Franța mărește bonusul pentru achiziția mașinilor electrice la 7.000 de euro: “Vrem să producem anual cel puțin un milion de mașini electrificate, în următorii 5 ani”
Președintele Emmanuel Macron a anunțat creșterea bonusului de achiziție a mașinilor electrice, de la 6.000 la 7.000 de euro, până la sfârșitul anului. Francezii care vor o mașină plug-in hybrid vor primi un bonus de 2.000 de euro. “Vrem să producem anual cel puțin un milion de mașini electrificate, în următorii 5 ani,” a declarat Macron.
Guvernul francez va oferi un total de 8 miliarde de euro pentru revitalizarea industriei auto în contextul pandemiei de coronavirus.
Președintele Emmanuel Macron a prezentat un plan ambițios prin care Franța să devină lider european al pieței de mașini electrice. Concret, autoritățile de la Paris propun un program “Rabla” care să elimine mașinile vechi de pe șosele, iar acestea să fie înlocuite cu vehicule cu emisii zero sau reduse.
Macron a spus că bonusul pentru achiziția mașinilor electrice va fi crescut de la 6.000 la 7.000 de euro, în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2020, pentru vehiculele al căror preț nu depășește 45.000 de euro. Pentru hibrizii plug-in, bonusul va fi de 2.000 de euro, la un preț maxim de 50.000 de euro.
Guvernul va acorda și prime de casare celor care renunță la mașinile vechi: 3.000 de euro pentru o mașină diesel sau pe benzină (nouă sau second-hand de ultimă generație), respectiv 5.000 de euro pentru o mașină electrică.
Astfel, bonusul total pentru achiziția unui vehicul electric în Franța poate ajunge la 12.000 de euro, oferta fiind valabilă pentru vânzarea primelor 200.000 de unități.
“Scopul nostru este ca Franța să devină liderul european al pieței mașinilor electrice și vrem să producem anual cel puțin un milion de mașini electrificate, în următorii 5 ani,” a declarat Macron.
Via Automotive News
-
Kirotractor, miercuri, 27.05.2020 11:40
@dan: Ai și n-ai dreptate, stimabile -- adică ai ref. la cei vreo 9.300 € (echivalent lei năpârliți la noi), dar n-ai dacă luăm în calcul și bonusul casării unei rable, de 5.000 € la francezi dacă te electrocutezi benevol :-) și doar aprox. 1.340 € la noi. Pomana finală însumată dă așadar cca. 10.600 € *mioritici* vs. 12.000 € hexagonali. Inadmisibil de mult bănet la noi, dar și la franțuji (= cca. 10 salarii minime SMIC), în societăți care doar clamează de-a surda promovarea liberei concurențe. Nu mai toc însă a mia oară injustețea stimulării bănești a e-fanilor măcar relativ bogați prin taxe colectate de la tot fraieru. ...Sau vreo analiză abisal-inutilă a macronizmului rothschildez apărut de niciunde și îndreptat spre nicăieri, dar finanțat en-gros că doar asta contează. Ba chiar o să iau o pauză de chibițări pe AM dacă tot am atins borna 1.666, în așteptarea unui previzibil *malus ecologic* românesc de inspirație francoafoană :-)... că doar Le Grand Orient nu doarme... Noi trebuie să dormim însă liniștiți, că cineva are mereu grijă să visăm doar ce trebuie. :-P
-
ACE - Craiova, miercuri, 27.05.2020 11:56
@dan_grc Lucrurile trebuie privite in ansamblu: 1) In Franta se intentioneaza sa creasca in doar 2 ani, numarul statiilor electrice publice (de la 30.000 la 100.000 unitati), in timp ce, in Romania acestea sunt, la ora actuala, undeva sub 1.000 unitati; 2) Romania are o populatie de circa 20 milioane persoane iar Franta de 3 ori mai mult, diferenta de infrastructura, tehnologie si financiara fiind URIASA intre cele doua tari. 3) Tehnologia electrica trebuie sa fie MAI BINE SUSTINUTA in Romania (din toate punctele de vedere: infrastructura, legislativa, financiar, etc,) decat in Franta (care, iata face SI MAI PUTERNICA aceasta industrie ce aduce sute de mii de locuri de munca directe si indirecte in Hexagon). 4) Tocmai de aceea cred ca este nevoie ca noi, ROMANII sa ne uitam INAINTE si nu INAPOI...sa producem cat mai curand masinile electrice (DACIA, FORD s.a., de ce nu?!) care sa aiba parte de o infrastructura electrica adecvata parcului auto electric, in crestere...
-
fanel, miercuri, 27.05.2020 12:25
P E R F E C T ! ! !
-
X, miercuri, 27.05.2020 13:02
Hai sa intram in logica absurdului: - propun sa-i dam slabului/saracului (romanului) sa duca in spinare greutatea lui dublata iar grasului asupritor, meschin, machiavelic si bine dezvolat (francezului), un singur fulg. Sa fie toata lumea multumita! Traiasca fumurile estice! Sa moara, cat mai repede, si capra vecinului sic (?!)
-
dan_grc, miercuri, 27.05.2020 13:56
@ACE Niste subventii pentru sisteme de irigatii, reimpaduriri, nu sunt o privire catre viitor ? Stimularea electricelor este una, dar aruncarea de fonduri cu nemiluita este o risipa, sunt ani buni de cand se acorda subventii, care se pare ca se maresc, mai mult vor sa elimine si TVA-ul. Daca in cativa ani nu ma impiedic de electrice pe strada, atunci voi fi convins ca s-au aruncat banii degeaba.
