Măsuri pentru industria auto în Germania: bonus de 6.000 de euro pentru mașini electrice de până la 40.000 de euro
Germania a anunțat introducerea unui bonus de 6.000 de euro pentru mașinile electrice care costă mai puțin de 40.000 de euro și o reducere a TVA-ului de la 19% la 16%, în timp ce taxele pentru mașinile cu emisii de peste 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru vor crește.
Germania a devenit joi a doua piață majoră din Europa care anunță o serie de măsuri importante pentru industria auto.
Așa cum era de așteptat, pachetul de 130 de miliarde de euro vizează în special un sprijin financiar pentru achiziționarea de mașini electrice, însă exista și măsuri care se vr aplică tuturor mașinilor.
Astfel, statul german va acorda un bonus de 6.000 de euro pentru achiziționarea de mașini electrice care costă mai puțin de 40.000 de euro, la care se va adăuga un bonus de 3.000 de euro acordat de producător. Până acum, bonusul pentru mașini electrice era de 4.000 de euro indiferent de prețul mașinii.
De asemenea, mașinile cu orice fel de sistem de propulsie vor beneficia de pe urma deciziei autorităților germane de a reduce valoarea TVA-ului de la 19% la 16%, însă aceasta măsură va fi valabilă doar până la sfârșitul acestui an.
Nu în ultimul rând, Germania a anunțat că va reforma radical sistemul de taxe și impozite pentru mașini începând de la 1 ianuarie 2021. Fără să ofere încă detalii amănunțite, autoritățile au menționat că mașinile care emit peste limita de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru vor plăti o taxă mai mare.
La sfârșitul lunii mai, Franța a anunțat de asemenea o serie de măsuri pentru industria auto, printre care și creșterea bonusului pentru achiziționarea de mașini electrice de la 6.000 de euro la 7.000 de euro. În plus, bonusul de 2.000 de euro pentru mașini plug-in hybrid a fost reintrodus.
Via Reuters
@AM: O mică inexactitate -- fostul e-bonus nemțesc de 4.000 € era valabil doar pt. BEV-uri de max. 60K € fără TVA (motiv pt. care am mai scris p-aici că Merc EQC e mai ieftin la ei ca la noi.) Altfel, UE=vagoanele locomotivei Germania în principiu, așa că sunt de așteptat măsuri similare peste tot. Că-s bune teoretic, dar injuste practic n-are rost să mai repet -- doar dacă ne-ar citi Jean-Claude Juncker și poate nici atunci.