O masina excelenta

    Eu conduc un GP (primul model) ce are 120.000 km facuti numai de mine. In afara de unele mici probleme masina e foarte buna. La 1,3 L si 75 CP motorul multijet e o mica bestie ce a dat de furca multor limuzine. E drept ca in spatele volanului erau doua maini, doua picioare, doi ochi, doua urechi si o minte dibace. Multa lume s-a mirat cand le-am spus de marimea si puterea motorului. Eu unul chiar recomand aceasta masina. Gentile parca-s din beton nu din otel. Am facut o singura pana din deformarea gentii. Si, credeti-ma, masina asta a mers pe toate felurile de drumuri. Singurul aspect la care trebuie sa am grija e lipsa unui scut la motor.

  • ss, miercuri, 20.10.2010 19:20
    pff

    m-ai spart tu si bestia ta.. la 75 cp ii zici mica bestie? cu siguranta n-ai mai condus si alte masini. in fine

  • Prius, miercuri, 20.10.2010 19:55
    The Beautiful & the Beast ...return ........

    Am condus un GP de 1,3 si 90 CP.....trage binisor si cam atat ( nu este o masina sport ) . Daca amicul nostru zice ca datorita a "2 maini , 2 picioare, 2 ochi, 2 urechi , si 1 minte dibace".....a speriat lumea cu Bestia de 75 CP (vit max constructiva 165 kmh ) la aproape 1,2 tone de fiare si plastic , ma intreb ce s-ar intampla daca ar avea un GP Abarth T Jet essesse de 180 CP ??? Glumind , desigur , as putea spune ca exista riscul sa injumatateasca cele ....2 maini ...2.picioare ....etc......Oricum , tipul e simpatic .....PS . Candva , am avut un UNO turbo ie de 120 CP ( la vreo 8 sute si ceva de kg !!) Aia pot sa zic ca era o mica bestie .....Si eu recomand GP , dar cu motorul 1,4 T jet !

  • Bethurbazal, miercuri, 20.10.2010 21:28
    Explicatii...

    Cred ca e cazul sa ma fac mai bine inteles. Masina e una de companie si ca atare nu prea conteaza consumul. Nu ca ar consuma. Zilnic vad o gramada de limuzine care nu mai au decat jumatate din puterea de odinioara (SH de regula), altele care ”plang” intr-a patra ca nu cumva sa urce la cer consumul sau altele care sunt ”tari” doar pe portiunile drepte. Masina asta iti da foarte multe la un cost redus. N-am condus multe masini, dar pentru a fi sofer nu-ti trebuie un ”monstru”.

  • crysti09, miercuri, 20.10.2010 22:29
    Anvelope

    Dragii mei, eu vreau sa intreb autorul articolului dar si voi sa va dati cu parerea. E normal sa puna anvelope de iarna pe jante de alluminiu? Adica ne incurajati sa facem asta? Maine poimaine auzi - pai aia de AutoM au facut asa, fac si eu. Nu e normal, si era bine sa precizati acest aspect de la inceput. Pe cand un test si cu Michelin sau Goodyear, Vredestein sau Pirelli?

  • crysti09, miercuri, 20.10.2010 23:21
    Automarket

    si postul meu unde e?

  • lvd10, joi, 21.10.2010 11:20
    cheile bicazului

    Frumos reportaj ...am facut acelasi traseu anul trecut in toamna cand m-am intors din Bucovina cu Megane-ul propriu si personal : Gura Humorului - Gaesti cu trecere prin Cheile Bicazului. Zona este de o frumusete rara dar asfaltul era sub orice critica in special in jurul lacului Izvorul Muntelui si -cum spunea cineva mai sus- puteai admira nr. enorm de pet-uri de pe albia lacului de acumulare. Este un traseu in care poti sa-ti dai seama de calitatea unui pneu cu toate ca era bine pt un test concludent sa avem si ingredientul principal si anume : zapada!

  • Prius, joi, 21.10.2010 12:38
    Cauciucuri de iarna

    @crysti09 ......poti explica de ce nu e bine sa montezi cauciucuri de iarna pe jante de aliaj ??!! In mod normal , da , e mai indicat sa le montezi pe jante de tabla ambutisata , dar eu de exemplu folosesc din 1990 numai jante de aliaj in permanenta . ( asa s-au nimerit masinile cand le-am cumparat , sa fie dotate cu jante de aliaj !) Nu am observat dezavantaje (exceptand uneori situatii cand din cauza unor drumuri cu gropi , mai pierdeau aer pe la imbinare , insa acest lucru se intampla indiferent de tipul pneurilor )

  • crysti09, joi, 21.10.2010 21:38
    @prius

    Nu eu trebuia sa dau explicatii ci specialistii automarket dar daca tot m-ai intrebat, eu stiu ca: e de preferat jante de tabla intrucat apara mai bine discurile de sare si nisip (in cazul meu 4 discuri de frana )))

  • pedrospetre, duminică, 31.10.2010 00:47
    Grozava natura din Romania

    Pacat de cauciucuri !