Măsuri fără precedent în Paris pentru eliminarea maşinilor poluante. Primul pas: maşinile mai vechi de 20 de ani vor fi interzise din această vară

Publicat marţi, 10.02.2015 18:58 de Mircea Meșter

Maşinile înmatriculate înainte de 1996 vor fi interzise din centrul Parisului în această vară. Planul merge mai departe şi prevede eliminarea până în 2020 a maşinilor înregistrate înainte de 2011.

După anunţatele reglementări legate de interzicerea motoarelor diesel spre finalul acestui deceniu, autorităţile pariziene revin în atenţia presei din Europa printr-o serie de măsuri care vor elimina din zona centrală a capitalei Franţei maşinile vechi şi poluante. 

Conform planurilor edililor parizieni, toate maşinile care împlinesc în această vară 20 de ani, adică cele înmatriculate în Franţa înainte de 31 decembrie 1996, vor fi interzise din centrul Parisului. Măsura vizează, de asemenea, utilitarele uşoare înregistrate înainte de 20 septembrie 1997, dar şi autobuzele şi autocarele care au primit numele de înmatriculare înainte de 20 septembrie 2001. 

Măsurile de eliminare a maşinilor vechi vor fi accelerate progresiv în continuare în Paris, astfel că în anul 2020 nu vor mai avea voie să circule în zona încadrată de centura Parisului - aşa-numitul Periferique - maşinile înmatriculate înainte de 2011, respectiv motocicletele înregistrate înainte de iulie 2015.

Potrivit presei din Franţa, totalul maşinilor care vor dispărea din traficul capitalei Parisului în următorii ani va ajunge la 3 milioane. În aceste condiţii, şoferii şi motocicliştii din Paris au ănceput deja să organizeze manifestaţii împotriva schemei de epurare a maşinilor vechi, chiar dacă analiştii susţin că măsurile autorităţilor vor redresa industria auto în cazul în care acestea vor fi preluate şi de celelalte oraşe mari ale Franţei.

  • Andi, marţi, 10.02.2015 19:08

    La noi, cu o asemenea masura, drumurile ar fi mai pustii decat erau pe timpul lui Ceausescu! :) Glumesc, desigur!

  • lorinczi.thomas, marţi, 10.02.2015 21:00

    Poate or redresa cu forta piata masinilor noi, dar cel mai probabil proprietarii de masini vechi, vor merge in alte state sa isi inmatriculeze masinile.

  • vianu, marţi, 10.02.2015 21:50

    si la ce ajuta? nu ai voie in centrul orasului; ca e inmatriculata in Franta ori nu, vechimea masinii conteaza.

  • mihai, marţi, 10.02.2015 23:11

    Cum sa faca asa ceva?Pai iese romanu in strada mai ceva ca la revolutie daca peste cativa ani sunt interzise motoarele diesel la noi Cum..sa nu mai aiba ai tedei-ul.cum isi mai cumpara ei limuzina de 120.000 de euro cu motor diesel?

  • lorinczi.thomas, miercuri, 11.02.2015 07:54

    "adică cele înmatriculate în Franţa înainte de 31 decembrie 1996"

  • iuliohir, miercuri, 11.02.2015 08:24

    Avem si noi niste piese de muzeu arheologic....ratele alea care care dublul persoanelor admise...fac niste efecte de film, o frumusete ! Numai in filmele cu ninja aruncau aia pastile si dispareau in fum...

  • world reject, miercuri, 11.02.2015 09:46

    Este o absurditate sa interzici masinile in functie de anul de fabricatie si nu in functie de poluarea produsa. Cu ce este mai bun de ex un Focus 1,6 benzina , 2010 , Euro 4 ca un Corsa C 1,2 benzina , 2001 tot Euro 4? Asta daca nu substratul legii este altul.....

  • unckle, miercuri, 11.02.2015 10:20

    in 2020 masinile de 10ani vechime vor fi destul de rare ... nu vad de ca pare asa o mare problema. Masura este anuntata cu 5 ani inainte iar parizienii nu au decat sa isi schimbe masina in acesti 5 ani sau sa se mute la metrou. Sa fim seriosi, nu-i asa o problema sa schimbi masina intr-o tara ca franta, daca esti anuntat cu 5 ani inaninte.

  • octav71, miercuri, 11.02.2015 10:42

    Ce vor face cu cele "retro"? Am vazut masini vechi, exceptionale ca si aspect, care in mod clar nu respectau nicio norma Euro. Ma refer la 2CV, Mercedes 280SEL, Porsche 365, chestii din astea. Si nu e rusine sa circuli cu metroul, la ce infrastructura si ce /cate statii sunt! Este incredibil cum ajungi dintr-o parte in alta a Parisului in 30-40 de minute cu metroul. Ma minunez cand vad cum la orice masura ce urmeaza a fi aplicata intr-o tara civilizata (sau nu), percutam imediat. Ce bine ar fi daca...! Ar fi bine, dar nu va fi.

  • misha_zaitev, miercuri, 11.02.2015 13:59

    Se va lasa cu revolte. Francezii nu halesc masurile aberante asa usor. octav71 are perfecta dreptate. In Paris exista multi posesori de 2CV , de R8 sau de R4 care nu are renunta la masinile lor vechi si credincioase in ruptul capului.

  • vianu, miercuri, 11.02.2015 19:15

    nu vad NIMIC aberant in aceasta masura....pana la urma sunt 20 de ani de masina. Fratilor voi stiti cam ce poluare este in marile orase? Si sa-ti pastrezi orasul curat si sa iti conservi monumetele mi se pare de bun simt. Deci nu, nu e nimic aberant...e de bun simt.

  • edi80, joi, 12.02.2015 06:22

    Nu e nici o problema ca ei le vand la preturi mici ca sa scape de ele si vin samsarii si le aduc in targuri pe sume de 2,3 ori mai mari si noi le luam de bune si astefel devenim groapa de gunoi a tarilor civilizate!

  • unckle, joi, 12.02.2015 15:24

    Edi, suntem groapa de gunoi a UE ... nu ne trebuie nimic in plus ca sa ne confirmam pozitia :) @Octav71 - foarte probabil masinile de epoca/colectie o sa poata circula dupa plata unei taxe si obtinerea unui certificat care sa ateste valoarea automobilului. Sunt sigur ca va veni ziua (desi nu cred ca o apuc) in care masinile cu motoare cu ardere interna sa fie interzise - exceptie facand cele care au o valoare istorica reala. Din fericire cateva masini de epoca nu strica intr-o mare de masini "eco", pentru ca vorbim de cateva sute - mii - zeci de mii de masini, comparativ cu masa de 3 milioane despre care vorbesc cei din administratia parisului. Este ca si cum ai fi suparat pe P1 ca emite 300gCO2/km si nu se compara cu Golf, fara sa iei in calcul ca P1 sunt cateva iar golf sunt milioane.