UE critică producătorii auto pentru creșterea emisiilor CO2 în ultimii trei ani: “Trebuie să reducă semnificativ media emisiilor pentru a respecta țintele începând din 2020”
Uniunea Europeană avertizează producătorii auto că trebuie să reducă semnificativ nivelul emisiilor de CO2 pentru a respecta ținta de 95 de grame pe kilometru începând din 2020. Emisiile mașinilor vândute în Europa au înregistrat creșteri consecutive în ultimii 3 ani, cu 121.8 grame în 2019.
Agenția Europeană de Mediu susține că producătorii nu au făcut eforturi suficiente pentru a atinge țintele de emisii CO2. Media emisiilor a crescut în ultimii 3 ani, iar UE anunță constructorii că trebuie să-și reducă emisiile cu 27% față de nivelul din 2018.
În 2018, media a fost de 120.8 grame pe kilometru pentru mașinile vândute în Europa, cu două grame mai mult față de 2017. Anul trecut, media a atins 121.8 grame, potrivit analizei Jato Dynamics.
Începând din acest an, toți constructorii trebuie să respecte ținta maximă de 95 g/km, altfel riscă amenzi considerabile din partea Uniunii Europene. Obiectivul este cu atât mai greu de îndeplinit cu cât vânzările tuturor companiilor suferă din cauza crizei COVID-19.
Autoritățile europene promit că vor sprijini mai mult transportul “curat”, că vor instala un milion de stații de încărcare pentru mașini electrice, precum și bonusuri la achiziția acestor vehicule “verzi”.
Via Reuters
Hai că deja devin enervanți birocrații ăștia nealeși de nimeni (noi alegem doar Parlamentul European nu și Comisia, agențiile etc.). Deja au făcut o religie din ”verde.” UE nici măcar nu suferă așa mult din cauza poluării (sunt doar zone cu probleme printre care și București) ca alte regiuni ale globului, dar bagă cele mai aspre interdicții. Povestea e mai lungă și se adaugă și alte faze de genul și în alte domenii. Apoi se miră că euroscepticismul e în floare, mai ales în statele mai dezvoltate ale UE.