-
ACE - Craiova, miercuri, 27.05.2020 17:09
Problemele sunt un pic mai delicate decat par, la prima vedere: 1. Paduri si sisteme de irigatii au existat DIN BELSUG; 2. Cu vrerea conducatorilor alesi si - mai ales - neparticiparii oamenilor la vot, pentru exercitarea unei democratii REALE, s-a ales praful de paduri si sisteme de irigatii - DIN PACATE!!! 3. Degeaba ai functionari publici platiti cu 3.000-10.000 Euro lunar sa aplice "legea" daca sunt unii (nu putini) care-au inchis ochii la furturi, zeci de ani, in cardasie cu hotii - multi dintre ei celebri si bogati!!! 4. Departe de mine sa neg importanta padurilor si a irigatiilor - dar nu vedeti cat de mult le pasa conducatorilor de ele in timp de anual se pierd sute de hectare din terenurile productive ale Romaniei prin desertificare?! 5. Sa nu uitam ca, cea mai mare pensie DE STAT DIN EUROPA este in Romania (cca. 17.500 Euro)?! Aproape TRIPLA fata de cea a presedintelui Frantei (6.000 Euro)!!!! s.a.m.d...... dar acesta este un site CU si DESPRE masini.....de tot felul....
-
fanel, miercuri, 27.05.2020 17:45
3.000Eu subventie pentru achizitia de masini termice (noi sau SH) ....asta "ignoram". Si "ignoram" si alea 8.000.000.000 pompate in industria auto care va produce si "nestematele" alea de benzinare si diselare. Dar "ne" deranjeaza subventiile catre electrice
-
flanel, miercuri, 27.05.2020 18:05
flanel, alea 8.000.000.000 miliarde sunt ca sa nu inchida fabrica portile si sa ramana vreo 80.000 de oameni fara slujba. Banii pentru electrice se dau la niste bogati ca sa isi mai ia o masina si sa para salvatorii planetei in fata prietenilor. Ai inteles acum?
-
Edikkk, miercuri, 27.05.2020 18:31
Franţa este altă mâncare de peşte faţă de Germania Franţa cu 75% electricitate din energie nucleară şi nici nu au învestit încă ca lumea în eoliană, cu un popor foarte modern (primii în lume care au interzis tacâmurile de plastic de unică folosinţă, etc) îşi doreşte să fie prezentă în lumea auto electrică Bravo Franţei ! Cât despre subvenţii, ştiţi că pentru industria petrolului, gaz metan se alocă subvenţii guvernamentale de sute de milioane dacă nu miliarde anual (depinde de ţară) ??? România included. Nu mai vorbesc de subvenţionarea "ascunsă" a industriei petroliere - că poluează mediul, mănâncă oxigenul, şi nu plăteşte nimic.
-
fanel, miercuri, 27.05.2020 18:36
@flanel "3.000Eu subventie pentru achizitia de masini termice (noi sau SH)" Nu stiu cum sa-ti scriu mai in clar sa intelegi TU asta. Dar daca iti este greu, iti pot face un desen. In nisip.
-
flanel, miercuri, 27.05.2020 20:21
3000 pour le misérable si 5000 pentru dielectrici?? Pai ii avantajam tot pe aia cu bani? Intelegi sau incepem ora de desen ca zici ca iti place. Cu textul ti-e mai greu, dar o sa fac un efort sa-ti desenez de 2 ori.
-
fanel, miercuri, 27.05.2020 22:10
@flanel iti dau astia 3.000 de coco pentru un SH Iar ai dat skip si nu vezi "ansamblul' Profita si numai plange! Viitorul poate fi mai rau de atat. De exemplu sa nu ofere nici macar o centima pentru termice. Succes in achizitii. Iti dau un pont: cumperi de acolo si vii aici si o revinzi.
-
Tribun Datsun, miercuri, 27.05.2020 22:47
Adoratul nostru pretin (fănel), îţi petreci atâta timp pe AM…Altădată îi interogai pe alţii în legătură cu chestiuni familiale. Acum a venit şi rândul tău. Ţi-ai băut laptele de seară? Te simţi pregătit pentru examenul de capacitate? Îţi doreşti să intri la liceu au ba? Că dacă da, atunci “numai” sta pe AM. La nen-tu inexo nu vrei să te duci pentru meditaţii; ce-i de capul tău, băiete? Vrei să îngroşi rândurile generaţiei NEET? Parcă promitea deunăzi guru Juncker că împarte ajutoare sociale la toată lumea dreaptă ca lumânarea, “nu mai” bună de efort, cu condiţia să nu-i mai scoată nimeni ochii pentru pasiunea lui ardentă pro-Marx (fraţii Marx, desigur), dar nici chiar aşa. Şi ce tot vâri degetele în priză? Uf, dă să suflu, ai făcut buba; ştiu eu o soluţie miraculoasă, mai exact un amestec de benzină, motorină şi kerosen, care se va aplica pentru următoarele secole, cu rezultate mereu la înălţime (dar şi pe sol). De fapt, ştii ceva? Mămica te iubeşte oricum, fănelul tatii.
-
inexorabil, joi, 28.05.2020 12:32
Dan Grecu, în ciuda tuturor fricţiunilor noastre, mă văd nevoit (de conştiinţă) să-ţi mărturisesc: jos pălăria/şapca/boneta/bereta pentru atitudinea ta! Plus votul aferent :)
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
7000 de euro ? Mai aveti pana sa ajungeti Romania, saracilor.