Măsuri anti-poluare la Paris: se introduce circulația alternativă începând cu 23 martie

Publicat duminică, 22.03.2015 11:50 de Dragoș Băltățeanu

Oficialitățile orașului Paris se confruntă cu o creștere a poluării în capitala Franței. Pentru a controla poluarea, șoferii parizieni vor putea circula alternativ în funcție de numărul de înmatriculare, par sau impar.

Primăria orașului Paris a anunțat că începând de luni, 23 martie, introduce o serie de măsuri restrictive pentru circulația automobilelor. Astfel, luni vor avea voie să circule doar automobilele cu numere de înmatriculare impare și automobilele cu propulsie electrică sau hibridă, dar doar dacă acestea transportă minim trei persoane. De la această măsură anti-poluare sunt scutite autovechulele folosite pentru aprovizionare, taxiurile, ambulanțele, dar și mașinile înmatriculate în străinătate. De asemenea, în zilele în care aceste măsuri sunt aplicate, transportul în comun din Paris este gratis, la fel ca și serviciile pentru închirierea unei biciclete sau a unui automobil electric.

Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a decis să recurgă la aceste măsuri în urma creșterii nivelului de poluare din capitala Franței. Turnul Eiffel a dispărut aproape în smogul poluant, iar serviciile de monitorizare pentru calitatea aerului raportează că miercurea trecută Parisul a avut cel mai poluat aer din Europa. Problema este nivelul ridicat de particule poluante PM10 (particule cu diametrul de 10 microni sau mai puțin). Nivelul normal pentru acest tip de particule este de 80 micrograme per metru cubic. Săptămâna trecută acest nivel a fost depășit de două ori la Paris, nivelul de particule PM10 ajungând la 94 mcg/m3 și, respectiv, 102 mcg/m3.

Șoferii parizieni care nu respectă regula impusă de către oficialități vor fi amendați cu 22 euro pe loc, iar dacă recidivează, amenda devine 35 de euro. 

Un set asemănător de măsuri a fost impus și anul trecut la Paris, tot în luna martie. Sistemul a funcționat o zi, după care a fost suspendat de către autorități.

  • Nicolae Ceausescu, duminică, 22.03.2015 12:10

    La fel ca pe vremea mea, dragi tovarasi si preteni'.

  • sandu, luni, 23.03.2015 10:54

    f bine fac. si la noi ar trebui la fel facut.

  • petrush, luni, 23.03.2015 11:25

    sunt inapoiati rau .la noi era asa acum 25 de ani.

  • cineva, luni, 23.03.2015 12:10

    plagiatori nesimtiti de unde le-a venit ideea?

  • GG, luni, 23.03.2015 13:19

    daca idiotii au doar masini diesel... si foarte vechii daia s-a ajuns asa. iar la noi este la fel un trend dieselu. Esti navetist = diesel , mers in oras taxi etc.. = benzina, gaz, electro.

  • cineva @GG, luni, 23.03.2015 13:41

    Felicitari pentru aceasta analiza exhaustiva! pfff...

  • Scorpionul.negru, luni, 23.03.2015 18:43

    Multi isi vor cumpara si a doua masina daca nu cumva o si au. Una cu numere pare si alta cu numere impare si au rezolvat problema. Asa ca nu e o masura bine gandita.....vor pacali statul cum o fac si ai nostrii concetateni. Fara masuri drastice nu faci nimic. Cel mai bine ar fi ca PARIS-ul sa interzica masinile care nu au minim euro 5 si de preferat hibrid. Dar ce te faci cu cei care tranziteaza orasul ? E cam discriminare nu ? :))) Dar asa sigur nu vor mai avea nici aglomeratie nici poluare.

  • Norbert, luni, 23.03.2015 21:07

    ''Nivelul normal pentru acest tip de particule este de 80 micrograme per metru cubic. Săptămâna trecută acest nivel a fost depășit de două ori la Paris, nivelul de particule PM10 ajungând la 94 mcg/m3 și, respectiv, 102 mcg/m3.'' De doua ori inseamna 160 mcg/m3.

  • radu, miercuri, 25.03.2015 14:30

    @Norbert : "...a fost depășit de două ori la Paris, nivelul de particule PM10 ajungând la 94 mcg/m3 și, respectiv, 102 mcg/m3."... adica in 2 zile diferite tontule....:))

  • Norbert pt Radu, luni, 30.03.2015 11:13

    Toanta e bunicata care te-a crescut! Esti smecher?! Hai sa ne vedem! Sa iti scarpin barbia cu un dos de palma. Pishatule!